וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בירי בבריסל: "לא מתנגד להסגרה לבלגיה"

מהדי נמוש, שנעצר בסוף מאי בעת שהגיע לצרפת, הצהיר בדיון בבית המשפט כי הוא אינו מתנגד להסגרתו, בתנאי שבלגיה תתחייב לא להעבירו למדינה שלישית. ההחלטה תתקבל עוד שבועיים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו: כך נעצר החשוד בירי במוזיאון היהודי בבריסל)

מהדי נמוש, אזרח צרפת החשוד בירי במוזיאון היהודי בבריסל, אמר היום (חמישי) במהלך הדיון בעניינו בבית המשפט בוורסאי, צרפת, כי הוא אינו מתנגד להסגרתו לרשויות בבלגיה, בתנאי שיקבל התחייבות שלא יועבר למדינה שלישית. ארבעה בני אדם נהרגו מהירי, בהם בני הזוג עמנואל ומירה ריוה מתל אביב.

ממשרד המשפטים הצרפתי נמסר כי בתום הדיון שנמשך 45 דקות נקבע כי ההחלטה בעניין הסגרתו של נמוש, בן 29, תינתן בעוד שבועיים, ב-26 ביוני. בדיון שנערך בעניינו לפני שבוע, נמוש הצהיר כי הוא מסרב להסגרתו לרשויות בבלגיה. המשך הדיון נדחה להיום לבקשת ההגנה. "אנחנו מעוניינים להכין את הטיעונים שלנו היטב", מסר פרקליטו, אפולן פפיזפ.

עוד בוואלה! חדשות:
לוחמי הג'יהאד בעיראק: "זו רק ההתחלה, בגדד תרעד"
התקווה נגוזה: היעלמות הילדה מדלן נותרה תעלומה
ארה"ב: "תאומי הפלא" נולדו בהפרש של 24 ימים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקרב לאיסלאם הרדיקלי כשהיה בבית הכלא. נמוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

נמוש נעצר בסוף חודש מאי בתחנת האוטובוס סנט צ'רלס במרסיי, כשעשה דרכו מבלגיה לצרפת. ככל הידוע, הוא נלכד במהלך בדיקה שגרתית של המכס. עוד לפני שבדקו אנשי המכס את התיק שנשא, ובו רובה קלצ'ניקוב, אקדח ומצלמת גו-פרו, התעורר חשדם כי מדובר במבוקש. בתיקו אותרו בגדים וכובע הדומים לאלה של היורה שהופיע בתצלומי האבטחה של המוזיאון.

לפי רשת TFI, החשוד עורר חשד גדול עוד יותר כשסירב לפתוח את תיקו בפני המוכסים, המורגלים בחיפוש אחר סמים אצל הנוסעים המגיעים בקווי האוטובוס מאמסטרדם ובבריסל. בחיפוש מעמיק, התגלו אצלו גם מסיכת גז, מחסניות נשק וגזיר עיתון עם דיווחים על הרצח במוזיאון היהודי.

נמוש נידון למאסר בשל שוד מזוין של מרכול בעיר טורקון בשנת 2006. לפי כתב האישום, הוא נמלט מהזירה עם מכונית, שבה אותרה גם לוחית רישוי בלגית. הוא היה בכלא מ-2007 עד 2012, ועונשו הוארך בשל עבירות קלות אחרות.

לפי דיווחי כלי התקשורת בצרפת, נמוש התקרב לאיסלאם כשהיה בבית הכלא. מיד אחרי שחרורו מבית הכלא בצרפת בסוף 2012, הוא חצה את הגבול לבלגיה, ומשם עזב לסוריה, לא לפני שביקר בבריטניה, בלבנון ובטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully