וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מאיימת: "נכנסנו למצב של עימות עם ישראל"

שר בממשלתו של אסד הזהיר כי הצבא הסורי "יגיב בזמן ובמקום המתאימים" על ההפצצה שביצע צה"ל, בתגובה להרג הנער מוחמד קראקרה. "הפסקת האש נשברה, נגיב על התקיפה", הבהיר

צילום: יותם אסרף, עריכה: טל רזניק

השר לענייני פיוס בממשלת סוריה, עלי חיידר, הצהיר היום (שלישי) כי ההנהגה הסורית החליטה להגיב לתקיפה שביצעה ישראל בסוריה, במסגרתה הפציץ צה"ל תשעה יעדים של צבא אסד ברמת הגולן הסורית. "הפסקת האש נשברה, ונכנסנו למצב של עימות עם ישראל", אמר חיידר בראיון לעיתון "א-נצרה", היוצא לאור בנצרת. לדבריו, בשל העובדה כי לא מדובר בפעם הראשונה שישראל מפרה את הריבונות הסורית, הדרג המדיני הורה לצבא לבחון את התגובה, "שתהיה לה השפעה גדולה יותר מאשר לפעולה הישראלית, והיא תגיע בזמן ובמקום המתאימים".

התחממות בגבול עם סוריה - כותרות אחרונות:
סוריה מגיבה לתקיפת ישראל: הפרה בוטה של ריבונותנו
דיווח בסוריה: 10 חיילים נהרגו הלילה בתקיפת צה"ל
בתגובה לירי ברמת הגולן: צה"ל תקף בסוריה

חייל צה"ל באלוני הבשן – רמת הגולן, יוני 2014. רויטרס
רוחות מלחמה בצפון. חייל צה"ל ברמת הגולן, השבוע/רויטרס

דבריו של חיידר היום, מצטרפים לגינוי החריף שפרסם אמש משרד החוץ בדמשק לתקיפה, שבה נהרגו עשרה חיילים סורים, כך לפי ארגון זכויות אדם סורי. בהודעה נמסר כי התקיפות, שלוו בהפגזות, גרמו נזק רב לעמדות ולציוד של צבא סוריה. בהודעה נאמר כי חמישה מטוסי קרב ביצעו את התקיפות, וכי אלה לוו בהפגזות מהאוויר ובאש טנקים. סוריה הגדירה את התקיפות הפרה בוטה של ריבונותה והאשימה את ישראל, כבעבר, בתמיכה במורדים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

יעלון: "הפרת ריבונות ברמה תיענה בהתקפה חריפה"

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס היום לאיומים שנשמעים מכיוון דמשק בנוגע לתקיפה אפשרית בשטח ישראל, והבהיר פעם נוספת כי ההחלטה להפציץ את המטרות המזוהות עם צבא אסד נבעה מההערכה כי משגר הנ"ט שהרג את הנער מוחמד קראקרה בא משורות הצבא. "מה שאירע בוצע מבחינתנו ללא ספק על ידי חיילים סורים", הבהיר יעלון, במהלך סיור שערך בגבול לבנון יחד עם בסיור סגן הרמטכ"ל, אלוף גדי אייזנקוט, ומפקד פיקוד צפון, אלוף יאיר גולן.

"בין אם בכוונה ובין אם בשוגג", ציין, "טיל נ"ט פגע במכלית מים אזרחית שכתוצאה ממנה נהרג נער בן 13. ברור לחלוטין שצבא סוריה אחראי לזה, ולכן הגבנו כמו שהגבנו. כפי שכבר אמרנו בעבר, כל הפרה ברמת הגולן תיענה בהתקפה חריפה".

בהכנת הכתבה השתתפו עדי חשמונאי ואילן זלאיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully