וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילה, ג'יפ ותצפית מקומה 6: "כך חוסל מורנייה"

עיתון בלבנון פרסם תחקיר על מותו של בכיר חיזבאללה, בהן נכתב כי המוסד הפעיל אזרח סורי והרג את מורנייה במכונית תופת. הוא תיאר כיצד "צוות הביצוע" נמלט מזירת ההתנקשות

עימאד מורנייה, שכונה "רמטכ"ל חיזבאללה", חוסל בדמשק על ידי המוסד בעזרת סייען סורי – כך נטען בתחקיר שפורסם היום (שלישי) בעיתון "אל-אחבאר". לפי העיתון, שעורכיו מקורבים לחיזבאללה, מורנייה שהה בסוריה משום שחשב על המדינה "כאחד מהמקומות הבטוחים ביותר".

לפי העיתון, בערב ה-12 בפברואר 2008, שהה מורנייה בדירה בשכונת כפר סוסה בדמשק, בפגישה עם בכירים פלסטינים, עמם דן ב"התנגדות" בפלסטין ובעזה. בשעה 22:15 עזב מורנייה את הבניין ופסע לבדו לעבר מכוניתו, שחנתה בחניון בגודל 800 מטרים רבועים, במרווח בין כמה בניינים. "הפיצוץ נשמע בשעה 22:20. כמה אנשים רצו למקום, בהם אלה שמורנייה נפגש עמם בתוך הבניין", נכתב בתחקיר. "התברר שבזמן שמורנייה יצא מהבניין, חנה לידו מיצובישי פג'רו 2006 בצבע כסוף, והתפוצץ במרחק תשעה מטרים ממנו. הוא נהרג במקום".

עימאד מורנייה. רויטרס
עימאד מורנייה/רויטרס

ב"אל-אחבאר" נכתב כי בחיזבאללה הגיבו מיד למותו של קצין המבצעים של הארגון. "במהרה הוחלט להעביר את גופתו של מורנייה לביירות", נכתב בתחקיר. משפחתו קיבלה הודעה על מותו ונערכו הכנות לטקס ההלוויה. אנשי חיזבאללה הגיעו במהירות לאזור הפיצוץ כדי לפתוח בחקירה מקבילה לזו של הרשויות הסורית, ממנה עלתה מסקנה כי "ישראל עומדת בוודאות מאחורי הפשע".

לפי תחקיר העיתון, המתבסס על גורמים בלבנון, מורנייה ביקר לעתים קרובות בשכונת כפר סוסה לצרכי עבודה ועסקים, ואף "בילה שם יותר מאשר שהה בלבנון". עוד נכתב כי "חקירה אינטנסיבית העלתה כי המוסד היה אחראי להתנקשות מא' ועד ת'", וכי "התכנון הישיר, מסוריה ומחוץ לה, ארך כחודש ימים לאחר שהסתיימה תקופה ארוכה יותר של הכנות בלתי ישירות".

שכונת כפר סוסה בדמשק:

בדיווח נטען כי המוסד הפעיל פעילים מקומיים שתיעדו את שכונת כפר-סוסה ו"צילמו כל רחוב בה", ובפרט התבקשו להתמקד בחניון שבו התבצעה לבסוף ההתנקשות. בין היתר נאסף מודיעין לגבי דרכי הגישה לאזור ודרכי המילוט ממנו, שיסייעו ל"חוליית הביצוע". המוסד וידא כי מסביב לחניון אין אבטחה או מחסומים, וכי לא מותקנות באזור מצלמות אבטחה. במקביל, אותר בניין בשיפוצים שיוכל לשמש את החולייה לתצפית.

"חומרי הנפץ הוסלקו בתא המטען של המכונית"

באשר לסייען הסורי, נטען כי המוסד גייס "גולה סורי שביקר לעתים קרובות במולדתו". הוא התבקש להתגורר בדמשק כדי לספק מעטה לוגיסטי למבצע החיסול. הסייען שכר וילה בשכונה סמוכה, כדי להחביא בתוכה כלי רכב ממולכד - ולארח את "חוליית הביצוע". לאחר מכן רכש הסייען מיצובישי פג'רו, "אחרי שהסיק כי כלי רכב מסוג זה נעו באזור המיועד לעתים קרובות, וכי מורנייה התנייע במכונית זו". חוליית הביצוע, לעומת זאת, נסעה בסוג אחר של כלי רכב – מיצובישי לנסר – שהיה אף הוא פופולרי בסוריה.

באשר ליום החיסול עצמו, נטען כי חומרי הנפץ הוטמנו במכונית הפג'רו שחנתה בווילה של הסייען הסורי, והוסלקו בתא המטען של המכונית. "מאוחר יותר אף התגלה כי המטען הכיל רסיסי מתכת שיכולים לגרום נזק רב", נכתב בתחקיר הלבנוני. אחד מחברי החולייה הסיע אותו מחוץ לבית שבו שהה מורנייה, בשעה ששלושה חברים אחרים בחולייה תצפתו על האזור מאתר הבנייה הסמוך: "הם בחרו את הדירה בקומה השישית. אחד מהם תצפת על האזור במשקפת, השני היה אחראי על הפעלת חומר הנפץ והשלישי היה אחראי על אבטחה. הרביעי המתין ברכב המילוט שחנה מאחור". בשעה 22:20, לפי הדיווח, הופעל מרחוק מטען הנפץ, והחולייה נמלטה מהאזור, לא לפני שהחליפה את המכונית בכלי רכב אחר אחרי שגילתה תקלה טכנית לא ברורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully