וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בצפון: "נאלצים לצאת מהמושב בשער האחורי"

28.2.2014 / 0:05

בעקבות איומי חיזבאללה להגיב ל"תקיפה הישראלית" בגבול סוריה-לבנון, הועלתה הנוכחות הצבאית באזור מחשש לירי קטיושות. "זה מגביל, אבל אין מה להתלונן - אנחנו כאן מרצון"

מערכת וואלה!

כוננות ודריכות רבה הורגשו אתמול מאז שעות הבוקר (חמישי) בגבול הצפון, למחרת הודעת חיזבאללה כי יגיב "בזמן ובמקום" שיראה לנכון לתקיפה בגבול סוריה-לבנון בתחילת השבוע, שיוחסה בכלי תקשורת זרים לישראל. בכבישי הצפון ניכרה תנועה ערה של כוחות צה"ל, טנקים וכלי רכב צבאיים.

עוד על המתיחות בצפון:
דיווח: ישראל תקפה יעדי חיזבאללה בגבול סוריה-לבנון
חיזבאללה מאשר: ישראל הפציצה בלבנון, "נגיב במועד"
לאחר הודעת חיבזאללה: הועלתה הכוננות בצפון
מדוע שותק נסראללה על התקיפה בגבול לבנון-סוריה? / פרשנות

כוח צה"ל באזור כיסופים, 1 בנובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
בכבישי הצפון ניכרת תנועה ערה של כוחות צה"ל, טנקים וכלי רכב צבאיים/דייב בוימוביץ'

ביום רביעי החליטו במערכת הביטחון להעלות את הכוננות בצפון, והחקלאים המעבדים את אדמותיהם בקרבת הגבול עם לבנון הונחו לעזוב את המטעים מחשש לירי צלפים. גם יישובי הגליל העליון והמערבי קיבלו התרעה על אפשרות שישוגרו קטיושות לאזור. יצוין כי לא ניתנה הוראה לפתוח את המקלטים, והחיים באזורים אלה מתנהלים כסדרם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"הילדים תמימים ואינם מודעים לסכנה"

במושב אביבים היו אתמול תושבים שהביעו חשש מהסלמה ביטחונית ומתגובה של ארגון הטרור השיעי, בעוד שאחרים הזכירו את הניסיון רב-השנים של תושבי האזור עם מציאות ביטחונית מתוחה. "בתור אדם שנולד וגדל לתוך המציאות הזאת, זה מעלה קצת חששות אבל זה לא מלחיץ מאוד", אמר לוואלה! חדשות מיכאל פרץ ממושב אביבים שעל הגבול, בעל מטעים באזור. "מבחינתנו, חקלאים שמעבדים מטעים, זה לא אסון גדול אם יום-יומיים או אפילו שבוע לא נוכל לעבד את המטעים – לא מדובר בצמחים רגישים שזקוקים לטיפול יומיומי כדי לשרוד. התחושות הלא נעימות מבחינתי הן בעיקר כאבא לילדים, כשאתה יודע שיש סכנה והם עדיין תמימים ולא מודעים לה. כבר בגיל קטן צריך להסביר להם את המציאות המורכבת כאן".

פרץ סיפר עוד: "אני צריך להגביל את עצמי מאיזה שער של המושב לצאת, מזה שצמוד לגבול או מהשער האחורי. חברים שגרים במרחק של עשרות בודדות של קילומטרים מפה מנהלים חיים כסדרם. מצד שני, אין לנו מה להתלונן – אנחנו כאן מבחירה ומרצון. אני שמח שאני פה, ואם לא הייתי רוצה, לא הייתי פה. אנחנו מגדלים פה עכשיו דור נוסף".

מזכל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בפני תומכיו. ביירות, נובמבר 2013. רויטרס
התושבים בטוחים שהוא עסוק מדי בסוריה. נסראללה/רויטרס

רוזטה, גם היא תושבת אביבים, דווקא הביעה דאגה מהפרת השקט שממנו נהנים באזור רוב ימות השנה. "אני מהבוקר בחששות, אף שאני חיה כאן הרבה שנים. כל הדיווחים האלה קצת מפחידים. כשאתמול שמעתי בחדשות על הכוננות, זה מאוד הלחיץ אותי, אבל כאן דווקא הכול שקט ורגוע. גם אם יש מתיחות, היא מלווה בשקט גדול. אין ספק שהייתי מעדיפה להיות עכשיו עם הילדים בבית כדי להיות רגועה שהכול בשליטה ושאם קורה משהו אז הם אתי ואני יכולה להגן עליהם. מצד שני, על אף שנסראללה מאיים בתקיפה, אני לא חושבת שיש לו זמן לתקוף כי הוא עסוק מאוד בסוריה, אז העובדה הזאת קצת מרגיעה אותי".

הכוננות הועלתה בעקבות תגובה של חיזבאללה, שבאה לאחר תקיפה אווירית בגבול סוריה-לבנון שיוחסה בכלי תקשורת זרים לישראל. ארגון הטרור השיעי פרסם הודעה ברשת אל-מנאר, שבה הבטיח "להגיב בזמן ובמקום" המתאימים. בהודעה האשים חיזבאללה את ישראל ב"הפרה בוטה של הריבונות הלבנונית".

(עדכון ראשון: 23:10)

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully