וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: צה"ל עוצר את בכיר חמאס שמעורב בעסקת שליט

השייח חסן יוסוף, מבכירי חמאס בגדה, נעצר יחד עם עשרות אנשי הארגון. הוא היה כלוא יותר מחמש שנים בבית הכלא בישראל. בנו, מסעב, היה סוכן שב"כ וכוכב הסרט "הנסיך הירוק"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק

במהלך הלילה (ראשון) עצרו כוחות צה"ל 80 פלסטינים במבצע רחב היקף בגדה, בהם חברי המועצה המחוקקת של חמאס. אחד העצורים הוא שייח' חסן יוסוף בן ה-59, מבכירי הארגון בגדה והדובר שלו לשעבר. יוסוף, תושב רמאללה וחבר הפרלמנט הפלסטיני החל משנת 2006, ריצה חמש שנים וחצי שנות מאסר בכלא הישראלי ושוחרר בשנת 2011. שלושה שבועות לאחר שחרורו מהכלא נעצר שוב. בשנת 2010, במהלך המגעים לשחרורו של גלעד שליט, נפגש יוסוף בבית הכלא עם המתווך הגרמני ושוחח עמו על המגעים לגיבוש העסקה.

הפלסטינים: שני פעילי חמאס מרכזיים נעדרים מיום חמישי

בסך הכל עצרו כוחות צה"ל מתחילת המבצע לאיתור הנערים החטופים ועד היום 113 פלסטינים, מרביתם אנשי חמאס, זאת, במטרה לאתר מידע חדש אודות חטיפת שלושת הנערים: נפתלי פרנקל מנוף איילון, גיל-עד שער מטלמון ואיל יפרח מאלעד. המבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: אחד הנערים התקשר למשטרה - "חטפו אותי"
משחרור שליט: 101 ניסיונות חטיפה - ושניים שהצליחו
רבבות השתתפו בתפילה בכותל למען שחרור החטופים

חסן יוסף, בכיר חמאס בגדה, לאחר שחרורו מהכלא הישראלי, ינואר 2014. AP
חסן יוסוף, השנה/AP

יוסוף התבטא בעבר באופן קיצוני נגד ישראל וצוטט ב"גרדיאן" כשהוא אומר: "נסרב לכל הסכם שלא יכלול את זכות השיבה, פינוי כל ההתנחלויות וקבלת ירושלים. אנשינו לא יפסיקו להילחם ולהתפוצץ עד שהכיבוש יסתיים".

בנו, מסעב, שהיה סוכן שב"כ, פירסם בשנת 2011 ספר המביא את סיפור חייו כסוכן הבכיר והאמין ביותר של השב"כ. במהלך עשר שנות פעילותו למען השב"כ, הצליח יוסוף לסייע בסיכול עשרות פיגועי התאבדות בישראל ובחשיפת חוליות מתאבדים. השנה אף יצא סרט תיעודי בכיכובו בשם "הנסיך הירוק", שבוים על ידי במאי ישראלי. בראיון שנערך עמו לרגל צאת הסרט אמר כי הוא לא רוצה שום קשר עם אביו.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בנו של יוסוף, מסעב, עם דני איילון/מערכת וואלה, צילום מסך

בצמרת הביטחון רואים בחמאס כאחראי העיקרי לחטיפה. שר הביטחון משה יעלון אמר היום: "בסוף השבוע קיבלנו עדות נוספת לאכזריות ולשנאה היוקדת אשר מנחה את ארגוני הטרור סביבנו, עת חטפו שלושה נערים – גיל-עד, נפתלי ואיל – שהיו בדרכם לבתיהם. אותה רשות פלסטינית אשר יש מי שמכנים אותה מתונה, כרתה רק לאחרונה ברית עם חמאס, ארגון הטרור שחרת על דגלו רצח יהודים באשר הם ושאיפתו היא להשתלט על יהודה ושומרון, ועליו מוטלת האחריות לחטיפת שלושת הנערים בסוף השבוע. נדע לגבות מחיר כבד מאוד מראשי חמאס, בכל מקום ובכל עת שנמצא לנכון, ומכל מי שיעלה על דעתו לפגוע באזרחי ישראל ולשבש את חייהם".

דברים דומים, אם כי מתונים יותר, אמר היום גם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי: "סימנים רבים מעידים על מעורבות חמאס בפעולת הטרור הבזויה הזאת. שעה שאנחנו ממשיכים לאסוף מידע, נדגיש את עמדתנו כי חמאס הוא ארגון טרור, הידוע בהתקפותיו על אזרחים חפים מפשע, ואשר השתמש בחטיפה בעבר".

על פי קצינים בצה"ל, גל המעצרים צפוי להימשך. הנחת העבודה של מערכת הביטחון היא שהחטופים עדיין בחיים. בתום הערכת מצב של שירותי הביטחון אמש הוחלט להגביר את הלחץ על חמאס וליצור חיץ בין הזרוע של הארגון בגדה המערבית לבין הדרג הפוליטי וההנהגה. כמו כן, צה"ל והשב"כ פרסמו היום כי מחר לא תינתן כניסה לפועלים פלסטינים ליישובים הבאים: בנימין, נחליאל, נריה, כרם רעים, חרשה, טלמון ודולב. ביתר היישובים באזור הכניסה לפועלים פלסטינים פתוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully