וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "אנו ערוכים לכל תרחיש - בכל הגזרות"

הרמטכ"ל שוחח עם לוחמי גדוד צבר של גבעתי באזור חברון, שם מתרכזים מאמצי כוחות הביטחון לאיתור הנערים החטופים, והתייחס גם להתחממות בגבול עם סוריה: "נעשה כל מה שנדרש"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס היום (שלישי) למבצע המתמשך בגדה המערבית לאיתור שלושת הנערים החטופים ולפגיעה בתשתית חמאס. "אנחנו נמצאים בעיצומו של המבצע", הבהיר גנץ שדיבר עם חיילי גדוד צבר של גבעתי המוצבים באזור חברון. "המטרות ידועות - פגיעה בתשתיות המבצעיות של חמאס ככל שניתן על ציר הזמן, איתור החטופים והנחת ידינו על החוטפים. המבצע מתקדם, ואנו נמשיך לפעול ככל שיידרש".

צבא וביטחון - כותרות נוספות:
סוריה מאיימת: "נכנסנו למצב של עימות עם ישראל"
אימהות החטופים: "לא יכול להיות שהעולם שותק"
הורים שכולים: "אמרנו לכם - הסטטיסטיקה לא משקרת"

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ומפקד חטיבת הצנחנים אל"מ אליעזר טולדנו מסיירים בחברון, 21 ביוני 2014. דובר צה"ל
גנץ עם אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון, בשבת/דובר צה"ל

גנץ הודה כי הכוחות מתקשים למצוא את הנקודה המדויקת בה מוחזקים הנערים וכי "ככל שעובר הזמן החשש גובר", אך ציין כי "הנחת העבודה שהחטופים עדיין בחיים". "היקף העשייה נרחב מאוד - עשרות עצורים, נקודות מסתור של נשק, החלפת כספים", אמר. "השטח הוא נרחב, יש הרבה מקומות מסתור ואפשרויות הסתרה אנו נשענים על מודיעין, מידע והערכה, ואני מאמין שבסופו של דבר נצליח ונגיע לחוטפים. אני רוצה לחזק את משפחות החטופים - אנו איתן ובשבילן. נמשיך לפעול ככל שיידרש עד לפיצוח הפרשה".

בדבריו התייחס גנץ גם להתחממות בגזרה הצפונית, שם תקף שלשום צה"ל תשעה יעדים של הצבא הסורי ברמת הגולן הסורית, בתגובה להרג הנער בן ה-13 מוחמד קראקרה מירי טיל נ"ט. "אנו ערוכים לכל תרחיש", אמר גנץ, "גם בזירות אחרות – בצפון, עזה, וכל מה שנדרש".

התבטאותו של גנץ על ההתרחשויות בגבול הסורי, מגיעה על רקע הצהרתו מוקדם יותר של השר לענייני פיוס בממשלת סוריה, עלי חיידר, כי ההנהגה הסורית החליטה להגיב לתקיפה שביצעה ישראל בסוריה. "הפסקת האש נשברה, ונכנסנו למצב של עימות עם ישראל", אמר חיידר בראיון לעיתון "א-נצרה", היוצא לאור בנצרת. לדבריו, בשל העובדה כי לא מדובר בפעם הראשונה שישראל מפרה את הריבונות הסורית, הדרג המדיני הורה לצבא לבחון את התגובה, "שתהיה לה השפעה גדולה יותר מאשר לפעולה הישראלית, והיא תגיע בזמן ובמקום המתאימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully