וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אלמגור: "כפייה דתית בתל אביב - כמו סרטן"

השחקנית כלת פרס ישראל ביקרה בחריפות את החלטת שר הפנים לאסור פתיחת מרכולים בשבת בעיר ואמרה ש"איראן זה כבר כאן". היא תמהה מה מניעיו של השר סער והביעה חשש מהתהליך

מתוך "נכון להבוקר" עם ניב רסקין בגלי צה"ל; צילום: טל אנגלנדר; עריכה: יותם בן-דוד

השחקנית כלת פרס ישראל לקולנוע, גילה אלמגור, תקפה הבוקר (שני) בחריפות את החלטתו של שר הפנים, גדעון סער, לסגור את המרכולים בתל אביב בשבת ולכפייה הדתית לכאורה בעיר אותה הגדירה כ"סרטן" וכ"החלטה פופוליסטית מעציבה מאוד". אלמגור התראיינה לתכנית "נכון להבוקר" עם ניב רסקין בגלי צה"ל ותמהה את מי השר, תושב תל אביב בעצמו, רוצה לרצות בהחלטה שעוררה סערה ובעיר ללא הפסקה.

דבריה של אלמגור מגיעים בעקבות החלטתו של סער לפסול סעיפים מרכזיים בחוק העזר של עיריית תל אביב-יפו הנוגעים לפעילות בתי עסק בשבת. השר אישר את פתיחתן של חנויות מתחמים מסחריים מסוימים, ובהם בנמל תל אביב, בנמל יפו, ב"מתחם התחנה" בנווה צדק וב"חנויות הנוחות" הצמודות לתחנות הדלק. כל שאר החנויות בעיר לא יורשו לפתוח בשבת.

עוד בוואלה! חדשות:
בזכות DNA: נעצר חשוד ברצח רינת רואס ב-2005
תיעוד: פגיעת רקטה בשטח פתוח בשדות נגב
מה גורם ל"בוקו חראם" לברוח מהיערות?

גילה אלמגור. נמרוד סונדרס
"החלטה פופוליסטית מעציבה מאוד". גילה אלמגור/נמרוד סונדרס

"תל אביב היא ייחודית – מקום בו חיים זה לצד זה אנשים מכל הדתות ומכל המגזרים ובכל הגילים ומי שרוצה יחיה עם בן זוגו ומי שרוצה תחיה עם בת זוגה, וכל הדברים הללו מאחורינו כבר", הסבירה השחקנית שתיארה את החלטתו של סער כ"מכת גרזן". "בא מישהו ורצה לסגור את המרכולים ומחר הוא יחליט לסגור את הפאבים בשעה מסוימת". היא הוסיפה ש"איראן כבר כאן", והדגישה כי ההנחיה של השר תפגע בסטודנטים שלא הספיקו לערוך קניות במשך השבוע למשל. "אין עניין של בצע כסף", טענה אלמגור.

אלמגור לא הייתה הראשונה לתקוף את החלטת השר. כבר אתמול לאחר פרסום הדברים, התייחס ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, להחלטה והביע צער עליה. "צר לנו על החלטת משרד הפנים אשר מחזירה את תל אביב-יפו ואת מדינת ישראל כולה עשרות שנים אחורה", כתב ראש העיר בפייסבוק. חולדאי ציין כי בכוונת העירייה לפעול ברמה המשפטית נגד ההחלטה, שמשמעותה הגשת ערעור לבית המשפט העליון. "נמשיך לשמור על תל אביב-יפו כעיר ללא הפסקה, ונפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת לשמור על צביונה של העיר כולל פנייה לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully