וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישנים בשטח, נדחסים במוצבים - והמוטיבציה בשמיים

24.6.2014 / 0:01

15 אלף לוחמים סורקים את רחבי הגדה המערבית כבר שבוע וחצי במטרה לאתר את הנערים החטופים. קצינים בכירים מספרים כי למרות שהתנאים בשטח מורכבים, "אף אחד לא מתלונן"

צילום מסך

אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון הוא מפקד המבצע "שובו אחים", אך המשימה לאיתור הנערים החטופים מוטלת בפועל על כתפי מפקדי חטיבות החי"ר של צה"ל בסדיר שנדרשים לא רק להיות חדים מול הטרור הפלסטיני במבצעים הליליים, אלא גם לשמור על מוטיבציה גבוהה בקרב הלוחמים בשטח.

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד:
משפחות החטופים נפגשו בטלמון: "בוחנים דרכי פעולה"
צה"ל הסיר את המחסומים סביב חברון
שר החוץ הפלסטיני: ייתכן שישראל ביימה את החטיפה

כל מפקדי החטיבות הסדירות קיבלו לפני 12 ימים את ההודעה על החטיפה מאגף המבצעים במטה הכללי ועודכנו שהם על הקפצה במוצאי השבת למבצעים באוגדת יו"ש, במסגרת המאמץ לאתר את החטופים והחוטפים ולהכות בחמאס.

חיילי צה"ל בחיפושים אחר הנערים החטופים, יוני 2014. קרדיט: אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
הלוחמים במהלך החיפושים/מערכת וואלה!, קרדיט: אמיר בוחבוט

למעלה מ-15 אלף חיילים התחלקו תחת פיקודם של מח"ט הנח"ל אל"מ אורי גורודין, מח"ט כפיר אל"מ אשר בן לולו ומח"ט הצנחנים אל"מ אליעזר טולדנו. החיילים, מספר קצין בכיר בפיקוד מרכז, ישנים כבר עשרה ימים בתנאי שדה מורכבים. "מאות חיילים נדחסו במוצבים פלוגתיים וחלקם ישן בשטח", הוא מתאר, "אבל אף אחד לא מתלונן, כי מבינים את גודל המשימה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"מסרבים בנימוס למילואימניקים שרוצים להתנדב"

מדי לילה פושטים הלוחמים על כפרים, עיירות ומחנות פליטים כדי לעצור מבוקשים, לסרוק מבנים חשודים ולאתר אמצעי לחימה. ביום הם סורקים את השטח לאיתור רמזים אחרים. "אנחנו מקבלים פניות ממילואימניקים שרוצים להתנדב ולסייע בכל דרך לאיתור החטופים אבל אנחנו מסרבים בנימוס", מספר קצין בכיר בנח"ל.

לדברי הקצין, "שיא הפעילות של החטיבה נרשם במחנה הפליטים דהיישה (מדרום-מערב לבית לחם מעוז החזית העממית לשחרור פלסטין, א"ב). הייתה התנגדות אלימה וגדולה אבל בכל זאת הצלחנו לאתר אמצעי לחימה. נכנסנו ברגל בכוח גדול מאוד. כבר אמרו לנו בגזרה שעשר שנים לא היה מבצע כזה בדהיישה. ההתנגדות פורקה מהר מאוד כי הם רואים את היקף הכוחות ומבינים שהם צריכים להוריד את הראש".

חיילי צה"ל בחיפושים אחר הנערים החטופים, יוני 2014. קרדיט: אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
הלוחמים בשטח/מערכת וואלה!, קרדיט: אמיר בוחבוט

המח"טים מעריכים שככל שחולף הזמן המשימה לאיתור החטופים מתקדמת. "אני באופן אישי רואה את קצה הדרך", סבור קצין בכיר בנח"ל. "זה כמו בצל שמקלפים אותו שלב אחרי שלב. אנחנו צריכים לעשות את כל הפעולות הנכונות ובסוף זה יגיע. אין מצב שאת הסוד הזה יודע יותר מאדם אחד ובסוף זה לא יגיע לידיעתנו".

אחד הקשיים הגדולים של המפקדים הוא לשמור על אותה רמת המוטיבציה בקרב הלוחמים והמפקדים, שחלקם נשחק כתוצאה מהמשימה שחוזרת על עצמה מדי יום בסריקות תחת השמש ובתנאים מורכבים. "ברור שהמשימה קשה", מודה אחד הקצינים, "ברור שזה לא פשוט לשמור על המתח המבצעי. אבל אנחנו מצליחים להחדיר את הרוח ללוחמים והם מבינים שהאימהות מחכות לבנים שלהן בבית ואנחנו נעשה את הכול להביא אותם חזרה".

"לא נשללת האפשרות שהחוטפים נמלטו לעזה"

אל החפ"ק של מפקד אוגדת יו"ש תא"ל תמיר ידעי מתנקזות ידיעות ודיווחים מהשטח. "יש הרבה רגעים שבהם נראה לנו שהנה נפתרה התעלומה, שהנה מצאנו את 'ידיעת הזהב' או הבאנו רמז למה שאנחנו מחפשים כבר 11 ימים", מספר קצין בכיר בחטיבת הנח"ל ומוסיף כי אחרי שמבינים שלא כך הדבר "במקום שזה ישבור את הרוח, זה מחזק אותה. זה מראה לחיילים שאנחנו בכיוון הנכון".

קצין בכיר בפיקוד מרכז טען אמש גם לאחר מציאת החטופים, צה"ל ימשיך לפעול מול חמאס. "אנחנו נמשיך את הקצב והדרך האפקטיבית עליה נחליט", אמר. לדבריו, בשלב זה לא נשללת האפשרות שהחוטפים הצליחו לחמוק עם החטופים לעזה, ים המלח או מקום אחר. "יש התקדמות בחקירה, יש נחקרים שנותנים מידע", הוסיף. הוא התייחס לאפשרות שהמבצע יסתיים בקרוב ואמר: "לפי דעתי אירוע מהסוג הזה צריך להסתיים כששלושת החטופים אצלנו. עם זאת, את הלחץ צריך להפעיל מהראש ולא מהבטן".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

חיילי צה"ל בחיפושים אחר הנערים החטופים, יוני 2014. קרדיט: אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
חיילי צה"ל בחיפושים אחר הנערים החטופים, יוני 2014/מערכת וואלה!, קרדיט: אמיר בוחבוט

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully