וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי תלול מסלול לעבר מוצבי החרמון; צה"ל השיב אש

2.6.2014 / 6:28

ככל הנראה, הייתה נפילה אחת בשטח ישראל ועוד שתיים בשטח הסורי. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. גורם צבאי מסר כי לא ברור עדיין אם מדובר בפצצת מרגמה או ברקטה

לראשונה מאז המהומות בסוריה: 2 פצמ"רים נפלו בחרמון. רויטרס
כשהערפל יתפזר יחלו הסריקות. אזור החרמון/רויטרס

ירי תלול מסלול בוצע הבוקר (שני) משטח סוריה אל עבר מוצבי החרמון. ככל הנראה, הייתה נפילה אחת בשטח ישראל ועוד שתיים בשטח הסורי. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. גורם צבאי מסר כי לא ברור בשלב זה אם מדובר בפצצת מרגמה או ברקטה. הבוקר שורר ערפל כבד באזור המוצבים. כשיתפוגג, ייערכו סריקות באזור.

בתגובה על הירי, צה"ל השיב באש ארטילרית אל עומרת אל-פור, האזור שממנו היה השיגור. נבדקת האפשרות שמדובר בירי מכוון. מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל שומר לעצמו את זכות הפעולה בכל דרך ובכל זמן שיראה לנכון כדי להגן על תושבי מדינת ישראל.

בראשית חודש מרץ אותרו שרידים של שתי רקטות באזור החרמון במהלך סריקות שערכו חיילי צה"ל בגזרה. הסריקות החלו בעקבות שני פיצוצים עזים שנשמעו באזור בשעת לילה וחודשו בשעות בוקר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהתפוצצותן.

בישראל העלו אז כמה סברות אפשריות באשר לגורם לירי - אחת היא שמדובר בירי תועה ממלחמת האזרחים בסוריה. לצד זאת, במערכת הביטחון בדקו גם את האפשרות שמדובר בתגובה של חיזבאללה לתקיפת שיירת נשק בתחילת אותו שבוע בגבול סוריה-לבנון, שיוחסה על פי פרסומים זרים לישראל. אפשרות נוספת שנבדקה הייתה שמדובר בירי שמקורו בארגוני ג'יהאד עולמי שמנסים "לחמם" את הגבול כשברקע המתיחות באזור.

יצוין כי בעבר שיגרו גדודי עבדאללה עזאם, ארגון ג'יהאד עולמי מהפלג הלבנוני, רקטות לעבר ישראל במטרה "לחמם" את הגזרה. במערכת הביטחון טענו באותם מקרים כי מדובר בניסיונות להצית אש בין חיזבאללה לישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
מוקדם יותר הלילה: צה"ל תקף שני יעדי טרור ברצועה
התיקים המרכזיים בממשלה הפלסטינית בידי מקורבי אבו מאזן
סופו שובר הלב של מוכר הביסקוויטים הקטן מחאלב


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • חרמון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully