וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השנה לחיסול "רמטכ"ל חיזבאללה": כוננות בצה"ל

10.2.2014 / 13:35

השבוע יצוינו שש שנים לחיסולו של עימאד מורנייה ובמערכת הביטחון חודדו הנהלים לגבי אבטחת אישים. החשש העיקרי הוא פיגוע בחו"ל. "לא הפסיקו לחפש אחר ניסיון לנקום את מותו"

עימאד מורנייה. רויטרס
"חיזבאללה מחפש הזדמנויות לנקום את מותו". מורנייה/רויטרס

ביום רביעי יציינו הלבנונים שש שנים לחיסולו של "רמטכ"ל חיזבאללה", ראש הזרוע הצבאית עימאד מורנייה, ובמערכת הביטחון חודדו הנהלים לגבי אבטחת אישים בצה"ל והדרג המדיני. זאת מחשש שהארגון ינסה לנקום את מותו. גורם ביטחוני טען: "חיזבאללה לא הפסיק לחפש אחר ניסיון לנקום את מותו של מורנייה. הוא מחפש הזדמנויות. חלקן סוכלו חלקן כמעט והתממשו. ההנחיות הן להגביר ערנות".

מורנייה חוסל באמצעות מטען חבלה שהוצמד למשענת ראשו בג'יפ בו נסע, זמן קצר לאחר שיצא מבית מאהבת בדמשק. על פי כלי תקשורת זרים, החיסול מיוחס לארגון המוסד. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התבטא בעבר בנושא זה בפומבי, הטיל את האחריות לחיסול על ישראל והבטיח נקמה. במערכת הביטחון העריכו כי חיזבאללה מחפש אחר נקמה שלא "תשבור את הכלים", ולכן הארגון מנסה להוציא לפועל פיגועי טרור במדינות ברחבי העולם, מבלי להשאיר סימנים מפלילים.

עוד כותרות מהמזרח התיכון:
צה"ל התנצל על הערות גזעניות נגד חיילי אונדו"ף
שר החוץ הטורקי: קרובים לנירמול היחסים עם ישראל
עיתון מצרי גנז דיווח על ירושת המיליונים של סיסי

לפי תחקיר שפורסם בעיתון "אל-אחבאר" לרגל יום השנה החמישי לחיסולו של מורנייה, הוא חוסל על ידי המוסד בעזרת סייען סורי. לפי העיתון, שעורכיו מקורבים לחיזבאללה, מורנייה שהה בסוריה משום שחשב על המדינה "כאחד מהמקומות הבטוחים ביותר". לפי הדיווח, בערב 12 בפברואר 2008, שהה מורנייה בדירה בשכונת כפר סוסה בדמשק, בפגישה עם בכירים פלסטינים, עמם דן ב"התנגדות" בפלסטין ובעזה. בשעה 22:15 עזב מורנייה את הבניין ופסע לבדו לעבר מכוניתו, שחנתה במרווח בין כמה בניינים.

"הפיצוץ נשמע בשעה 22:20", לפי התחקיר, "כמה אנשים רצו למקום, בהם אלה שמורנייה נפגש עמם בתוך הבניין", נכתב בתחקיר. "התברר שבזמן שמורנייה יצא מהבניין, חנה לידו מיצובישי פג'רו 2006 בצבע כסוף, והתפוצץ במרחק תשעה מטרים ממנו. הוא נהרג במקום".

גורמים המקורבים להנהגת חיזבאללה טענו בעבר בראיון לאתר "לבנון עכשיו" כי מורנייה הוא זה שפיקח על רשת של הברחת כלי נשק לפלגים החמושים הפלסטינים, תוך שיתוף פעולה מלא עם ההנהגה האיראנית והסורית. ברשת היו חברים בין היתר בכירים מחיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully