וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי נמל אשדוד: "ההנהלה מסכנת את חיינו"

11.6.2014 / 11:57

ועד העובדים הגיש מכתב להנהלה שבו מפורטים ליקויי הבטיחות במקום: העובדים נאלצים לעבוד משמרות כפולות, ובכלים אין אמצעי זהירות בסיסיים. תגובת הנמל: "אין אמת בטענות"

נמל אשדוד, 2008. AP
"לכלים התפעוליים בנמל אין רישוי של מדינת ישראל". נמל אשדוד/AP

היועץ המשפטי של ועד עובדי נמל אשדוד, עורך הדין שי תקן, שלח אתמול (שלישי) מכתב להנהלת הנמל, המיוצגת על ידי עו"ד יעקב מלישקביץ', שבו מפורטים ליקויי הבטיחות בנמל. המסמך חובר בשל דרישה של בית הדין לעבודה, בעקבות תאונה שאירעה בנמל לפני כחודש וחצי, שבה נפצעו שני עובדים.

"ישנם עובדי מלגזה שעובדים 16 ברציפות, בלי מנוחה", פירט עו"ד תקן. "בנוסף לכך, מפעילי המלגזות, שחלקן שוקלות יותר מ-40 טון, ונהגי המשאיות נדרשים לנסוע במהלך כל משמרת לפנים ולאחור, ללא שדה ראיה בנתיב וללא מכוון. בסביבתם של הכלים נמצאים בעלי תפקידים כגון כמו נהגי משאיות, עובדי קבלן, סוורים הנתונים לסכנה מתמדת של היפגעות מהמלגזות והמשאיות, שלהן אין מראות, זמזמים, צופר ומנורה מהבהבת. האם זהו מצב תקין?".

עוד בוואלה! חדשות
חשד ל"פגע וברח": אישה כבת 40 נהרגה בתל אביב
בן 84 חשוד ברצח אשתו בצפון: "בוא, רצחתי את אמא"
רקטה התפוצצה ליד כביש ראשי בנגב המערבי

עו"ד תקן דורש מהנהלת הנמל לוודא כי לכל הכלים בנמל יש רישיונות וביטוחים תקפים. "במסגרת הדיון בבית המשפט, הצהיר קצין הבטיחות כי לכלים התפעוליים אין רישיון של מדינת ישראל, כשם שלרכבים פרטיים יש, וכי הם עוברים מבחן רישוי של הנמל. לטענתו מדובר בהליך חוקי. מדוע לא נדרש רישוי בהתאם לחוק?".

תגובת נמל אשדוד למכתב: "לפני כשבועיים, העלו העובדים טענות על בטיחות בתעבורה בנמל ובעקבות זאת פתחו בשביתה פראית. בית הדין לעבודה לא מצא ממש בטענות אלו והחזירם מידית לעבודה סדירה. הנהלת נמל אשדוד שמה לה את הבטיחות ושמירת ביטחונם האישי של העובדים ובאי הנמל כערך ראשון במעלה, ופועלת על פי הדין. כל ניסיון לקשור בין נושאי כוח האדם להוראות הבטיחות הוא ניסיון ציני ולא רציני אשר לא יצלח".

  • עוד באותו נושא:
  • נמל אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully