וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ בגבול ישראל-סוריה, נער בן 12 נהרג

הנער הוא בנו של עובד קבלן של משרד הביטחון שעבד בתל חזקה ברמת הגולן. ככל הנראה, הוא נפגע מירי ישיר של טיל נגד טנקים. אביו ועוד נוסף נפצעו. צה"ל הגיב בירי טנקים אל סוריה

צילום: יותם אסרף, אדריאן הרבשטיין, רויטרס, פאנט; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

תקרית קטלנית בגבול ישראל-סוריה: נער בן 12, בנו של עובד קבלן של משרד הביטחון, נהרג הבוקר (ראשון) בפיצוץ שאירע ליד תל חזקה ברמת הגולן. עוד שלושה עובדים נפצעו באורח קשה, בינוני וקל מרסיסים, בהם אביו של ההרוג. הנער היה בתוך משאית אזרחית בשעת התקרית, ואילו העובדים האחרים היו מחוץ לכלי הרכב. כוחות גדולים הוקפצו למקום, ובכלל זה מסוק קרב של חיל האוויר שמסייע בסריקות. צה"ל הגיב בירי טנקים אל עבר סוריה.

מכונית התפוצצה בתל חזקה שבגבול סוריה. ג'יליס
כוחות צה"ל ומשטרה ליד גבול סוריה ברמת הגולן, הבוקר/ג'יליס

קצין בכיר העריך בשיחה עם וואלה! חדשות כי העובד נהרג מפגיעה ישירה של טיל נ"ט (נגד טנקים), וכי אין מדובר בזליגה מהלחימה בסוריה כפי שחשבו תחילה. "ככל הנראה, מדובר בפיגוע כי איתרנו חור בגדר שנוצר כתוצאה מירי ישיר שפגע במשאית", הסביר הקצין. הוא הסביר עוד כי זהות היורים עדיין לא ברורה, אם כי מדובר באזור שבשליטת המורדים – דבר שמפחית את הסיכוי לכך שלוחמי חיזבאללה או צבאו של הנשיא בשאר אסד עומדים מאחורי התקרית.

שלושה מהפצועים פונו לבית החולים זיו בצפת, בהם אביו של הנער, וכן אדם שמוגדר נפגע חרדה. פצוע נוס, שמצבו מוגדר קל פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה.

עוד בנושאי צבא וביטחון:
נתניהו: בקרוב נפרסם הוכחות שחמאס אחראי לחטיפה
המבצע נמשך: שני פלסטינים נהרגו בגדה הלילה
פלסטיני חמוש ברימון ניסה לחדור ליישוב בנגב ונתפס

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אזור התקרית ברמת הגולן

יסכה דקל, תושבת אלוני הבשן, מושב הנמצא כקילומטר ממקום התקרית, אמרה לוואלה! חדשות כי לפי שעה, לא התקבלו הנחיות מיוחדות מצה"ל. "כרגע אין כמעט תושבים במושב מאחר שכולם עובדים", אמרה. "גם גני הילדים פועלים כרגיל. עדכנו את התושבים במסרונים, אבל בינתיים לא התקבלו שום תגובות של תושבים מבוהלים". לדבריה, יש תנועה ערה של כוחות צה"ל באזור. מאז החלה הזליגה ממלחמת האזרחים בסוריה, המקלטים ביישובי האזור פתוחים באופן קבוע.

בראשית החודש נורו רקטות מכיוון סוריה אל צפון רמת הגולן. סוללה של מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" המוצבת בצפון הופעלה, אך ניסיון היירוט לא צלח. בעקבות הירי, פרצה שריפה באזור אלוני הבשן. לא היו נפגעים. בסך הכול זוהו שלושה שיגורים. במקביל, זיהו כוחות צה"ל ירי קליעים באזור החרמון. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בשני המקרים ככל הנראה מדובר בזליגה נוספת של מלחמת האזרחים בסוריה לשטח ישראל.

ארבעה ימים קודם לכן בוצע ירי תלול-מסלול משטח סוריה אל עבר מוצבי החרמון. נפילה אחת הייתה בשטח ישראל ועוד שתיים בשטח הסורי. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. בתגובה על הירי, צה"ל השיב באש ארטילרית אל עומרת אל-פור, האזור שממנו היה השיגור. מדובר צה"ל נמסר אז כי צה"ל שומר לעצמו את זכות הפעולה בכל דרך ובכל זמן שיראה לנכון כדי להגן על אזרחי ישראל.

בהכנת הידיעה סייע אחיקם משה דוד

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

פינוי פצוע לרמב"ם מהפיצוץ בגבול סוריה. יוני 2014. אחיקם משה דוד, מערכת וואלה! NEWS
אחד הפצועים פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, אחיקם משה דוד
מכונית התפוצצה בתל חזקה שבגבול סוריה. ג'יליס
רמת הגולן, הבוקר/ג'יליס
מכונית התפוצצה בתל חזקה שבגבול סוריה. ג'יליס
מכונית התפוצצה בתל חזקה שבגבול סוריה/ג'יליס
מכונית התפוצצה בתל חזקה שבגבול סוריה. הצלה,
המסוק שפינה את אחד הפצועים בזירה ברמת הגולן/הצלה
פינוי פצוע לרמב"ם מהפיצוץ בגבול סוריה. יוני 2014. אחיקם משה דוד, מערכת וואלה! NEWS
המנחת ברמב"ם/מערכת וואלה! NEWS, אחיקם משה דוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully