וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיקים המרכזיים בממשלה הפלסטינית - בידי מקורבי אבו מאזן

2.6.2014 / 0:01

היום צפויה השבעת ממשלת האחדות הפלסטינית, שתורכב משרים שאינם חברי פתח וחמאס. עם זאת, שני סגניו של אבו מאזן וכן שר החוץ מעידים על שליטתו בהרכבה. בישראל מתכוונים להחרימה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

היום (שני) ב-13:00 בצהריים צפוי טקס ההשבעה של ממשלת "ההסכמה הלאומית" הפלסטינית, ממשלת האחדות של פתח וחמאס. הממשלה תושבע ברמאללה בפני יו"ר הרשות אבו מאזן, ויעמוד בראשה ראש הממשלה הנוכחי, רמי חמדאללה, הנחשב לאישיות עצמאית. שלושה שרים תושבי עזה שלא קיבלו אישור יציאה מרצועת עזה יושבעו באמצעות שידור וידאו.

ידיעות קודמות בנושא הממשלה הפלסטינית החדשה:
לבד מול העולם: ישראל תצא למאבק בממשלה הפלסטינית
אבו מאזן: "ממשלת האחדות תקום ביום שני, ישראל תחרים"
ראש בלי ידיים: לממשלה החדשה אתגרים מורכבים / פרשנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" פרסמה אמש את הרשימה המסתמנת של שרי ממשלת הפיוס, ואלה הם: מוחמד מוסטפא, סגן ראש הממשלה ושר הכלכלה; זיאד אבו עאמר, סגן ראש הממשלה לעניינים מדיניים ושר התרבות; שוכרי בשארה, שר האוצר; נאיפ אבו חאלפ, השר לשלטון מקומי; רולא מועאיה, שרת התיירות; שוקי אלעיסה, שר החקלאות; ריאד אל-מאלכי, שר החוץ; חולה א-שחשיר, שרת החינוך; סלים א-סקא, שר המשפטים; ג'וואד עוואד, שר הבריאות; היפא אל-ערא, השר לעניינים החברתיים ועבודה; עלאם מוסא, שר התקשורת; עדנאן אל-חוסייני, השר לענייני ירושלים; מופיד חסאינה, שר העבודות הציבוריות והשיכון; ויוסף דעיס, שר הדתות והוואקף. זהותו של שר התחבורה טרם נקבעה, וכן לא נקבע מה יעלה בגורלו של משרד האסירים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יו"ר הרשות אבו מאזן וראש ממשלת האחדות הפלסטינית ראמי חמדאללה. סוכנות ואפא, צילום מסך
אבו מאזן וראש הממשלה רמי חמדאללה/צילום מסך, סוכנות ואפא

על פי רשימה זו, כפי שהתחייב אבו מאזן, בממשלה לא יכהנו שרים מקרב חברי פתח או חמאס. ואולם, התיקים המרכזיים בממשלה יאוישו על ידי מקורביו של אבו מאזן, כמו שני סגני ראש הממשלה, מוחמד מוסטפא וזיאד אבו עאמר. מוסטפא היה היועץ הכלכלי של אבו מאזן במשך שנים, עד שמונה לכהן כסגן ראש הממשלה תחת רמי חמדאללה, לאחר התפטרותו של סלאם פיאד. זיאד אבו עמאר הוא איש אקדמיה, תושב עזה במקור, שנחשב בעבר למתווך בין חמאס ופתח אך בשנים האחרונות התקרב מאוד לאבו מאזן. שר החוץ, ריאד אל-מאלכי, נחשב אף הוא למינוי של אבו מאזן.

הקונגרס יתמוך בממשלה החדשה?

על אף שאבו מאזן כבר הודיע שממשלת האחדות לא תכלול חברי חמאס, תכיר בישראל בהסכמים החתומים עמה ותדחה כל שימוש באלימות, ירושלים כבר הודיעה לרשות הפלסטינית כי לא תפעל מול ממשלה זו ולמעשה תחרים אותה. לא ברור אם כספי המסים שישראל גובה עבור הרשות ימשיכו לעבור לממשלה החדשה ואם הקונגרס בארה"ב יאפשר את המשך הסיוע לרשות.

בפתח ישיבת הממשלה אתמול בבוקר קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לקהילה הבינלאומית לא להכיר בממשלה הפלסטינית החדשה. "אני קורא לקהילה הבינלאומית לא להכיר בחמאס, שהוא ארגון טרור", אמר נתניהו. הוא הוסיף כי זה "יחזק את הטרור ויפגע בשלום". ההערכה בירושלים היא שאם הממשלה הפלסטינית תכיר בישראל ובהסכמים הקודמים עמה, היא תזכה להכרה מצד האיחוד האירופי, רוסיה, האו"ם ומדינות נוספות.

(עדכון ראשון: 23:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully