וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי ברמת הגולן: צה"ל תקף בסוריה

חיל האוויר תקף תשעה יעדים של הצבא הסורי לאחר שנהרג נער בן 13 מירי טיל נ"ט בסמוך לגבול. המטרות כללו מפקדות ועמדות ירי. לפי האופוזיציה, כמה חיילים סורים נפצעו

מערכת וואלה!

חיל האוויר תקף הלילה (שני) תשעה יעדים של צבא סוריה בתגובה לתקרית שאירעה אתמול באזור תל חזקה סמוך לגבול ברמת הגולן, שבה נהרג נער בן 13 מפגיעת טיל נ"ט (נגד טנקים) שנורה משטח סוריה. לפי הצבא, זוהו פגיעות מדויקות במטרות, שכללו מפקדות ועמדות ירי. קצין בכיר בצה"ל סיפר כי העמדות של צבא סוריה שהותקפו הושמדו לחלוטין ויצאו מכלל פעילות. באופוזיציה הסורים טוענים כי כמה חיילים סורים נפצעו בהפצצה והועברו לבתי החולים באזור.

"הירי אתמול היה מעשה התגרות חמור ביותר שבוצע כהמשך למספר פיגועים במהלך החודשים האחרונים נגד כוחות צה"ל במרחב הגבול בכלל ובאזור זה בפרט", נמסר מדובר צה"ל. "צה"ל יפעל בנחישות בכל דרך ובכל זמן שיראה לנכון כדי להגן על תושבי מדינת ישראל".

תקרית הירי ברמת הגולן - כותרות נוספות:
פיצוץ בגבול ישראל-סוריה, נער בן 12 נהרג
נהרג על הגבול ביום הראשון לחופש: "לא התריעו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הירי אתמול היה מעשה התגרות חמור". מטוס קרב של חיל האוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל היעדים שהותקפו היו באזור קוניטרה. בין היתר, על פי דיווחים, נפגעה המפקדה של "חטיבה 90" של צבא סוריה ועמדות של "גדוד מחירס" ושל כמה פלוגות נוספות.

שר הביטחון משה יעלון התייחס הבוקר לתקיפה. "אנו רואים במשטרו של בשאר אסד ובצבא סוריה אחראים לנעשה מהשטח שבשליטתם, ונוסיף ונגיב בצורה תקיפה וקשה נגד כל פרובוקציה ופגיעה בריבונותנו", הבהיר יעלון. "אנו עדים בתקופה האחרונה לניסיונות חוזרים ונשנים לפעול נגד ישראל מתוך השטח שבשליטת משטר אסד. לא נסבול פגיעה באזרחי ישראל ובכוחות צה"ל, ונגבה מחיר כבד מכל מי שינסה לשבש את חיינו, בין אם מדובר בצבא סוריה ובין אם מדובר בגורמי טרור הפועלים מהשטח הסורי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בביקורו בפיקוד צפון באוגדת הבשן, מאי 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"נגיב בצורה תקיפה וקשה נגד כל פרובוקציה ופגיעה בריבונותנו". יעלון בביקור בפיקוד הצפון בחודש שעבר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ההרוג בתקרית אתמול הוא מוחמד קראקרה, תושב הכפר עראבה שבגליל. הנער התלווה אל אביו, פהמי, שעסק בעבודות תשתית בגדר המערכת, ביומו הראשון של החופש הגדול. מוחמד היה בתוך משאית אזרחית בשעת התקרית, ואילו אביו ועובדים אחרים שהיו במקום שהו מחוץ לכלי הרכב. האב, בן 56, נפצע באורח בינוני מרסיסים ואושפז בבית החולים זיו שבצפת. שני עובדים נוספים נפצעו באורח קשה וקל.

קצין בכיר העריך אתמול בשיחה עם וואלה! חדשות כי הנער נהרג מפגיעה ישירה של הטיל, וכי אין מדובר בזליגה מהלחימה בסוריה. "ככל הנראה, מדובר בפיגוע כי איתרנו חור בגדר שנוצר כתוצאה מירי ישיר שפגע במשאית", הסביר הקצין.

הפינוי המוסק לרמב"ם של הפצוע הקשה בתקרית בגולן. שי וקנין, סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
אחד הפצועים בתקרית מפונה לבית החולים זיו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, שי וקנין, סוכנות תצפית

האב פהמי שחזר את שאירע. "נסענו במשאית שהייתה עליה מכלית מים", אמר בבכי. "פתאום שמענו פיצוץ חזק שפגע בצד הימני של המשאית. מוחמד בני ספג את הפגיעה הישירה ונהרג במקום. נשארנו מוטלים שם פצועים חצי שעה עד שהצבא התחיל לטפל בנו". הוא אמר על בנו כי הוא היה "ילד נפלא, נהדר, תלמיד מצטיין וילד מחונן".

אם המשפחה סיפרה כי בתחילה הנער לא רצה לבוא עם אביו לעבודה, אך האב שכנע אותו ואמר שרמת הגולן יפה ושמזג האוויר נאה. "זה נורא ואיום שמוחמד הגיע לפה והגורל הפגיש אותו עם המוות", הוסיף האב.

"לא הזהירו אותנו מאירועים כאלה"

שלומי חזן, מנהל עבודה בחברת קבלן המבצעת עבודות בגבול ישראל-סוריה, מכיר את האב שנים רבות מעבודתם המשותפת. הוא נסע מאחורי המשאית שבה היו פהמי ומוחמד. "זו הפעם הראשונה שהוא הביא את הילד לעבודה", אמר. "זה קשה, אני מכיר את הבן-אדם הזה, הוא עובד אתנו המון שנים".

על אף המצב המתוח בגבול סוריה, לדברי חזן איש לא הזהיר אותו או את עובדיו מאירועים ביטחוניים. "היינו שם בלי שכפ"צים ובלי רכבים ממוגנים", אמר. "לא הזהירו אותנו מאירועים כאלה ולא היו התרעות. הצבא היה לידנו, עושה סיורים, הולך וחוזר כל הזמן, זה היה מפתיע. גם מהצד הסורי היו אנשים. נסעתי הבוקר על התוואי ולאורך כל הדרך לא היו תנועות חשודות". חזן אמר כי ימשיך לעבוד בכל מקום שבו יתבקש. "אני סומך על צה"ל ועל כוחות הביטחון", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully