וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש בצפון: שתי רקטות התפוצצו אמש באזור החרמון

1.3.2014 / 10:16

שרידי הרקטות אותרו בסריקות שנערכו בעקבות פיצוצים שנשמעו בגזרה. ככל הנראה זוהי זליגה נוספת של מלחמת האזרחים בסוריה, אולם ייתכן שמדובר בתגובת חיזבאללה לתקיפה השבוע

ירי רקטות אל יישובי הדרום מרצועת עזה. tsafrir abayov, AP
הסריקות החלו אמש בעקבות שני פיצוצים עזים שנשמעו באזור/AP, tsafrir abayov

שרידים של שתי רקטות אותרו הבוקר (שבת) באזור החרמון במהלך סריקות שערכו חיילי צה"ל בגזרה. הסריקות החלו אמש בעקבות שני פיצוצים עזים שנשמעו באזור – וחודשו הבוקר. ככל הנראה, מדובר בשרידי רקטות שאכן נורו אמש. מדובר צה"ל נמסר שלא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהתפוצצותן.

מתיחות בצפון - כותרות נוספות:
עוד מכה לנסראללה: צה"ל פועל בחופשיות נגד חיזבאללה / פרשנות
חיזבאללה מאשר: ישראל הפציצה בלבנון, "נגיב במועד"
כוננות בצפון: "נאלצים לצאת מהמושב בשער האחורי"

על פי ההערכה, מדובר בירי תועה ממלחמת האזרחים בסוריה. עם זאת, במערכת הביטחון בודקים גם את האפשרות שמדובר בתגובה של חיזבאללה לתקיפת שיירת נשק בתחילת השבוע בגבול סוריה-לבנון, שיוחסה על פי פרסומים זרים לישראל. אפשרות נוספת שנבדקת היא שמדובר בירי שמקורו בארגוני ג'יהאד עולמי שמנסים "לחמם" את הגבול כשברקע המתיחות באזור.

יצוין כי בעבר שיגרו גדודי עבדאללה עזאם, ארגון ג'יהאד עולמי מהפלג הלבנוני, רקטות לעבר ישראל במטרה "לחמם" את הגזרה. במערכת הביטחון טענו באותם מקרים כי מדובר בניסיונות להצית אש בין חיזבאללה לישראל.

מזכל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בפני תומכיו. ביירות, נובמבר 2013. רויטרס
הגיב לתקיפה? נסראללה/רויטרס

התקיפה בגבול סוריה-לבנון אירעה בלילה שבין שני לשלישי. כלי תקשורת ערביים דיווחו כי מקורות בלבנון אמרו שמטרת התקיפה הייתה שיירה שהובילה טילים בין שתי המדינות. ה"דיילי סטאר" הלבנוני דיווח לאחר התקרית כי בתקיפה נהרגו ארבעה אנשי חיזבאללה. בכיר ישראלי אישר למגזין "טיים" כי צה"ל עומד מאחורי התקיפה.

הבוקר דיווח העיתון "אל-חיאת" כי נשיא לבנון, מישל סלימאן, ביקש ממזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שלא להגיב ל"תקיפה הישראלית". על פי הדיווח, במכתב שהעביר סלימאן לנסראללה, הוא הסביר לו כי תגובה תהיה "מסוכנת" וכי גם האו"ם הביע את התנגדותו ל"תקיפה שהתרחשה בריבונות הלבנונית". זאת, לאחר שחיזבאללה אישר את דבר התקיפה ואמר כי "יגיב בזמן ובמקום" המתאימים. הודעת הארגון השיעי פורסמה ברשת אל-מנאר, ונכתב בה כי "מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הלבנונית".

בהכנת הידיעה סייעה עדי חשמונאי

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully