וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: היורה במוזיאון בבריסל חושש מהסגרה לישראל

מהדי נמוש, המואשם ברצח ארבעה אנשים בירי קלצ'ניקוב, ערער על קביעת בית המשפט שיוסגר לבלגיה. זאת, לאחר שלא קיבל ערבויות כי לא יועבר למדינה שלישית. "הוא לא מרוצה מההחלטה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

(בסרטון: ההודעה על מעצרו של החשוד בירי בבריסל)

עורך דינו של מהדי נמוש, הנאשם במסע הירי שבו נהרגו ארבעה בני אדם במוזיאון היהודי ב-24 במאי, הגיש אתמול (שבת) ערעור על החלטת בית הדין בפריז להסגירו לבלגיה, לאחר שחרף בקשתו טרם קיבל ערבויות שלקוחו לא יועבר למדינה שלישית. החשש העיקרי של הנאשם הוא ממשפט בישראל, ארץ המוצא של שניים מההרוגים, עמנואל ומירה ריוה.

נמוש בן ה-29 מוחזק בחודש האחרון במעצר של ממשלת צרפת, מאז מעצרו במרסיי, שישה ימים לאחר האירוע. הוא מואשם, בין היתר, בארבעה סעיפי רצח. "הוא לא היה מרוצה מההחלטה", אמר עורך דינו לסוכנות הידיעות רויטרס בהתייחס לקביעת בית הדין.

בתחילה סירב נמוש, אזרח צרפת, להיות מוסגר למשפט בבלגיה. לאחר מכן התרצה, אך דרש שלא להיות מוסגר למדינה שלישית. החשש של נמוש, לדברי עורך דינו, הוא שעקב היותם של שניים מארבעת הקורבנות אזרחי ישראל, הוא יועבר למדינת מוצאם, שם הוא צפוי לעמוד בפני עונש כבד.

עוד ידיעות על הפיגוע בבריסל:
נעצר חשוד בירי בבריסל: בן 29 שהתאמן בסוריה
החשוד בירי בבריסל התוודה בסרטון: כך ביצעתי את הרצח
דיווח: טעות טכנית מנעה את מעצרו של המחבל מבריסל

צילומי אבטחה מזירת הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל. רויטרס
היורה בבריסל בעת מסע ההרג/רויטרס

לבית המשפט בפריז עומדים כעת 40 ימים להחליט האם להסגיר את הנאשם במסע ההרג לבלגיה למרות מחאתו, או לא. ככלל, החוק הצרפתי אוסר להסגיר נאשמים המתנגדים לעמוד לדין במדינה אחרת, אולם הדבר אפשרי במקרים יוצאי דופן.

בסוף חודש מאי נעצר נמוש בתחנת האוטובוס סנט צ'רלס במרסיי, כשעשה דרכו מבלגיה לצרפת. הוא נלכד במהלך בדיקה שגרתית של אנשי המכס, שמצאו בתיקו רובה קלצ'ניקוב, אקדח ומצלמת גו-פרו.

נמוש נכלא בעבר בשל שוד מזוין של מרכול, גניבת מכוניות ועבירות קלות נוספות. לפי דיווחי כלי התקשורת בצרפת, הוא התקרב לאיסלאם כשהיה בבית הכלא. מיד אחרי שחרורו בסוף 2012, הוא חצה את הגבול לבלגיה, ומשם עזב לסוריה, לא לפני שביקר בבריטניה, בלבנון ובטורקיה. ב-14 במאי פתח באש בסמוך למוזיאון היהודי בבריסל והרג שני ישראלים וצרפתיה. אדם נוסף שנורה, אזרח צרפת גם הוא, מת מפצעיו ב-6 ביוני בבית חולים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully