וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכסיו של שטרית נחשפו: 4 דירות ברחבי הארץ

9.6.2014 / 14:54

חבר הכנסת מהתנועה, שהיה היחיד מבין 5 המועמדים לנשיאות שלא פרסם אתמול הצהרת הון, חשף את נכסיו בהצהרה חלקית. "אני יודע שהייתה סקרנות. חיכיתי לראות מה מפרסמים אחרים"

מערכת וואלה!

יממה לפני הבחירות ואחרי שארבעת המועמדים האחרים פרסמו הצהרת הון, הכריז היום (שני) חבר הכנסת מאיר שטרית (התנועה) על נכסיו, שכוללים בין היתר ארבע דירות וחברה שהוא מחזיק בשותפות עם אשתו. מדובר בסקירה חלקית בלבד ולא בהצהרת הון, שכן שטרית הוא אחד מחברי הכנסת העשירים בארץ והונו הוערך בעבר בעשרות מיליוני שקלים.

"אני יודע שהייתה סקרנות גדולה", אמר שטרית בהתייחסו לביקורת שספג על ההתמהמהות שבפרסום הנתונים. "חיכיתי לראות מה מפרסמים אחרים", הוסיף וציין כי במהלך כל השנים נהג לדווח על נכסיו כחוק. "הצלחת אשתי אפשרה לי להקדיש את זמני לפעילות הציבור, ובאווירה שנוצרה החלטתי לחשוף גם אני את רשימת נכסי האישיים".

לדבריו, הוא ואשתו רכשו דירת מגורים ביבנה בשנת 1987, בה הם עדיין מתגוררים, שנבנתה בעלות 1.25 מיליון שקלים. שוויה כיום נאמד בכ-3-2 מיליון שקלים, אמר. בנוסף, ברשות הזוג שטרית דירה באילת שנרכשה ב-1996 בעבור 600 אלף שקלים, וכיום שוויה מוערך בכ-900 אלף, וכן בדירת חדר נוספת, באשקלון, שנקנתה ב-400 אלף שקל באותה שנה וערכה לא עלה מאז. כמו כן, קיימת גם דירה על שמו באשדוד שנרכשה עבור אמה של אשתו - שהלכה מאז לעולמה - בעלות של קצת יותר ממיליון שקלים.

בהמשך חשף גם את תלוש המשכורת שלו, ממנו עולה כי הוא מרוויח כ-20 אלף שקלים נטו. חבר הכנסת שטרית מקבל גם תוספת של 3,000 שקלים כהשלמה למשכורת שר על פועלו בעבר, אולם הוא לא מקבל פנסיה. "היו לי זכויות של 60% פנסיה בעיריית יבנה, וויתרתי עליהן. היו לי זכויות 30% פנסיה של שר מהסוכנות - וגם על זה ויתרתי", אמר. לדבריו, הוא קיבל פיצויים שבהם מימן את הטיפולים של בתו שנפטרה. "יחד עם אשתי רשומה חברת שטרית מדיה גרופ. אני מוסר דוחות במשותף למס הכנסה והכל שקוף. מאז עליתי לארץ למעברה כל מה שעשיתי היה בעשר אצבעות, ביושר ושקיפות", הוסיף.

מאיר שטרית ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במעמד הגשת טפסי המועמדות לנשיאות, מאי 2014. נועם מושקוביץ
הלחץ עשה את שלו. המועמד לנשיאות מאיר שטרית/נועם מושקוביץ

אתמול, בעקבות "אפקט פואד", חשפו בזה אחר זה כל ארבעת המועמדים האחרים את הונם. ראשונה הייתה חברת הכנסת לשעבר דליה איציק, שהגיבה לפרסום על דירה שלישית שבבעלותה, נוספת על זו המוכרת בירושלים, ועל הדירה שברשותה בגן העיר בתל אביב. בפוסט שפרסמה בפייסבוק, הצהירה איציק כי מדובר בדירה שנקנתה בכמיליון שקלים בשכונת בית הכרם בירושלים. עם זאת, היא ציינה כי הדירה השלישית מיועדת למכירה, כדי לממן חלק מהדירה שנרכשה בתל אביב. "כמי שמאמינה בחשיבות תפקיד הנשיא ובסמכותו המוסרית, תמיד האמנתי שהנשיא צריך לפעול בשקיפות ולהוות דוגמה", כתבה איציק בפייסבוק שהוסיפה כי כלל נכסיה מוערכים ב-6.1 מיליון שקלים. בנוסף, רכושה האישי מוערך בכ-600 אלף שקלים.

עוד על המרוץ לנשיאות:
מופז: "להעביר את הבחירות לנשיאות מהח”כים לעם"
לשון מאזניים: החרדים יכריעו את המרוץ לנשיאות?
פרשת בן אליעזר: מתי צריך להצהיר על מתנה מבן משפחה?

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

יו"ר הכנסת לשעבר, חבר הכנסת רובי ריבלין (הליכוד ביתנו), מסר כי ברשותו דירה בת ארבעה חדרים שרכש בשנת 1973, בעלות של כ-220 אלף שקלים. לפי הערכות, שוויה של הדירה כיום הוא כשלושה מיליון שקלים. בנוסף, ריבלין מחזיק בתיק השקעות בשווי 300 אלף שקלים, ובקרן השתלמות הנאמדת בכ-450 אלף שקלים. ריבלין הצהיר כי הוא מקבל מביטוח לאומי תשלום חודשי בסך 2,500 שקלים בגין קצבת זקנה.

שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר, הצהירה שכל הכנסותיה מקורן במשכורתה כעובדת שכירה בצבא ובמערכת המשפט. הונה, כך נמסר, כולל פנסיה בסך 35 אלף שקלים על שירותה כקצינה בצה"ל וכשופטת, רכב מסוג וולוו מודל שנת 2004, וכן דירת ארבעה חדרים בשכונת בית הכרם בירושלים שבה היא מתגוררת מאז שנת 1974.

המועמד פרופסור דן שכטמן פרסם אמש את הצהרת ההון בה פירט כי בבעלותו בית דו-משפחתי בחיפה, שרכש בשנות ה-70' בעלות כוללת של כ-140 אלף לירות, ושכיום מוערך בכשלושה מיליון שקלים. בנוסף, לפני כ-20 שנה בנה בית במושב עין העמק עבור אחד מילדיו, בשווי כולל של כחצי מיליון שקלים. כיום הבית מושכר. שכטמן מקבל שכר של כ-35 אלף שקלים מתוקף היותו פרופסור מחקר בטכניון בעל ותק של כ-40 שנה. רעייתו, ציפי שכטמן, היא גימלאית של משרד החינוך ולבני הזוג בית בארצות הברית בשווי של כ-190 אלף דולרים שנרכש לפני כעשור. בנוסף, קיבל שכטמן פרסים רבים, ובהם נובל, בשווי כולל של כ-1.8 מיליון דולרים.

הבחירות לנשיאות המדינה ייפתחו מחר בכנסת בשעה 11:00 בבוקר. לפי ההערכות, חבר הכנסת רובי ריבלין עתיד להמשיך לסיבוב השני.

עדכון ראשון: 10:30

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully