וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר חדירת המחבל בדרום: הגששים לא זיהו העקבות

23.6.2014 / 3:11

בצה"ל ערכו תחקיר ראשוני לאירוע החמור במסגרתו נלכד מחבל בכניסה למושב יתד לאחר שחצה את הגדר מרצועת עזה. ההערכה היא כי טעויות של גורמי אבטחה שונים בגזרה אפשרו את החדירה

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

מחבל פלסטיני חמוש ברימון רסס הצליח אתמול לחדור לשטח ישראל מרצועת עזה למושב יתד שבנגב המערבי, ונתפס על ידי כוחות צה"ל. מתחקיר ראשוני שבוצע בצבא, עולה כי טעויות מצד גורמי אבטחה שונים בגזרה הם שככל הנראה הובילו לאירוע החמור.

ראשית, מערכת ההתראה שהפעילה הגדר החכמה התקבלה אמנם בחמ"ל על ידי התצפיתנית של חיל האיסוף הקרבי, אך מסיבה שאינה ברורה היא סימנה על המסך את נקודת החדירה במיקום הלא נכון ולכן הוקפצו כוחות צבא וגששים אל הנקודה הלא נכונה. שנית, התחקיר מעלה תהיות בכל הנוגע לתפקוד הגששים באירוע. מתברר כי עקבות המחבל לא זוהו על ידיהם לאחר ההתרעה על קיום האירוע, וגם לא בפתיחת הציר שעשו עם אור ראשון יחד עם כוחות צבא נוספים.

עוד בוואלה! חדשות:
בתגובה לירי ברמת הגולן: צה"ל תקף בסוריה
לפיד התנגד לחוק ההזנה בכפייה - נתניהו דחה ההצבעה
פערים של מאות שקלים: היכן תשלמו ביוקר על קייטנה?

פלסטיני שחדר מרצועת עזה נתפס עם רימון בכניסה ליישוב יתד בנגב המערבי. 22 ביוני 2014. שי מכלוף
"יש לו רימון". הכניסה למושב יתד, אתמול/שי מכלוף

האירוע התרחש אתמול בשעות הבוקר המוקדמות. הוא החל לאחר שסייר של מערך האבטחה המרכזי באזור חבל שלום זיהה דמות חשודה. הדמות נעצרה ובזיהוי שנעשה לה נתגלה כי מדובר במחבל שחדר מדרום רצועת עזה לשטח ישראל כשעל גופו מוסתר רימון. כוחות צה"ל הוקפצו למקום, עצרו את המחבל והעבירו אותו לחקירת כוחות הביטחון.

מאור חביביאן, סייר הביטחון שלכד את המחבל, שיחזר את האירוע. "גיא, חברי לצוות, עשה סיבוב על הציר המרכזי בארבע לפנות בוקר", סיפר. "הוא זיהה בחור שנראה מוזר, עצר את הרכב וירד לבדוק מה קורה. הגעתי למקום והוא דיבר אתנו בערבית, ושמנו לב שמשהו מוזר. דרכנו עליו את הנשקים. הוא היה לחוץ וניסה להוציא משהו מהגב. צעקתי לגיא, 'יש לו רימון' והוא נתן לו בעיטה ואז הרימון עף הצידה. נטרלנו אותו והזעקנו את כוחות הביטחון".

קצינים בכירים בפיקוד דרום הגדירו את אירוע חדירת המחבל החמוש כ"חמור מאוד". אחד הקצינים אמר אמש כי "התחקיר לא הסתיים והוא יהיה מעמיק וכואב. בקרוב הוא יוצג לאלוף הפיקוד סמי תורג'מן ונראה שהוא לא הולך לעבור על זה בשתיקה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully