וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוכד המחבל ליד עזה: "היה יכול להיגמר כמו באיתמר"

22.6.2014 / 14:02

שעות אחרי לכידת המחבל בכניסה למושב יתד, מזהירים ביישובי עוטף עזה מהכוונה לקצץ בתקציב הגדר והרבש"צים. "יהיו עוד אירועים, צריך לרדת לשטח ולא להסתכל דרך החור של הגרוש"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

מאור חביביאן, סייר הביטחון שלכד את המחבל שניסה לחדור למושב יתד בנגב המערבי כשרימון בידו, שחזר היום (ראשון) את הרגעים הדרמטיים שבהם סוכל פיגוע אפשרי. "גיא, חברי לצוות, עשה סיבוב על הציר המרכזי בארבע לפנות בוקר", סיפר. "הוא זיהה בחור שנראה מוזר, עצר את הרכב וירד לבדוק מה קורה. הגעתי למקום והוא דיבר אתנו בערבית, ושמנו לב שמשהו מוזר. דרכנו עליו את הנשקים. הוא היה לחוץ וניסה להוציא משהו מהגב. צעקתי לגיא, 'יש לו רימון' והוא נתן לו בעיטה ואז הרימון עף הצידה. נטרלנו אותו והזעקנו את כוחות הביטחון".

עוד בוואלה! חדשות:
פיצוץ בגבול ישראל-סוריה, נער בן 12 נהרג
נתניהו: בקרוב נפרסם הוכחות שחמאס אחראי לחטיפה
תיעוד: שוטרים פלסטינים הותקפו כנקמה על פשיטת צה"ל

פלסטיני שחדר מרצועת עזה נתפס עם רימון בכניסה ליישוב יתד בנגב המערבי. 22 ביוני 2014. שי מכלוף
"צעקתי, 'יש לו רימון', והוא נתן לו בעיטה". הכניסה למושב יתד, הבוקר/שי מכלוף

התקרית הגבירה את האזהרות שהשמיעו בימים האחרונים תושבי האזור, בשל החלטת משרד הביטחון לקצץ בתקציב המשמש לתשלום משכורות לרבש"צים (רכזי ביטחון שוטף צבאיים) ולתחזוק הגדר ההרתעתית המקיפה את היישובים. "אסור לקצץ פה במרכיבי הביטחון – לא בכוח אדם ולא באמצעים", הזהיר מאיר קוזלובסקי, תושב שדי אברהם ורכז צוות הביטחון בפתחת שלום. לדבריו, "כדי למנוע אירוע שכזה חייבים את שני המרכיבים".

גיל אהרונוביץ', המשמש רבש"ץ בגזרה, אמר: "הסייר שלנו מנע אירוע שיכול היה להיגמר רע מאוד. אם המחבל הזה היה נכנס לתוך יישוב והיה מגיע לתחנות ההסעה של הילדים, לבית או למקום עם בני אדם, זה היה יכול להיגמר אחרת לגמרי". אהרונוביץ' הסביר: "הנושא של הרבש"צים הוא רגיש. תושב ביישוב שאין לו רבש"ץ, אין לו בעצם כתובת, אין לו בעצם למי לפנות. אנחנו נמצאים במקום מרוחק. מה שיש לנו זה רכזי הביטחון של החבל. כל אירוע שיש לתושב בחבל שלום, כל בעיה שיש לו – מהתקף לב ועד אירוע ביטחוני – הטלפון הראשון שהוא עושה זה לרכז הביטחון, לרבש"ץ".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

"זה לא המקום לקצץ"

"100% ביטחון אף פעם אי אפשר לתת", הוסיף אהרונוביץ', "אבל צריך לחשוב בצורה מאוד יסודות איפה לקצץ, כמה לקצץ, למה לקצץ ואם זה כן או לא יפגע בביטחון. אני חושש ממערכת השיקולים שמפעילים היום, וברור לנו לגמרי שעם כל התקציבים שיש לנו פה היום ועם כל האמצעים והמשאבים שיש פה, יהיו עוד אירועים. השאלה אם נצליח למנוע אותם ועד כמה זה ייגמר חמור".

אהרונוביץ', כמו גם קוזלובסקי, הזכיר את האירוע שבו נאבקה יעל ראם-מצפון מחבל שנכנס לביתה וכאלה אותו עד להגעת הכוחות למקום. "למזלנו, גם היום וגם בפעם הקודמת זה נגמר עם המון מזל", אמר. "זה יכול היה להיות כמו האירוע של איתמר, שנגמר בזמנו באסון נוראי. צריך להפעיל פה חשיבה יותר יסודית ולא לראות את זה רק דרך התקציב".

קוזלובסקי הוסיף: "אני חושב שאי אפשר לקצץ פה את נושא הביטחון ואנשים צריכים לצאת קצת מהמשרדים, לרדת לשטח ולא להסתכל דרך החור של הגרוש. חיי אדם פה קצת יותר חשובים מתקציב כזה או אחר. אני מבין שיש בעיה של תקציב, אבל אני לא חושב שזה המקום שאפשר לקצץ. אנחנו חיים פה קילומטרים בודדים מהגדרות – גם של מצרים וגם של הרצועה – יש עלינו איום מתמיד, ובמבחן התוצאה, כל פעם זה נמנע עם הרבה מאוד מזל".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully