וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מחוז דרום: "לבדוק התנהלות המשטרה בפרשת המין"

9.6.2014 / 16:13

ניצב יורם הלוי מתח ביקורת פנימית על פקודיו והביע פליאה על כך שהפרשה בקריית גת התגלתה רק באחרונה. עוד ציין, כי הנחה שלא לסגור את תיק החקירה בנוגע לתלונת החשודה על אונס

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

(החשודה בבית המשפט: "הכפישו את שמי")

מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, קיים היום (שני) הערכת מצב נוספת על אודות פרשת המין בקריית גת, ומסר כי הוא מצפה מהקצינים ומהשוטרים בתחנת המשטרה המקומית לדעת על אירועים מסוג זה, שמתרחשים לאורך תקופה ממושכת, וכן הוא מצפה מקציני המודיעין להציף גם דברים שאינם גלויים.

לדבריו, אין בדברים אלו כדי ללמד או להעיד על כישלון בהתנהלות השוטרים, אלא לשפר יכולות עתידיות ולמנוע הישנות מקרים דומים בהמשך. ניצב הלוי ציין בישיבה כי בדומה לכך שהמשטרה בודקת את עצמה לאחר כל אירוע - כך יהיה גם במקרה הזה. "המחוז הדרומי יבדוק את התנהלות שוטרי התחנה ובסיום נדע להביא לידיעת הציבור את ממצאי הבדיקה במלואן", אמר.

פרשת המין בקריית גת - כותרות אחרונות:
המשטרה ממליצה להאשים את האישה מקריית גת במעשה סדום
האישה מהדרום התלוננה במשטרה: הקטינים אנסו אותי
פרשת המין בדרום: החשודה והקטינים אינם נשאי HIV

חקירת תלונת החשודה על אונס תימשך

עוד ציין הלוי כי חקירת הפרשה מתמקדת בכמה מישורים. בין היתר, הנחה שלא לסגור את תיק החקירה בנוגע לתלונתה של האישה על עבירות המין שבוצעו בה לכאורה על ידי הקטינים. זאת, על אף העובדה שטרם הציגה ראייה המאששת את טענותיה. בנוגע לחשדות נגדה, הועבר חומר החקירה לפרקליטות עם הצהרת תובע.

בכנס קצינים של המשטרה שהתקיים בשבוע שעבר, התייחס הרמטכ"ל יוחנן דנינו לפרשה, ואמר שהיה מצפה משוטרי התחנה בעיר לדעת על אירוע כזה, שמתרחש במשך למעלה משנה באזור שלהם.

בשבוע שעבר הוחלט כי האישה בת ה-38 מקריית גת, החשודה בקיום יחסי מין עם מאות ילדים ונערים, כשירה לעמוד לדין - כך על פי חוות דעת שהגיש הפסיכיאטר המחוזי לבית משפט השלום באשקלון, בדיון שהתקיים בדלתיים סגורות. עורכת הדין חופית אדרי, המייצגת את החשודה מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרה: "ככל שחולף הזמן והתמונה מתבהרת, מבינים שמדובר במקרה מורכב שדורש התייחסות אנושית. אנחנו מקווים שמאמצי הסנגוריה למצוא מסגרת הולמת לאישה יצלחו".

במקביל, המשטרה מוסיפה לחקור את תלונתה של האישה, שהוגשה בשבוע שעבר, לפיה נאנסה וחוותה עבירות מין אחרות על ידי קטינים. "אלוהים ישמור מה שעברתי", אמרה לפני תחילת הדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום באשקלון. "ממש לא יפה איך שהכפישו את שמי", אמרה כשדמעות בעיניה. "כל ההשפלות והצילומים. אני תמימה. אני לא רוצחת ולא גנבת. אני בחורה מסכנה וטובה, שעברה המון בחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully