וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל אשדוד: יוקמו שלוש ועדות לקבלת עובדים

18.6.2014 / 4:45

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע הכריע בסכסוך המתמשך בין נציגי ההנהלה לבין ועד עובדי הנמל. הוועדות שיוקמו במקום זאת שפעלה עד כה יערכו הליך מהיר לקליטת 60 סוורים חדשים

נמל אשדוד, 2008. AP
השקט יחזור? נמל אשדוד/AP

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע הכריע אתמול (שלישי) בסכסוך המתמשך בין הנהלת נמל אשדוד לבין הוועד, וקבע ששלוש ועדות יחליטו בעניין קליטת עובדים חדשים, במקום אחת שפעלה עד כה. ההחלטה הגיעה לאחר הסכם בין הצדדים, וייתכן שבכך יחזור השקט לנמל.

בית הדין קבע כי הוועדות יראיינו במהירות את 870 המעומדים לתפקיד סוורים בנמל ומתוכם יתקבלו כ-60 עובדים. בנוסף, קבע בית הדין כי בוועדות החדשות לא ישבו נציגי הוועד שישבו בוועדה הקודמת ואף לא נציגי ההנהלה שישבו באותה וועדה.

עוד על נמל אשדוד:
עובדי נמל אשדוד: "ההנהלה מסכנת את חיינו"
פרשת השחיתות בנמל אשדוד: חסן שוחרר למעצר בית
עובדי נמל אשדוד שובתים: "ההנהלה הפרה הסכם"

בתום הדיון יצאו שני הצדדים בקריאות ניצחון. יו"ר ועד העובדים של הנמל, אבינועם שושן, ציין כי הוא שבע רצון מהחלטת בית המשפט. המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, אמר כי לנמל יש חשיבות לאומית והוסיף כי "מכרז הסוורים הינו מכרז בעל חשיבות אסטרטגית מבחינת נמל אשדוד והבטחת המשך מגמת הצמיחה בפעילות שלנו". לדבריו, "החלטנו להשתמש בכל האפשרויות העומדות לרשותנו כדי להבטיח את המשך התנהלותו של המכרז בדרך מהירה וחוקית".

בלומנטל פנה גם על נציגי הוועד וקרא להם לשנות את התנהלותם. "אני קורא לראשי נציגות העובדים בנמל ולהסתדרות הכללית להחליף את הדיסקט בהתנהלות מול הנהלת נמל אשדוד ולפתור את המחלוקות והסכסוכים בדרך של הידברות סביב השולחן ולא בדרכים אחרות הפוגעות בכלכלה הישראלית", אמר.

הנהלת הנמל והוועד התקוטטו במשך שבועות בבית הדין, על מכרז הסוורים הגדול. ההנהלה טענה כי המכרז אינו חוקי, מפני שבין אבינועם שושן, יו"ר הוועד שישב בוועדת הקליטה, וגדי בוטבול, חבר וועד נוסף לבין מספר מתמודדים היה קשר משפחתי. מנגד, טענו בנמל כי ההליך היה תקין וביקשו להתחיל מחדש את ההליך.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully