וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי נמל אשדוד שובתים: "ההנהלה הפרה הסכם"

בוועד העובדים הורו להפסיק את העבודה בנמל בשל כינוס הוועדה לקליטת עובדים חדשים ללא נציגיהם. ההנהלה: חסן ושושן גרמו לשביתה פראית כי דרשו להעסיק קרובי משפחה

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

עובדי נמל אשדוד פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה, לאחר שלטענת ועד העובדים, הפרה הנהלת הנמל את הסכמי העבודה שנחתמו עמם. שתי אניות שאמורות היו לעגון בנמל ממתינות בלב ים. אחת מהן נושאת על סיפונה 9,000 מכולות, ומהנמל נמסר כי מדובר באנייה הגדולה ביותר שהגיעה לאשדוד אי פעם. 11 אניות אחרות שעוגנות בנמל ממתינות לפריקה.

עוד על נמל אשדוד:
המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד יוסי בסן עוזב את תפקידו
כ"ץ: "אלון חסן לא יישאר עוד הרבה זמן בתפקידו"
סערה בנמל אשדוד: אלון חסן לא התייצב לשימוע

בעקבות התחקיר: אלון חסן את השעה את עצמו. שי מכלוף
אלון חסן/שי מכלוף

על פי הוועד, ועדת הקליטה של הנמל, העוסקת בקליטת עובדים חדשים, התכנסה ללא נציגי העובדים, וזאת בניגוד לסעיף המחייב השתתפות של נציגי העובדים בכל ישיבות הוועדה. "ועד העובדים רואה בחומרה רבה את הפרת ההסכם של הנהלת הנמל ובשלב זה העבודה בנמל מופסקת עד להודעה חדשה", נמסר מהוועד.

הנהלת הנמל, מצדה, מאשימה את יו"ר ועד הציוד המכני בנמל, אלון חסן, ואת יו"ר ועד התפעול, אבינועם שושן, בכך שגרמו לפריצתה של מה שכינו "שביתה פראית". מההנהלה נמסר כי לאחרונה נמנעו חסן ושושן מלשתף פעולה ולהגיע לישיבות של ועדות הקליטה כפי שמתחייב מההסכם הקיבוצי וכי הרקע לצעדיהם הוא דרישתם לאפשר קליטת קרובי משפחה של חברי הוועדים, זאת בניגוד להוראות רשות החברות.

בהנהלה טוענים שנציגי הוועדים לא התייצבו לוועדת המכרז, דבר שחייב את ההנהלה לקיימה בלעדיהם. "לאור זאת, החלו ועד הציוד המכני וועד התפעול בשביתה פראית אשר גורמת לשיבושים חמורים בעבודת הנמל", ציינו בהנהלה, ואמרו כי יפנו לבית הדין לעבודה על מנת שיורה לעובדים להפסיק את השביתה ולחזור לעבודה מלאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נמל אשדוד. אורי לנץ
ההנהלה מאיימת לפנות לבית הדין לעבודה על מנת שיורה לעובדים לשוב לעבודה. נמל אשדוד/אורי לנץ

"הנהלת הנמל מתריעה על כך שהיא לא תאפשר לנציגות הוועדים לעשות דין לעצמה ולהימנע מקיום הסכם קיבוצי מיוחד, לאור אי-קיום ההתחייבות בפני בית הדין לעבודה על כינוס שתי ועדות קליטה לסוורים בשבוע. הנהלת החברה הודיעה לחסן ולשושן שאם נציגי הוועדים לא יתייצבו לוועדת הקליטה, היא תהיה מחויבת להמשיך תהליך קליטת הסוורים בלעדיהם", נמסר.

דובר ועד העובדים, חיים קוזניץ, דחה את טענת ההנהלה בדבר הסיבה שבגינה פתחו העובדים בשביתה. לדבריו מדובר בטענה "חסרת בסיס ובדברי סרק".

"כץ עושה הכול כדי שלא יהיה לנו כוח"

שושן אמר היום לוואלה! חדשות כי "כבר מספר חודשים שהנהלת הנמל הפרה הסכם קיבוצי", וציין כי אחת הסוגיות שבמחלוקת היא זו הקשורה להעסקה של קרובי המשפחה. "זה לא רק אצלנו, אנחנו רק החלטנו להרים את הדגל", אמר. "יש גם את נושא סידור העבודה של סדרני העבודה, שיש דברים פליליים שם בחסות ההנהלה", טען. "זה אומר שאנשים שלא מגיע להם עבודה עם שעות פרימיה – נותנים להם, והאנשים שכן מגיע להם – לא נותנים, וזה כדי למרמר את העובדים והוועד".

אבינועם שושן, גדי אבוטבול, אלון מועלם, דוד לוי – חברי ועד נמל אשדוד, 6 באפריל 2014. חן בוקר, "אשדוד 10", מערכת וואלה! NEWS
"זה כבר סכסוך אישי". אבינועם שושן עם חברי ועד העובדים, הבוקר באשדוד/מערכת וואלה! NEWS, חן בוקר, "אשדוד 10"

לדברי שושן, בשלב זה כבר מדובר בסכסוך אישי בין הוועד לבין ההנהלה: "היום זה כבר סכסוך אישי. אי אפשר להזכיר שגדעון סיטרמן (ששימש יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, י"י) הגיע לנמל לפני שנתיים, ולפני שהגיע – העביר 330 מיליון ש"ח דיבידנד. בתקופה שלו, אנחנו מעבירים רק 214 מיליון, כך שבתקופה הקודמת זה הפסד 116 מיליון שקל. אני אתן דוגמה מהכדורגל: כשקבוצה לא מצליחה, מחליפים את המאמן ולא את השחקנים".

שושן התייחס בדבריו גם לשר התחבורה ישראל כץ, ואמר כי השר "עושה הכול כדי שנתעסק בעניינים הפנימיים ולא יהיה לנו כוח להתעסק בעניינים החיצוניים, מולו. אבל לא יעזור לו. יש כלכלנים בכירים במשק, שכבר אמרו שהאג'נדה של לפתוח נמלים (לתחרות, י"י) כדי להוזיל את יוקר המחיה זה בלוף. אתה רוצה להקים נמל? שב, תקים נמל, תקרא לנו, נשב ונדבר. אתה רוצה להקים נמל כדי להרוג את הנמל הקיים? מה הרעיון?".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully