וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הודעת חיבזאללה: הועלתה הכוננות בצפון

בעקבות הודעת הארגון לפיה "יגיב" על תקיפת חיל האוויר, הונחו חקלאים לעזוב מטעים סמוכים לגבול ויישובי קו העימות קיבלו התרעה לירי קטיושות. לא ניתנה הוראה לפתיחת מקלטים

מזכל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בפני תומכיו. ביירות, נובמבר 2013. רויטרס
חשש לירי צלפים כתגמול על פעולות חיל האוויר. נסראללה/רויטרס

כמה שעות לאחר שאישר חיזבאללה כי ישראל הפציצה יעדים בשטח לבנון ביום שני, הוחלט במערכת הביטחון להעלות את הכוננות בצפון. חקלאי יישובי הגדר הונחו לעזוב את המטעים הסמוכים לגבול עם לבנון עד להודעה חדשה, מחשש לירי צלפים. יישובי קו העימות בגליל העליון ובגליל המערבי, שאינם צמודי גדר, קיבלו אף הם התרעה על אפשרות לירי קטיושות. יחד עם זאת, לא ניתנה כל הוראה לפתיחת מקלטים והחיים מתנהלים כבשגרה.

תושבי יישובי הגדר מדווחים על תנועה ערה של טנקים ורכבים צבאיים לאורך הגבול. "בסביבות השעה ארבע אחר הצהריים הוכרזה כוננות ספיגה וביקשו מאתנו לבקש מהחקלאים להתקפל מהמטעים הצמודים לגדר", סיפר שמעון ביטון, יו"ר ועד מושב אביבים הסמוך לגבול לבנון. "הם לא נתנו לנו הסברים. מחר בבוקר תתקיים הערכת מצב ואחריה יוחלט האם לאפשר לחקלאים לשוב ולעבד את המטעים הסמוכים לגדר, אבל עכשיו הכל רגוע ושקט". במטולה, הצפונית ביותר, נתן ראש המועצה הוראה לשמור על ערנות ודריכות. "אנחנו מצדנו בדקנו אם כל חברי כיתת הכוננות שלנו נמצאת באזור, אבל עכשיו הכל רגוע והחיים האזרחיים נמשכים כסדרם. מחר בבוקר תתקיים הערכת מצב ואחריה יוחלט האם לאפשר לחקלאים לחזור ולעבד את אדמותיהם".

עוד על התקיפה בלבנון:
חיזבאללה מאשר: ישראל הפציצה בלבנון, "נגיב במועד"
"ההרוג בתקיפה: מדריך במחנה אימון של חיזבאללה"
פרשנות | עוד מכה לנסראללה: צה"ל פועל בחופשיות נגד חיזבאללה

יצוין כי לפני כשבועיים פרסם וואלה! חדשות לראשונה על הנחיות ברורות שהועברו לבכירי מערכת הביטחון ולשרים להגביר את רמת האבטחה והערנות, מחשש שחיזבאללה ינסה לבצע פעולת נקמה על רקע ציון השנה לחיסולו של ראש הזרוע הצבאית של הארגון, עימאד מורנייה.

אזור התקיפה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה ראשונה של חיזבאללה לתקיפת חיל האוויר ביום שני, פרסם הארגון הודעה ברשת אל-מנאר המזוהה עימו, בה נמסר כי "חיזבאללה יגיב בזמן ובמקום" המתאימים. בהודעה נכתב גם כי "מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הלבנונית". הבוקר דווח בלבנון כי ארבעה אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפה. אתר העיתון "דיילי סטאר" דיווח מפי גורמי ביטחון בביירות כי יעדי התקיפה הישראלית היו משאית שהובילו טילים, ומשאית שהובילה משגר טילים. שתיהן נסעו בין סוריה למחסני טילים של חיזבאללה. לדברי אותם גורמים, מטוסי חיל האוויר ירו ארבעה טילים לעבר השיירה.

בכיר ישראלי אישר אמש למגזין "טיים" כי צה"ל עומד מאחורי התקיפה בגבול לבנון-סוריה, שיעדה היה משלוח טילים מתקדמים. לדבריו, התקיפה בוצעה ביום שני סמוך לשעה 22:30, וזו הייתה התקיפה השביעית מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, במרץ 2011. הטילים, אמר, מסוגלים לשאת ראשי נפץ כבדים ומסוכנים יותר מאלה שמחזיק ברשותו כיום הארגון השיעי.

בשנתיים האחרונות יוחסו לחיל האוויר כמה תקיפות על אדמת סוריה, שנועדו לסכל העברת מערכות הגנה אוויריות מתקדמות מהצבא הסורי לידי חיזבאללה, בהן טילים נגד מטוסים או טיל ה"יאחונט", שנמכר מרוסיה לסוריה ומוגדר כאימת ציי המערב בשל יכולתו לפגוע במטרות ימיות ברדיוס של 300 קילומטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully