וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי הג'יהאד בעיראק: "זו רק ההתחלה, בגדד תרעד"

דובר "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה" הצהיר כי הלוחמים עוד יגיעו לבירה: "אל תוותרו על האדמה ששחררתם". ראש הממשלה ביקש מארה"ב סיוע, ואישר תקיפה אווירית אמריקנית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(ארה"ב: "על ההנגה בעיראק לקחת אחריות")

"המשיכו הלאה – הקרב עוד לא החל", כך קרא דובר ארגון הג'יהאד "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה", אבו מוחמד אל-עדנאני, ללוחמים בקלטת שפורסמה הלילה (חמישי), על רקע הלחימה הכבדה בין הארגון, המזוהה עם אל-קאעדה, וכוחות הביטחון העיראקיים. "הקרב ירעום בבגדד ובכרבלא. תתכוננו", הזהיר אל-עדנאני.

על רקע התקרבות כוחות החמושים לבירה בגדד – לאחר ההשתלטות על מוסול, השנייה בגודלה במדינה, ועל ערים נוספות – עודד דובר הארגון את הלוחמים: "אל תוותרו על האדמה הרחבה שכבר שחררתם". גורמים ביטחוניים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הלוחמים הגיעו היום לעיירה דלועיה, במרחק 90 קילומטרים מבגדד.

הלחימה בעיראק - הכותרות האחרונות
מתקדמים לעבר בגדד: לוחמי ג'יהאד השתלטו על תיכרית
חצי מיליון נמלטו ממוסול: "אין מי שיעזור לנו"
פרשנות | אין חסינות: עיראק מתפוררת, יחד עם המזרח התיכון

פעילי המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה, ארכיון. AP
"הקרב ירעום בבגדד ובכרבלא, תתכוננו". פעילי "המדינה האיסלאמית"/AP

העיתון "ניו יורק טיימס" חשף אמש כי כבר לפני כחודש, ראש ממשלת עיראק נורי אל מאלכי ביקש בחשאי ממשלתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לשקול מתקפות אוויריות נגד לוחמי המיליציות.

מומחים אמריקניים שביקרו בבגדד מוקדם יותר השנה סיפרו כי מנהיגים עיראקיים הביעו תקווה שארצות הברית תשתמש בכוחה האווירי לפגוע באזורי האימונים של לוחמי הג'יהאד בעיראק, ולמנוע את מעברם מסוריה למדינה.

דוברת המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ברנדט מיהאן, מסרה אמש לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי בגדד "הבהירה כי היא מעוניינת בתמיכתנו". בכירים נוספים בוושינגטון אמרו כי הממשלה העיראקית הבהירה שתאפשר לאמריקנים לתקוף את החמושים מהאוויר במטוסי קרב או במטוסים ללא טייס.

אזור העיר דלועיה, עיראק:

"העברנו משלוחים של ציוד צבאי מתחילת השנה, הגברנו את האימונים לכוחות הביטחון העיראקיים ופעלנו באופן אינטנסיבי על מנת לסייע לעיראק ליישם גישה הוליסטית נגד איום הטרור", מסרה מיהאן. "הסיוע שסיפקנו היה מקיף, והוא ממשיך ואף יגבר", הוסיפה.

אתמול, השתלטו לוחמי "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה" על העיר תיכרית, מקום הולדתו של סדאם חוסיין, כ-150 קילומטרים מהבירה בגדד. בנוסף, עדי ראייה מסרו לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי אנשי הארגון חטפו את מושל מחוז סלאח א-דין, אחמד אל-ג'בורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully