וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת קצין המשטרה: "תמיד התנגדתי לשחרור מחבלים"

23.6.2014 / 15:38

הדס מזרחי, שנפצעה בפיגוע שבו נהרג בעלה ברוך, בירכה על מעצר המחבל, ממשוחררי עסקת שליט, וקראה לא לשחרר מחבלים בתמורה לנערים החטופים. "לא ירצחו עוד יהודים חפים מפשע"

מערכת וואלה!

הדס מזרחי, אלמנתו של ניצב-משנה ברוך מזרחי, שנורה למוות בפיגוע ליד חברון בפסח, הגיבה היום (שני) למעצר חשוד במעשה ולהגשת כתב אישום נגדו ונגד בנו. "הגבתי בשמחה, אבל בקושי רב מאוד", אמרה מזרחי לוואלה! חדשות. "המחבלים שרצחו את ברוך הם מחבלים ששוחררו בעסקה (עסקת שליט), וזה מה שתמיד ביקשתי – לא לשחרר מחבלים. הנה, זאת התוצאה של זה. אני מבקשת עוד פעם שלא ישחררו מחבלים אחרים".

מזרחי הוסיפה כי היא מקווה שהמחבלים יקבלו את העונש הראוי שהוא, לדבריה - גזר דין מוות, כי הם "פשוט מפלצות". "אם הם לא יקבלו גזר דין מוות, שישבו בכלא ולא יקבלו שום תנאים". בנוגע לאפשרות שתהיה דרישה לשחרר מחבלים תמורת שלושת הנערים שנחטפו, אמרה מזרחי: "לא לשחרר מחבלים תמורת הבחורים. הבחורים צריכים להשתחרר ללא שום קשר, ואני תקווה שהם ישוחררו".

על ההתמודדות עם מותו של ברוך, אמרה רעייתו: "קשה לנו מאוד, אבל יש לנו עזרה ותמיכה ואנחנו יודעים שאנחנו רוצים משפחה שמחה. הדרך היחידה היא לקום ולהמשיך את הדרך. זה מה שהוא רצה. ואם זה היה קורה לי, זה מה שאני הייתי רוצה. הוא תמיד נמצא איתנו ומלווה אותנו". לדבריה, פענוח הרצח של בעלה לא החזיר אותה לאירוע, שבו נפצעה אף היא באורח בינוני, משום שהאירוע מלווה אותה בכל עת. "ראינו את הכול. זה דבר שאי אפשר לשכוח. זה כל הזמן ילווה אותנו, כל החיים. אני שמחה שהם נתפסו הטרוריסטים, המחבלים. הנחמה היא שהם לא ירצחו עוד יהודים חפים מפשע".

ליברמן: "טרוריסטים נשארים טרוריסטים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בישיבת סיעת הליכוד לדבר המעצר ואמר: "אני מבקש לשבח את צה"ל, השב"כ והמשטרה על פענוח הרצח של ברוך מזרחי". נוכח האירועים האחרונים, כמו גם פענוח הרצח בליל הסדר, הצהיר היום שר החוץ אביגדור ליברמן כי ישראל ביתנו תתנגד לכל עסקת אסירים עתידית. "טרוריסטים נשארים טרוריסטים, רוצחים נשארים רוצחים, ועסקאות עם מחבלים מביאות עוד דם ורצח ו'צורך' בעסקאות חדשות", אמר.

בעקבות הפעולה המוצלחת ללכידת המחבלים, הודה המפכ"ל רב-ניצב יוחנו דנינו לכל היחידות שלקחו חלק בדבר. "אני מעביר מסר ברור לכל הנוגעים, כי פיגועי טרור רצחניים לא ישיגו את מטרתם. מדינת ישראל ומשטרת ישראל לא תתפשר על ביטחון אזרחיה", אמר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הארכת מעצר לזיאד עווד ועז אלדין החשודים ברצח ברוך מזרחי בבית המשפט של כלא עופר, יוני 2014. נועם מושקוביץ
החשודים בהארכת מעצרם, היום/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר הותר לפרסום כי אנשי שב"כ ולוחמי ימ"מ של המשטרה עצרו את זיאד עוואד בן ה-42 מהכפר אידנא שבאזור חברון, היום הוגש נגדו כתב אישום בגין המעשה. בנו, עז אדין זיאד חסאן עואד בן ה-18, נאשם כי סייע לו בהכנות ובאיסוף הראיות לאחר מכן. האב הוא פעיל חמאס שהיה במאסר בעבר בגין רצח של משתפי פעולה ושוחרר בעסקת חילופי השבויים של גלעד שליט.

בין היתר עלה מחקירות המעורבים כי האב רכש אופנוע והשיג רובה קלצ'ניקוב מבן דודו לביצוע הפיגוע. כשבוע לפני הפיגוע הוא הגיע למקום לשם איסוף מידע ותצפית לקראת ביצועו. הבן הודה בחקירתו שהיה מודע לכוונת אביו לבצע את הפיגוע לקראת חג הפסח, והוא אף הסגיר את הנשק ששימש לירי. לדבריו, אמר לו אביו לאחר המעשה: "על פי דת האסלאם כל מי שהורג יהודי מגיע לגן עדן". עוד עולה מהחקירה כי איש מלבד בנו לא ידע על התכנית וכי עואד פעל על דעת עצמו.

עוד במהדורה:

מי מרוויח מחטיפת הנערים? פיגוע החטיפה והמבצע הצבאי להשבת הבנים הוריד מסדר היום התקשורתי את העיסוק בשערוריות הקשורות בכמה אנשי ציבור. תזמון החטיפה שיפר את מצבם של אותם אנשים ולכמה ימים גרם לציבור לשכוח מההסתבכות לכאורה של חבר הכנסת בנימין בן אליעזר בפרשת שחיתות, בפרשת מאיר שטרית והעוזרת, ואת פרשת ריהוט הגן של משפחת נתניהו. צפו ברשימת המרוויחים הגדולים של פיגוע החטיפה.

נשים חושפות עדויות קשות על הטרדה מינית בצבא בפייסבוק: "הוא ניסה לאנוס אותי במחסן ציוד, ציווה עליי להביא משם משהו, בא אחריי, נעל את הדלת וניסה להפשיט אותי". ניסיונות אונס, הערות פוגעניות, שירים משפילים והטרדות מיניות קשות - עמוד פייסבוק מגולל את סיפורן של נשים בשירות צבאי.

מה עושות לנו שעות השידור המשוגעות של המונדיאל? המשחק בין פורטוגל לארצות הברית שודר אתמול באחת לפנות בוקר - זה לא מנע מאלפי חולי כדורגל שרופים לראות את המשחק ולהשכים קום לעבודה יום למחרת. עיניים טרוטות, מנת יתר של קפאין ובני זוג מוזנחים - מפגעי המונדיאל.

תחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר ללא שינוי של ממש במזג האוויר.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully