וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המין בדרום: החשודה והקטינים אינם נשאי HIV

2.6.2014 / 0:05

האישה בת ה-38 מקריית גת החשודה כי קיימה יחסי מין עם מאות קטינים אינה נשאית HIV. ועד ההורים בעיר התכנס ודן בנושא. היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרה

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

(שר הרווחה על הפרשה: "בבואה של החברה הישראלית")

האישה בת ה-38 מקריית גת החשודה כי קיימה יחסי מין עם מאות קטינים אינה נשאית HIV, וכן חלק מהקטינים שעברו בדיקה אינם נשאי המחלה - כך נודע אמש (ראשון). לאחר חשיפת הפרשה ביום חמישי האחרון, נשלחה האישה לבדיקות מחשש שהדביקה את הקטינים באיידס. הבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצרה בבית משפט השלום באשקלון.

"תוצאות הבדיקה מוכיחות שהמידע הראשוני היה מוטעה וכי לאישה נגרם עוול", אמרה עו"ד חופית אדרי, שמייצגת את החשודה מטעם הסנגוריה הציבורית. "יש להמשיך ולבדוק את טענותיה כי היא זו שנוצלה על ידי חבורת הנערים".

עוד בנושא
המשטרה תבדוק התנהלות הרשויות בפרשת המין בדרום
טיפ באינטרנט: ”האישה מהדרום מדביקה באיידס”
שר הרווחה על פרשת המין בדרום: ”מריח כמו כישלון מערכתי”

"חבל שהתגובות ההיסטריות ביחס ל-HIV באו על חשבון השאלות הנוקבות יותר בפרשייה הקשה הזאת", נמסר בתגובה מהוועד למלחמה באיידס. "אנו מקווים שמקרה זה ישמש נורת אזהרה להורים ולבתי הספר ביחס לחשיבות של שיח על מין, על ניצול מיני, ועל מין בטוח."

הארכת מעצר לחשודה בבעילת קטינים בדרום . מאי 2014. שי מכלוף, צילום מסך
המשטרה תבקש להאריך את מעצרה. החשודה בפרשה/צילום מסך, שי מכלוף

גורמים המעורבים בבדיקת התנהלות גורמי הרווחה על ידי המשטרה אמרו אתמול לוואלה! חדשות כי התגלו כשלים מקצועיים ואתיים בהתנהלות גורמי הרווחה. ממסמכים ועדויות שהגיעו לידי המשטרה עולה כי מדובר בכשל בעבודת המקצועית. "למשטרה הגיעו מסמכים ועדויות כי כבר משנת 2011 ידעו גורמי הרווחה כי האישה מנהלת יחסי מין עם הנערים אך הם לא דיווחו. עדיין לא ברור אם מדובר בעבירות פליליות אך מדובר בכשל מוסרי מקצועי ואתי עקב כך שהם לא דיווחו על כך במשך שלוש שנים", אמר גורם בכיר המעורב בחקירה.

תוצאות בדיקת ה-HIV התקבלו שעה קלה לפני התכנסות של ועד ההורים העירוני יחד עם נציגי החינוך והבריאות בעירייה הדנים בפרשה. יושב ראש ועד ההורים העירוני, יואל אברהמי, אמר לוואלה! חדשות כי מוקדם יותר התקיימה פגישה עם ראש העיר אבירם דהרי ועם כל הגופים הרלוונטיים, ואחר כך התקיימה פגישה שבה עודכנו ההורים על המשך התנהלות הגורמים הרלוונטיים בפרשה. "אנו מתכוונים להקים מוקדם סיוע טלפוני אליו הילדים וההורים יוכלו להתקשר כדי להעביר להם מידע בריאותי ולקבל סיוע פסיכולוגי. כמו כן, ניידע את ההורים על כוונתנו להכניס לבתי הספר התיכוניים הרצאות בנושא מין בטוח, החל ממחר בבוקר. עיריית קריית גת וראש העיר משתפים איתנו פעולה ומתכוונים לסייע בכל דרך אפשרית כדי לסייע לתלמידים", אמר.

גורמים בעירייה ובאגף החינוך יוזמנו למסור עדות

אתמול הודיעה המשטרה כי גורמים בעירייה ובאגף החינוך בקריית גת הנוגעים לתיק הפרשה יוזמנו למשטרה בימים הקרובים על מנת למסור עדות. קודם לכן קיים מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי, הערכת מצב עם כוח המשימה המיוחד שהוקם במחוז לחקירת אירועי עבירות המין. בשלב זה גובים החוקרים עדויות פתוחות מהגורמים המעורבים ובהמשך עתידים לצאת צווים לתפיסת מסמכים שהוצאו קודם לכן באמצעות בית המשפט. חשוב לציין ולהדגיש כי בשלב זה לא מדובר בחקירה באזהרה אלא בבדיקה וגביית עדויות פתוחות, כך נמסר מהמשטרה.

שר הרווחה, מאיר כהן, הודיע אתמול שייפגש עם מנכ"ל המשרד, יוסי סילמן, ויעשה מה שיידרש על מנת לסייע לחקירה. "זהו מקרה מזעזע שמריח כמו כישלון מערכתי, המצריך בדיקה מעמיקה בנוגע לחלקה של הרווחה בנושא, וזה מה שאני מתכוון לעשות הבוקר", אמר כהן. בסביבתו של השר אומרים כי לא היה מודע לכל הטענות לכשלי המערכת טרם המקרה.

כל זאת, בעקבות הטענות שמחלקת הרווחה בעיר הייתה מודעת למעשיה של החשודה ולא עשתה דבר. "כולם ידעו, גם ברווחה ידעו שישנו סיפור שכזה, שאחת הנשים בעיר מתנהלת באופן שכזה עם נערים, ואף אחד לא טיפל בזה כמו שצריך", אמר בסוף השבוע לוואלה! חדשות גורם המעורב בחקירה.

(עדכון ראשון: 19:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully