וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: שולה זקן תיכנס לכלא כבר בחודש הבא

29.6.2014 / 17:28

פרקליטיה של ראש לשכת אולמרט לשעבר ביקשו מהשופט רוזן, בהסכמת הפרקליטות, שמאסרה יחל כחודשיים לפני המועד שנקבע לה. אם ינוכה שליש ממאסרה, היא תשתחרר כבר במרץ

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

שולה זקן, שהורשעה בעבירות שוחד והלבנת הון בפרשת הולילנד והייתה אמורה להיכנס עקב כך לבית הכלא ב-1 בספטמבר, תתחיל לשאת מאסר כבר בחודש הבא - כך עולה מבקשה שהגישו עורכי דינה, דב גלעד-כהן, עפר ברטל וצליל וינשטיין לאישור שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן. זאת, לאחר שהגיעו להסכמה עם פרקליטות מיסוי וכלכלה המטפלת בתיק.

זקן, ראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה אהוד אולמרט, הייתה אמורה לרצות עונש של 11 חודשים פחות יום במסגרת הסדר הטיעון שעליו חתמה עם הפרקליטות. עם זאת, ככל שתקדים להיכנס לכלא, כך תוכל להקדים לבקש חופשות אשר ניתנות לאחר רבע מתקופת השהייה. אם ינוכה שליש ממאסרה, היא תשתחרר במרץ הקרוב ובחג הפסח כבר תהיה בבית.

משפט הולילנד - כותרות נוספות:
השופט שקרא לאולמרט "בוגד": "שלם עם מה שכתבתי"
מחכים לבקשת הסליחה של שולה זקן | דעה
המונולוג של שולה זקן: "לא יכולתי יותר עם השקר"

שולה זקן בדיון שלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
בפסח כבר תהיה בבית? זקן/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

בימים אלה בוחנים בבית המשפט העליון אם להיענות לבקשת פרקליטות המדינה להגיש ראיות חדשות במסגרת הערעור בתיק טלנסקי. הראיות שמבקשת הפרקליטות להגיש הן יומניה של זקן וכן ההקלטות שמסרה לפרקליטות במסגרת הסדר הטיעון שאליו הגיעה עם המדינה בתיק הולילנד. הסדר טיעון זה הוליד את החקירה שמתנהלת בימים אלה נגד אולמרט, שבמסגרתה הוא נחשד כי ניסה לשבש מהלכי משפט בפרשת הולילנד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דיון בקשת הפרקליטות להחזיר את התיק בעניינו של מר אהוד אולמרט לבית המשפט לשמיעת עדויות נוספות. עמית שאבי, מערכת וואלה! NEWS
נחשד שניסה לשבש מהלכי משפט. אולמרט/מערכת וואלה! NEWS, עמית שאבי

בדיון שנערך לפני שבועיים בבית המשפט העליון לגבי בקשת הפרקליטות להגיש ראיות חדשות, רמז השופט יורם דנציגר כי הסיבה לעיכוב בהחלטה על הערעור, אשר הוגש לפני יותר משנה וחצי, מקורה במחלוקת בין השופטים. "לא אגלה באיזה מצב תפסתם אותנו עם ההודעה ועם הבקשה, ומבלי שזה בהכרח מדויק, נניח שיש מחלוקת לגבי התוצאה של הערעור שהגשתם", אמר השופט דנציגר לנציגת הפרקליטות, עו"ד נעמי גרנות. אם יתקבל הערעור, המשמעות היא שהזיכוי של אולמרט יבוטל ושהתיק יחזור שוב לבית המשפט המחוזי.

במהלך הדיון הסבירה עו"ד גרנות כי החומרים שסיפקה זקן נותנים תשובה חד-משמעית לנקודת המחלוקת שהובילה לזיכוי אולמרט, דהיינו, כספים שקיבלה זקן ואשר נשמרו בקופה של עו"ד אורי מסר, ובית המשפט קבע כי לא היו לשימוש פרטי. "לא רק שכל כספי הקופה שימשו כולם רק לצרכים פוליטיים, אלא שהקופה הזו שירתה את המשיב (אולמרט – ג"ג) לצרכים שונים ומשונים לפי רצונו", אמרה גרנות. "הבקשה של המדינה מתבססת למעשה על שתי הקלטות שאנו מבקשים כי בית המשפט יורה על גבייתן כראיות חדשות. אנו סבורים כי הן, יחד עם הרישום ביומנים, יכולים להכריע את אותה סוגיה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully