וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הוא מסתיר? שטרית המועמד היחיד שלא הצהיר על הונו

8.6.2014 / 16:56

לאחר שדליה איציק פרסמה כי בבעלותה דירה שלישית בירושלים, הצטרפו אליה מועמדים נוספים לנשיאות, פרופ' דן שכטמן, רובי ריבלין ודליה דורנר. רק מאיר שטרית, כך נדמה, מתחמק

מערכת וואלה!

מה מאיר שטרית מסתיר? בזה אחר זה, הצהירו היום (ראשון) המועמדים לנשיאות על הונם הפרטי, פרט למועמד מ"התנועה". דליה איציק הודיעה כי בבעלותה דירה בשווי שלושה מיליון שקלים, וכלל נכסיה מוערכים ב-6.1 מיליון שקלים, מתוכם 2.1 מיליון שקלים במשכנתא. בנוסף, רכושה האישי מוערך בכ-600 אלף שקלים.

לאחר הודעת איציק, פרסם ח"כ רובי ריבלין כי ברשותו דירה בת ארבעה חדרים שרכש בשנת 1973 בעלות של כ-220 אלף שקלים. לפי הערכות, שוויה של הדירה כיום הינו כשלושה מיליון שקלים. בנוסף, ריבלין מחזיק בתיק השקעות בשווי 300 אלף שקלים, ובקרן השתלמות שבה 450 אלף שקלים. ריבלין הצהיר כי הוא מקבל מביטוח לאומי תשלום חודשי בסך 2,500 שקלים בגין קצבת זקנה.

עוד על המרוץ לנשיאות
אדלשטיין הודיע: הבחירות לנשיאות יתקיימו במועדן
בן אליעזר טען בחקירה: בני נתן לי מאות אלפי שקלים
רוזנטל לא מחכה להרצוג: תומך בריבלין לנשיאות

פרט לאיציק ולריבלין, הצהירה גם שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר, על הונה. לפי הצהרתה, כל הכנסותיה מקורן במשכורתה כעובדת שכירה בצבא ובמערכת המשפט. הונה, כך נמסר, כולל פנסיה בסך 35 אלף שקלים על שירותה כקצינה בצה"ל וכשופטת, רכב מסוג וולוו מודל שנת 2004, וכן דירת ארבעה חדרים בשכונת בית הכרם בירושלים שבה היא מתגוררת מאז שנת 1974.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכטמן, איציק, דורנר, ריבלין ושטרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

המועמד לנשיאות, פרופסור דן שכטמן, פרסם הערב אף הוא את הצהרת ההון בה פירט כי בבעלותו בית דו-משפחתי בחיפה, שרכש בשנות ה-70' בעלות כוללת של כ-140 אלף לירות, ושכיום מוערך בכשלושה מיליון שקלים. בנוסף, לפני כ-20 שנה בנה בית במושב עין העמק עבור אחד מילדיו, בשווי כולל של כחצי מיליון שקלים. כיום הבית מושכר. שכטמן מקבל שכר של כ-35 אלף שקלים מתוקף היותו פרופסור מחקר בטכניון בעל ותק של כ-40 שנה. רעייתו, ציפי שכטמן, היא גימלאית של משרד החינוך ולבני הזוג בית בארצות הברית בשווי של כ-190 אלף דולרים שנרכש לפני כעשור. בנוסף, קיבל שכטמן פרסים רבים, ובהם נובל, בשווי כולל של כ-1.8 מיליון דולרים.

מאיר שטרית מסר בתגובה: "אני מגיש מדי שנה הצהרת הון לוועדת האתיקה של הכנסת כדין. בשנותיי כשר הגשתי דיווח גם למשרד מבקר המדינה. אני מתכוון להמשיך ולדווח בפירוט ובגילוי מלא לכל הרשויות המוסמכות בהתאם להוראות החוק".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בנימין בן אליעזר בחניון ביתו, יוני 2014. דרור עינב
בנימין בן אליעזר בחניון ביתו, יוני 2014/דרור עינב

"מרוץ" ההצהרות מקורו כמובן בהסתבכות לכאורה של ח"כ בנימין בן אליעזר, שנאלץ לפרוש בגלל החקירה המשטרתית נגדו בגין חשד למימון בלתי חוקי שקיבל לדירתו, והעלמת מס.

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מנסים לברר מי העביר לידי בן אליעזר 350 אלף שקל? חבר הכנסת ויו"ר העבודה לשעבר טען בחקירתו שבנו אופיר, העובד כאיש עסקים במיאמי, הוא שהעביר לו את הסכום. אם הדבר נכון, לא מדובר בעבירה פלילית אלא בהעלמת מס. עם זאת, המשטרה מטילה ספק בטענות ולא פוסלת אפשרות שהכסף הגיע ממקור אחר, איש עסקים מסוים, שביקש להעביר את הכספים לידיו של בן אליעזר. מלשכתו של בן אליעזר נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו למסור או להתייחס למידע או לשברי אינפורמציות מבדיקת המשטרה".

"אווירה קשה אופפת"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע מוקדם יותר כי החליט שלא לדחות את הבחירות לנשיאות, וכי הן יתקיימו ביום שלישי הקרוב כמתוכנן. זאת למרות ההצעה שהעלה לדחות את מועד הבחירות בעקבות פרישתו של ח"כ בן אליעזר מהתמודדות לתפקיד ו"המצב החדש שנוצר" במרוץ. אדלשטיין קיבל את ההחלטה בתום ישיבה עם היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, וגורמים רלוונטיים נוספים.

אדלשטיין אמר היום: "האווירה הקשה שממשיכה ואופפת את המירוץ מעוררת חוסר שביעות רצון מהתהליך ומטילה צל כבד על המתמודדים ועל הכנסת. האזרח מס' 1 צריך להיות מס' 1 בניקיון כפיו, באמינותו ובמוסריותו ולהגיע לתפקיד נשיא המדינה בדרך הישרה והנקייה ביותר. עלינו מוטלת חובה לעשות הכול שכך אכן יהיה. לצערי הרב, לא ניתן להתכחש לכך שבאווירה הקיימת הבחירות שתתקיימנה לנשיאות תהיינה נטולות כל מימד של חגיגיות ומכובדות – כפי שהן אמורות להיות. אך עם זאת, בחשש כבד מצפונות העתיד, החלטתי להשאיר את תאריך הבחירות המקורי על כנו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully