וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטביעה ברדינג: נבדק חשד לרשלנות של חברת החשמל

תחת עינה הפקוחה של המשטרה, הקימה חברת החשמל גדר סביב המתחם ברדינג שבו מתו אב ובתו בשבת. "העובדה שלא עשו זאת קודם מדליקה נורה אדומה". המשפחה: "איש לא הזהיר אותו"

צילום: דנה ירקצי, טל אנגלנדר, יותם רונן; עריכה: יאיר דניאל

בעקבות טביעתם של אב ובתו, בת שבע, במתחם תחנת החשמל ליד חוף רדינג בתל אביב, טענו בחברת החשמל כי האב הוזהר כמה פעמים שלא להתקרב למקום, וכי במקום הוצבו גדר ושילוט המזהיר שמדובר באזור מסוכן. הבוקר (שני) – יומיים לאחר התקרית – הגיעו אנשי החברה להקים גדר במקום.

אשר בן שטרית ובתו מיקה מרמת השרון מתו לאחר שנשאבו למערכת קירור המים של טורבינת חברת החשמל בעת שגלשו במקום. עד כה היו כדורי ציפה סביב המתחם. בחברת החשמל טוענים כעת כי בעבר הייתה באזור גדר, אך פירקו אותה גורמים שונים. הבוקר הותקנה גדר צפה המונעת כניסה של גלשנים ושחיינים אל המתחם ובמקביל הציבה החברה שני תצפיתנים המונעים כניסה אל אזור המשאבות ואף לאזור הגדר הצפה.

עוד בוואלה! חדשות:
אישום: רצח את חברו בבית קפה הומה כי אמר "רבאק"
מצרים: שבע שנות מאסר לשלושה עיתונאי אל-ג'זירה
בתגובה לירי ברמת הגולן: צה"ל תקף בסוריה

אשר בן שטרית וביתו מיקה שטבעו ברידינג ליד תחנת הכוח. באדיבות המשפחה
האב אשר בן שטרית ובתו מיקה/באדיבות המשפחה

אנשי המשטרה תיעדו את פעולות הגידור, וגורם בכיר במשטרה אמר כי הן עלולות לסבך את החברה במישור הפלילי. "העובדה שלא עשו את כל מה שהיה צריך לעשות כדי למנוע את האסון קודם לכן, צריכה להדליק נורה אדומה", אמר הגורם. "אנחנו בוחנים חשד לרשלנות מצד גורמים בחברת החשמל, שלא עשו די כדי למנוע את האסון". לדבריו, העובדה שכמה שעות לאחר התקרית הציגו בחברת החשמל פתרון המונע את ההגעה לאזור המשאבות מעלה את החשד לרשלנות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"הוא לא היה נותן לבתו הקטנה להיפגע"

גם בני משפחתם של השניים מאשימים את חברת החשמל ברשלנות, ותוקפים את הטלת האחריות על האב. אחיו של בן שטרית, משה, אמר: "אני רוצה להגיד חד-משמעית – אח שלי היה אחראי גם כלפי עצמו, בוודאי ובוודאי כלפי הילדות שלו וכלפי מיקה בפרט. הוא לא היה נותן לבתו הקטנה, לציפורן הקטנה של הרגל שלה להיפגע אם הוא היה יודע שזה מסכן אותה. הוא לא היה נכנס למקום הזה ובוודאי לא עם מיקה. להציג אותו בצורה כזאת זה לנצל בצורה צינית את הטרגדיה".

"אני חושב שכדי להפעיל את המשאבות היו צריכים קודם כל לגדר את המקום כדי שהאנשים לא יגלשו. גם אם יש שלטים, אז לא בטעות, ובוודאי השלטים שנמצאים שם לא מספיקים. לדעתי השלטים לא מספיק ברורים, גם למטה בתוך הים וגם למעלה מעל הגשר", הוסיף האח. לדבריו, אנשים המשיכו לפקוד את המקום בשבועות האחרונים, וחברת החשמל הייתה צריכה להביא בחשבון את האפשרות שמישהו ייפגע אחרי שאסון כבר קרה במקום בעבר. "זה לא האסון הראשון, והעובדה המצערת היא שהם התחילו לעשות את הפעולות האלה רק אתמול, לאחר שקרה האסון הזה. מפה אני יוצא ואומר: אני שמח אולי לאחרים שלא ייפגעו, שסוף סוף יסגרו את המקום הזה בצורה הרמטית, אבל אני מצטער מאוד שזה לא קרה לפני שזה קרה לאח שלי ולבתו".

בניית גדר סביב תחנת הכוח ברידינג שם טבעו אב ובתו שבוע שעבר. יוני 2014. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
המשטרה תיעדה את הקמת הגדר/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

באשר לטענה שהאב שנהרג הוזהר כבר ביום חמישי האחרון בדבר הסכנה במתחם, אמר האח כי מדובר בטענה לא מבוססת. "ביום חמישי הוא לא היה בים, וזה ודאי", ציין משה. "יש לנו תיעוד של כל היום, כל שעה ושעה במשך היום, היכן הוא היה, כך שהטענה הזו היא טענה שאין לה בסיס והיא שקרית. אני חושב שהם מנסים, או ניסו, להשתמש במותו בצורה כזאת צינית כדי להגיד דברים בזמן שהוא לא יכול להגיב. הוא לא הוזהר כלל וכלל".

אשר בן שטרית וביתו מיקה שטבעו ברידינג ליד תחנת הכוח. באדיבות המשפחה
אשר בן שטרית/באדיבות המשפחה

שרית בן שטרית, רעייתו של אשר ואמה של מיקה סיפרה על בעלה זה 21 שנה. "הוא היה עמוד התווך של המשפחה, הוא יהיה לנו מאוד חסר. הוא דאג לי ודאג לבנות ואהב אותן אהבת נפש כפי שכל אבא אוהב את הילדים שלו. תמיד אומרים את זה אחרי, אבל הוא היה אבא מעורב, ולהגיד שהוא לא היה אחראי זה פשוט לעוות את המציאות. הוא היה האבא הכי אחראי שיש", הדגישה האם. "מלבד העובדה שהוא היה במשרה מלאה ועבד קשה, הוא גם התנדב במשטרה באגף התנועה. זה לא הגיוני להגיד עליו שהוא לא היה אחראי".

"לא טבעי לקבור בת ובעל"

שרית סיפרה על האירועים ביום הטביעה: "אנחנו היינו שם בצהריים. המקום היה מפוצץ באנשים, לא הייתה שם פיסת חול שלא מלאה באנשים עם ילדים. היינו שם עם הסאפ, שזה סוג של חסקה, ואשר תמיד אהב טרנדים חדשים. הוא עשה לה סיבובים שם תמיד לידי עם מיקה צמוד, ולדעתי הוא לקח את הפנייה, שזה רחוק מאוד מהמשאבות אבל יכול להיות שהמים סחפו אותו, ואחרי 20 דקות הבנתי שהוא טבע".

שרית דיברה גם על הקושי לעכל את האסון. "הבוקר קמתי והיא לא קפצה עליי והיא לא רצה אליי ולא אמרתי לה 'מיקה, את עושה רעש, די'", סיפרה האם. "שאלוהים יעזור לי, איך אני אעבור את הכאב הזה? הלכה לי המשענת, ותינוקת שתמיד תישאר בת שבע", אמרה בבכי. "זה לא מתאים לקבור בת, זה לא טבעי לי. לא לקבור בת ולא לקבור בעל. הוא היה בן 51, הוא אהב את החיים, היו לנו תכניות לנסוע ולבלות עם הילדות. הוא איש טוב, שעשה לנו רק טוב ורק דאג לנו כל הזמן. אבל איך אומרים - כל הטובים לוקחים. וזה ממש ככה. ולי לקחו שני טובים".

שרית בן שטרית עם בעלה אשר שטבע ברידינג ליד תחנת הכוח. באדיבות המשפחה
"הוא היה עמוד התווך של המשפחה". שטרית ורעייתו שרית/באדיבות המשפחה

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי החברה מצטערת על הטרגדיה ומשתתפת בצער הגדול מנשוא של המשפחה. "מדובר באזור מסוכן לרחצה ולשיט, ולכן נקבעו שלטי אזהרה בולטים בכל המתחם, אשר ללא ספק נראים מכל עבר לכל מי שמגיע מהים או מהיבשה לאזור, על כך שחל איסור מוחלט להיכנס לשטח המסוכן. השטח גודר באזורים המורשים לגידור, כפי שקבעה הרשות המוסמכת, ובמקום מוצב שומר המשקיף 24/7 לקו האופק".

בתגובתה חזרה החברה על הטענה שהאב הוזהר כמה פעמים בתקופה האחרונה מפני הסכנה במקום. "כל ניסיון להציג את חברת החשמל או כל גורם אחר שאמון על שילוט המתחם כמי שלא פעל מספיק על מנת למנוע אסון שכזה, יש בו טעם לפגם ומהווה עיוות העובדות בשטח. אין לנו כל ספק כי כל מי שמבקש להיכנס לאזור מודע לחלוטין כי הוא נכנס למתחם שבו יש סכנת חיים". עוד טענה החברה כי היא פועלת בתיאום עם משטרת ישראל והעמידה לרשותה את כל המידע הרלוונטי לחקירת המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully