וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין הודיע: הבחירות לנשיאות יתקיימו במועדן

8.6.2014 / 13:48

יו"ר הכנסת החליט לוותר על היוזמה לדחות את הבחירות לנשיאות, שעליה טענו גורמים במערכת הפוליטית שהיא "הוכתבה מלמעלה", והן יתקיימו ביום שלישי הקרוב כמתוכנן

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בבן אליעזר חוזר לביתו)

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע היום (ראשון) כי החליט שלא לדחות את הבחירות לנשיאות, והן יתקיימו ביום שלישי הקרוב כמתוכנן. זאת למרות ההצעה שהעלה לדחות את מועד הבחירות בעקבות פרישתו של ח"כ בנימין בן אליעזר מהתמודדות לתפקיד ו"המצב החדש שנוצר" במרוץ. אדלשטיין קיבל את ההחלטה בתום ישיבה עם היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, וגורמים רלוונטיים נוספים.

אדלשטיין אמר היום: "האווירה הקשה שממשיכה ואופפת את המירוץ מעוררת חוסר שביעות רצון מהתהליך ומטילה צל כבד על המתמודדים ועל הכנסת. האזרח מס' 1 צריך להיות מס' 1 בניקיון כפיו, באמינותו ובמוסריותו ולהגיע לתפקיד נשיא המדינה בדרך הישרה והנקייה ביותר. עלינו מוטלת חובה לעשות הכול שכך אכן יהיה. לצערי הרב, לא ניתן להתכחש לכך שבאווירה הקיימת הבחירות שתתקיימנה לנשיאות תהיינה נטולות כל מימד של חגיגיות ומכובדות – כפי שהן אמורות להיות. אך עם זאת, בחשש כבד מצפונות העתיד, החלטתי להשאיר את תאריך הבחירות המקורי על כנו".

שר הפנים גדעון סער שוחח אמש עם אדלשטיין ואמר לו כי אין כל עילה לדחות את המועד שנקבע לבחירות. "כל ניסיון לדחיית הבחירות יעצים את הפגיעה בכנסת, במוסד הנשיאות ובדמוקרטיה הישראלית", הבהיר סער במהלך השיחה. גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ושר השיכון אורי אריאל הודיעו כי יתנגדו ליוזמת הדחייה. בישיבה של סיעת העבודה אמש אמרה ח"כ שלי יחימוביץ' לפי גורמים שנכחו במקום כי בקשת הדחייה "הגיעה מרחוב בלפור (מקום מושבו של בית ראש הממשלה - ע"נ) ואנחנו לא רוצים למשוך את הפארסה הזאת יותר".

עוד על פרישת בן אליעזר:
רוזנטל לא מחכה להרצוג: תומך בריבלין לנשיאות
בעבודה מנסים למצוא מועמד לנשיאות: "נמתין 24 שעות"
משפחתו של פואד: "היה לא הגיוני שימשיך להתמודד"

הגשת דוח מבקר המדינה, מאי 2014. נועם מושקוביץ
אדלשטיין/נועם מושקוביץ

גורמים בכירים במערכת הפוליטית אמרו כי "בדיקתו של אדלשטיין לגבי האפשרות לדחות את הבחירות לנשיאות מוכתבת מלמעלה". על פי הגורמים, "נתניהו מעולם לא זנח את שאיפתו להביא מועמד חיצוני, והתמיכה במועמדותו של ריבלין הייתה אך ורק מן השפה אל החוץ". רבים במערכת הפוליטית הרימו אמש גבה לנוכח יוזמתו התמוהה של יו"ר הכנסת לדחות את הבחירות לנשיאות דווקא אחרי שבן אליעזר הסיר את מועמדותו. מלשכת יו"ר הליכוד, נתניהו, נמסר בתגובה: "ראש הממשלה איננו פועל לדחיית הבחירות. מועמדו היה ונשאר ראובן ריבלין".

הטלטלה הגדולה במערכת הפוליטית סביב הבחירות לנשיאות החלה בסוף השבוע, לאחר שבן אליעזר – מי שנחשב לאחד המועמדים המובילים – הודיע כי הוא פורש מההתמודדות. זאת, לאחר שנחקר באזהרה במשך כחמש שעות במשרדי יחידה להב 433 בחשד שקיבל כספים בניגוד לחוק לצורך רכישת פנטהאוז יוקרתי ביפו בשווי תשעה מיליון שקלים מאיש העסקים אברהם נניקשווילי.

מלבד הדירה, נדרש בן אליעזר לספק הסברים למקורם של מיליוני שקלים הנמצאים בחשבונותיו. המשטרה בודקת חשד להעלמות מס באותם כספים. במסגרת החשדות, נבדק אם חלק מהכספים הועברו לחשבונה של בת משפחתו של בן אליעזר. החקירה החלה לאחר שבן אליעזר הוזמן לתשאול במשטרה, אך בשל התשובות שסיפק לחוקרים הוא עבר לחקירה באזהרה.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully