וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תסגיר לבלגיה את היורה מהמוזיאון בבריסל

מהדי נמוש, אזרח צרפת בן 29, נלכד במרסיי כעשרה ימים אחרי מסע ההרג. הוא נאשם בארבעה סעיפי רצח, בהם של עמנואל ומירה ריוה. עורך דינו: דורשים ערבויות שלא יוסגר לישראל

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

(בסרטון: הודעת התביעה על מעצרו של היורה, החודש)

בית משפט לערעורים בפריז הורה הבוקר (חמישי) להסגיר לבלגיה את מהדי נמוש, הנאשם בירי במוזיאון היהודי בבריסל. הוא יעמוד שם לדין בגין ארבעה סעיפי רצח - של שני הישראלים עמנואל ומירה ריוה ושל שני אזרחי צרפת.

נמוש, אזרח צרפת בן 29, נלכד במרסיי שבצרפת כעשרה ימים אחרי הרצח שהיה ב-14 במאי. הוא לא הביע התנגדות להסגרתו לבלגיה, אך עורכי דינו דרשו לקבל ערבויות כי בהמשך לא יוסגר לישראל. החוק הצרפתי אוסר להסגיר נאשמים המתנגדים לעמוד לדין במדינה אחרת, אלא במקרים יוצאי דופן.

נמוש נשא עונש מאסר בעבר בשל שוד מזוין של מרכול, גניבת מכוניות ועבירות קלות נוספות. לפי דיווחי כלי התקשורת בצרפת, הוא התקרב לאיסלאם כשהיה בבית הכלא. מיד אחרי שחרורו מבית הכלא בצרפת בסוף 2012, הוא חצה את הגבול לבלגיה, ומשם עזב לסוריה, לא לפני שביקר בבריטניה, בלבנון ובטורקיה.

עוד כותרות על הפיגוע בבריסל
האם טעות טכנית במחשב מנעה את מעצרו של המחבל?
היורה מבריסל התוודה בסרטון: כך ביצעתי את הרצח במוזיאון
בבדיקת מכס של מבריחי סמים באוטובוס: היורה נלכד במקרה

קברם של הזוג עמנואל ומירה ריוה שנרצחו בבריסל, בית העלמין קריית שאול . מאי 2014. בן קלמר
קברם של בני הזוג ריוה בקריית שאול/בן קלמר

בסוף חודש מאי נעצר נמוש בתחנת האוטובוס סנט צ'רלס במרסיי, כשעשה דרכו מבלגיה לצרפת. הוא נלכד במהלך בדיקה שגרתית של המכס, כנראה משום שעבר בנתיב הידוע ככזה המשמש מבריחי סמים. עוד לפני שבדקו אנשי המכס את התיק שנשא, ובו רובה קלצ'ניקוב, אקדח ומצלמת גו-פרו, התעורר חשדם כי מדובר במבוקש.

בתיקו אותרו בגדים וכובע הדומים לאלה של היורה שהופיע בתצלומי האבטחה של המוזיאון. בחיפוש מעמיק, התגלו אצלו גם מסיכת גז, מחסניות נשק וגזיר עיתון עם דיווחים על הרצח במוזיאון היהודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully