וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הולילנד: גזר דינו של לופוליאנסקי נדחה

9.6.2014 / 9:13

השופט דוד רוזן החליט שלא לגזור היום את עונשו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, שאושפז אמש בבית החולים. בעניינו של אברהם פיינר הוסכם כי הוא ירצה עבודות שירות

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן החליט היום (שני) שלא לגזור את דינו של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, שהורשע לפני חודשיים בלקיחת שוחד בפרשת הולילנד. לופוליאנסקי, הסובל ממחלת הסרטן, אושפז אתמול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים בשל דלקת ריאות. גזר דינו יינתן ב-19 ביוני.

ההכרעה בעניינו של לופוליאנסקי, שהיה בזמן ביצוע העבירות יושב ראש ועדת התכנון והבנייה בעיריית ירושלים, וכן של חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר אברהם פיינר, פוצלה מהכרעת הדין של יתר הנאשמים בשל בקשת הפרקליטות ובגין בעיותיהם הרפואיות. בשני מקרים אלו, שלח השופט רוזן את התביעה להגיע עמם לעונש בהסכמה גם בגלל מצבם וגם לאור העובדה כי לא לקחו לכיסם כספי שוחד. במהלך שלב הטיעונים לעונש אמר רוזן כי הוא מתכוון להקל בעונשם של השניים.

פרשת הולילנד - כותרות אחרונות:
השופט שקרא לאולמרט "בוגד": "שלם עם מה שכתבתי"
הפרקליטות ביקשה להגיש ראיות חדשות בפרשת טלנסקי
שי ניצן: "לא ייתכן שמי שהורשע בשוחד יהיה סלב"

ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי. : אריאל שליט, AP
"מצבו מדבר בעד עצמו". אורי לופוליאנסקי/AP, : אריאל שליט

עורכי דינו של לופוליאנסקי, שלומית הראל שוורץ ועמוס ואן-אמדן, טענו כי הוא לא יכול לרצות עונש מעצר בשל מצבו הרפואי, ואף סיפקו חוות דעת רפואית על כך. הפרקליטות ביקשה דחייה של גזר הדין על מנת לבחון את חוות הדעת שנשלחה לשירות בתי הסוהר (שב"ס), אולם ברגע האחרון קבע שב"ס כי אין מניעה שלופוליאנסקי ירצה עונש מאסר. בשל כך נשארה הפרקליטות עם דרישתה המקורית - חמש עד שבע שנות מאסר.

במהלך הדיון היום חזר נציג פרקליטות מיסוי וכלכלה, יוני תדמור על עמדת התביעה לפיה אין מניעה לגזור עונש מאסר. "יש חולים שסובלים מסרטן בשב"ס ומקבלים טיפול לפי הצורך ובהתאם למחלתם", אמר. עו"ד ואן אמדן טען מנגד כי חוות דעת המטולוגית הראתה אחרת. השופט רוזן איתת כי אין לו דרך להתווכח עם רופא מטעם המדינה וקבע את גזר הדין לעוד עשרה ימים.

בתוך כך, סנגוריו של פיינר, שגזר דינו נדחה גם כן עקב מצבו, הגיעו להסכמה עם הפרקליטות כי עונשו יבוצע בדרך של עבודות שירות. הדיון בעניינו ייקבע אף הוא בהמשך.

"לופוליאנסקי היה מודע לתרומות הגדולות שהועברו, פעל בניגוד לאמות מידה ראויות", אמר במעמד הכרעת הדין השופט רוזן. בתגובה להרשעתו, אמר ראש עיריית ירושלים לשעבר כי "צר לי שמשתמע שתרומה הניתנת לגוף כמו 'יד שרה' יכולה להתפרש כמעשה לא ראוי".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully