וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבן שנשבר, והד-נ-א על הרובה: כך פוענח רצח הקצין

23.6.2014 / 18:48

פעולה מאומצת של השב"כ והמשטרה הובילה לכך ששבועיים אחרי הפיגוע שבו נרצח נצ"מ ברוך מזרחי, נלכד החשוד. בנו היה זה שהפליל אותו, והוא אף הצביע על המקום בו הוחבא הרובה

צילום: דוד קורן, עומר מירון, חטיבת דובר המשטרה, דובר צה"ל, רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

היום (שני) הותר לפרסום כי פוענח רצח קצין המשטרה ניצב-משנה ברוך מזרחי בערב פסח האחרון בפיגוע ירי ליד חברון. כעת ניתן גם לחשוף שהדבר התאפשר הודות לעבודה מאומצת ודקדקנית של אנשי שירות הביטחון הכללי והמשטרה, שהובילה לאיתור מהיר של הנאשם ברצח - זיאד עוואד, פלסטיני בן 42 תושב כפר אידנא שבאזור חברון.

עוד בנושא
אלמנת קצין המשטרה: "תמיד התנגדתי לשחרור מחבלים"
"ברוך קיבל כדור, תפסתי את ההגה וברחתי עם הרכב"
נתניהו הורה להרוס את בית המחבל

ב-15 באפריל השנה, זמן קצר לאחר פיגוע הירי על כביש 35, לא רחוק ממעבר תרקומיא – החלו החוקרים בפעילות ללכידת הרוצח שירה על מכוניתו של נצ"מ מזרחי ואשתו. לזירה הוקפצו רכזי השב"כ של נפת חברון, ובמקביל הובאו אנשי המעבדה לזיהוי פלילי של משטרת ישראל כדי לאסוף ראיות מהשטח.

בתום סריקות ממושכות, אותרה הנקודה ממנה ביצע המחבל את הירי לעבר הכביש, ובה גם תרמילי כדורים בקוטר 7.62 מ"מ, שמקורם ברובה קלאצ'ניקוב. עוד התברר כי הרוצח או הרוצחים עשו שימוש באופנוע כדי להגיע ולהימלט משם. החוקרים פעלו בשני מישורים, זה המודיעיני, שנוהל בידי השב"כ, וזה הראייתי, באמצעות חוקרי המז"פ, וזאת בכדי לקשור בין הפרטים שהצטברו בחקירה. במקביל, החלו בשב"כ להפעיל את המקורות הפלסטינים באזור חברון.

רשימת שמות ארוכה

אחרי שבוע הייתה בידי החוקרים רשימת שמות ארוכה של חשודים אפשריים. אחד מהם היה זיאד עוואד, איש חמאס שריצה עונש מאסר בישראל בגין רצח משתפי פעולה, ואשר השתחרר בעסקת שליט ב-2011. ככל שחלף הזמן הצטמצמה רשימת השמות ורכזי השב"כ הצביעו על עוואד כחשוד מרכזי. שבועיים אחרי הרצח, ואחרי שניתן האות לעוצרו - כיתרו כוחות הימ"מ ואנשי שב"כ את ביתו החשוד בכפר שליד חברון והוא נלקח לחקירה. גם בנו בן ה-18, עז א-דין, נעצר לאור החשד שהיה מודע לתכנון הפיגוע ולביצועו.

כפי שהיה חקירתו הקודמת, עוואד האב לא מיהר להישבר וסרב למסור פרטים. מנגד, את הישועה סיפק דווקא הבן ש"זימר". הוא חשף כי אביו סיפר לו לפני הפיגוע שבכוונתו להרוג יהודים, ושלצורך כך הוא רכש אופנוע ורובה קלאצ'ניקוב מקרוב משפחה. הנער אף הוביל את חוקרי השב"כ למקום המסתור בו קבר אביו את כלי הנשק. הרובה נשלח למעבדה לזיהוי פלילי של משטרת ישראל ונמצאה התאמה מלאה בינו לבין התרמילים. בנוסף לכך בחינה של פיסת די-אן-אי שנמצאה על הרובה לימדה על קשר ישיר לעוואד.

בתום גיבוש הראיות, הוגש לבית המשפט כתב אישום נגד האב החשוד ברצח, ונגד בנו שסייע לרצח. היום קיבלה משפחת המחבל הודעה על הכוונה להרוס את ביתה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הפיגוע בליל הסדר: רוצח הקצין שוחרר בעסקת שליט. חטיבת דובר המשטרה
תפיסת המחבל בביתו בכפר אידנא/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully