וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שכולים: "אמרנו לכם - הסטטיסטיקה לא משקרת"

24.6.2014 / 0:01

אחרי שנודע שרוצחו של נצ"מ ברוך מזרחי בפסח הוא אחד ממשוחררי עסקת שליט, הורים שכולים מזהירים מפני המחיר ה"יקר מדי" של שחרור אסירים. "רואים את התוצאות של בחירת נתניהו"

צילום: דוד קורן, עומר מירון, חטיבת דובר המשטרה, דובר צה"ל, רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

חטיפת שלושת הנערים בצומת אלון שבות שבגוש עציון לפני כשבוע וחצי עוררה מחדש את הדיון בסוגיית שחרור אסירים פלסטינים המוחזקים בבתי הכלא בישראל. עם החשיפה כי אחד מרוצחיו של ניצב-משנה ברוך מזרחי בערב פסח ליד חברון הוא מחבל ששוחרר בעסקת שליט, שחרור המחבלים זוכה למטח של ביקורות.

"כל מה שאני יכול לומר זה שאמרנו לכם", טען יוסי צור, אביו של אסף, בן 17, שנהרג בפיגוע בקו 37 בחיפה במרץ 2003. "אנחנו חוזרים על כך כל השנים, והתרענו על הסכנות בשחרור מחבלים. טענו לאורך כל הדרך שצריך לפתור גם את סוגיית שליט וסוגיות דומות בדרכים שונות, אבל לצערנו ראש הממשלה הזה בחר שלא להפעיל לחץ על החמאס בעזה, אלא בחר בדרך הקלה של שחרור 1,000 מחבלים – והיום אנחנו רואים את התוצאות".

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
ישנים בשטח, נדחסים במוצבים - והמוטיבציה בשמיים
מבצע "שובו אחים": צה"ל הסיר את המחסומים סביב חברון
שר החוץ הפלסטיני: ייתכן שישראל ביימה את החטיפה
נתניהו: בקרוב נפרסם הוכחות שחמאס אחראי לחטיפה

שליט נפגש עם ראש הממשלה ועם אביו נעם. דובר צה"ל
"ראש הממשלה העדיף להצטלם יפה ליד הליקופטר". שחרור גלעד שליט/דובר צה"ל

לדברי צור, "מבחינת התקשורת הנושא נהיה 'חם', כי שחררו את המידע על רוצחי מזרחי, אבל אנחנו בחודשים האחרונים וגם במהלך שחרור מחבלים כמחווה לאבו מאזן, התרענו על הסטטיסטיקות של שב"כ, שמוכיחות את כמות החוזרים לטרור, ועל כמות ניסיונות החטיפה שלא פרסמו עד לחטיפה האחרונה. בעצם עסקת שליט עלתה לנו בהרוגים ובשלושה חטופים".

"לומר 'אמרנו לכם' זה אולי ילדותי, אבל מה שצריך לעשות עכשיו זה לפתור את הנושא אחת ולתמיד", הוסיף צור, "יש יוזמות חקיקה בקנה. צריך להריץ את היוזמות הללו בצורה מהירה ולהחזיר אותם לכלא. הגיע הזמן שנתניהו, שהפך להיות שיאן בנושא שחרור מחבלים רוצחים, יעשה את מה שצריך לעשות כדי להחזיר את הגלגל לאחור. הוא צריך לתקן את מה שהוא קלקל".

המחבל האחראי לרצח בנו של צור, אסף, היה ממשפחת קוואסמה מחברון, ומתכנני הפעולה נידונו ל-17 מאסרי עולם. "הם שוחררו אחרי שמונה שנים וחצי, מה שאומר שהם ישבו בכלא שישה חודשים על כל נרצח בפיגוע באוטובוס", ציין צור, "היום הם בחוץ. חייבים להחזיר את הגלגל לאחור ולהחזיר את הביטחון על ידי הפסקת הטירוף של שחרור מחבלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חגיגות בעזה לכבוד האסירים שחזרו, אוקטובר 2011. רויטרס
"ישבו בכלא שישה חודשים על כל נרצח בפיגוע באוטובוס". חגיגות בעזה לרגל שחרור האסירים בעסקת שליט/רויטרס

הרב מנחם פליקס, אביה של עפרה מאלון מורה, שנרצחה בדרכה הביתה לפני כ-19 שנים באזור ואדי חרמיאה, לא מבין איך עדיין עוסקים בנושא. "אני בכלל לא מבין מה השאלה", טען, "התוצאות מדברות בעד עצמן. מי שבעיקר פעיל נגד שחרור מחבלים הן משפחות שכולות, אבל לדעתי זה בכלל לא נושא ששייך רק להם, וכל אזרח צריך להבין שהוא המטרה הבאה לאלה שמשתחררים. העובדות מדברות בעד עצמן".

לדבריו, "גם בנוגע לשלושת החטופים, אין לנהל משא ומתן על עסקה, בטח לא בהיקף גדול, אלא מקסימום אחד-על-אחד. ברור שאני כאב שכול יותר רגיש, אבל זאת באמת שאלה שלא נוגעת רק לנו, אלא לכלל האזרחים".

גם הדס מזרחי, אלמנתו של ניצב-משנה ברוך מזרחי, שנורה למוות בפיגוע ליד חברון בפסח, הגיבה למעצר חשוד במעשה ולהגשת כתב אישום נגדו ונגד בנו. "הגבתי בשמחה, אבל בקושי רב מאוד", אמרה מזרחי לוואלה! חדשות. "המחבלים שרצחו את ברוך הם מחבלים ששוחררו בעסקה, וזה מה שתמיד ביקשתי – לא לשחרר מחבלים. הנה, זאת התוצאה של זה. אני מבקשת עוד פעם שלא ישחררו מחבלים אחרים".

רון קרמן, שבתו טל, בת 18, נרצחה גם היא בפיגוע ההתאבדות בקו 37 בחיפה, אמר שאסור כלל לדבר על הנושא. "אם רוצים להפסיק את סאגת שחרור המחבלים, לא צריך לדון בשאלה", טען, "הילדים נעלמו ולא ידוע לנו שום דבר, וכבר מדברים מהצד שלנו על אפשרות לשחרר או לא. זה צריך להיפסק ומיד, כי המחיר יקר מדי. כל ילד פלסטיני יודע שכדאי לחטוף יהודים כי זה משתלם".

כוחות צה"ל בחברון כחלק ממבצע "שובו אחים", יוני 2014. AP
"כל ילד פלסטיני יודע שכדאי לחטוף יהודים כי זה משתלם". חיילי צה"ל במבצע "שובו אחים"/AP

קרמן מתח ביקורת חריפה על עסקת שליט: "אני לא חושב שמשפחת שליט באה והתנצלה על מה שקרה, על החלפת הדם בדם, וראש הממשלה העדיף להצטלם יפה ליד הליקופטר. זה גרם לשחרור ולחזרת המחבלים לטרור".

"הבת שלי נהרגה, והרוצח שלה וכל החוליה עברו את כל הערכאות המשפטיות והורשעו. נגזר עליהם 17 מאסרי עולם, ובגלל שיקולים פופוליסטיים החליטו לשחרר אותם. הדבר הזה קורא לחטיפות הבאות", אמר קרמן, "אין שחרורים, וזהו. אולי זה יעלה בחיי אדם או שניים או יותר, וזהו. הם יבינו שלא משתלם להם לחטוף".

מארגון אלמגור, המייצג משפחות שכולות, נמסר: "הכתובת הייתה על הקיר בלשכת ראש הממשלה, שריו וראשי מערכת הביטחון, ואף על פי כן הם נכנעו לקמפיין התקשורתי. אי אפשר לדבר רק על העתיד בהצהרות בומבסטיות, הגיע הזמן לעשות חשבון נפש". חבר הארגון הוסיף: "כל מי שהיה מעורב בעסקת שליט צריך לעשות את דרכו כעת בשיירה לבקש סליחה מילדי משפחת מזרחי וגם מהמשפחות השכולות שרוצחי יקיריהם שוחררו".

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully