וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב גזר הדין בהולילנד: לופוליאנסקי אושפז בהדסה

8.6.2014 / 20:36

בעוד הפרקליטות דורשת ענישה של חמש עד שבע שנות מאסר, ראש עיריית ירושלים לשעבר אושפז עם דלקת ריאות. פרקליטיו התייחסו להחלטת שב"ס, כי אין מניעה להכניסו למאסר: "תמוהה"

עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

יממה לפני גזר דינו בתיק הולילנד, אושפז היום (ראשון) ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כשהוא סובל מדלקת ריאות. עורכי דינו ביקשו שגזר דינו יישמע מחר בכל מקרה, גם ללא נוכחותו.

היום נודע כי אין הסכמה בין פרקליטות מיסוי וכלכלה לעורכי הדין שלו, שלומית הראל שוורץ ועמוס ואן-אמדן, באשר לעונשו. זאת, לאחר שבמסגרת הטיעונים לעונש, שלח השופט דוד רוזן מבית משפט המחוזי בתל אביב את נציגי הפרקליטות להגיע להסדר עם לופוליאנסקי, תוך התחשבות במצבו הרפואי ובכך שאת כספי השוחד לא לקח לכיסו.

עורכי דינו, שטענו שאינו יכול לרצות עונש מעצר בשל מצבו הרפואי, אף סיפקו חוות דעת רפואית. הפרקליטות ביקשה דחייה של גזר הדין על מנת לבחון את חוות הדעת שנשלחה לשירות בתי הסוהר (שב"ס), אולם ברגע האחרון קבע שב"ס כי אין מניעה שלופוליאנסקי ירצה עונש מאסר. בשל כך נשארה הפרקליטות עם דרישתה המקורית, חמש עד שבע שנות מאסר.

לקריאה נוספת:
עד המדינה: נתתי ללופוליאנסקי מאות אלפי שקלים
השופט שקרא לאולמרט "בוגד": "שלם עם מה שכתבתי"
שי ניצן: "מקווה שגזר הדין ירתיע נבחרי ציבור"

אורי לופוליאנסקי בבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום הכרעת הדין בתיק הולילנד. מרץ 2014. עידו ארז, מערכת וואלה! NEWS
גזר הדין יישמע בהיעדרו. אורי לופוליאנסקי בהכרעת דינו בתל אביב, מרץ/מערכת וואלה! NEWS, עידו ארז

"מצבו הרפואי של לופוליאנסקי, כפי שתואר על ידי אחד מטובי ההמטולוגים בעולם, חד משמעי ומדבר בעד עצמו", אמרו עורכי דינו בתגובה לאשפוזו. "אף כי אנו תמהים נוכח עמדת רופא השב"ס, הרי שמלוא העמדות והמסמכים יונחו בפני בית המשפט והוא זה שיכריע".

לפני כחודשיים החליט השופט דוד רוזן להרשיע את לופוליאנסקי בעבירות של קבלת שוחד. "לופוליאנסקי היה מודע לתרומות הגדולות שהועברו, פעל בניגוד לאמות מידה ראויות", אמר השופט רוזן. עם זאת, בשלב הטיעונים לעונש הודיע רוזן כי בכוונתו להקל בעונשו. בתגובה להרשעתו אמר ראש עיריית ירושלים לשעבר, "צר לי שמשתמע שתרומה הניתנת לגוף כמו 'יד שרה' יכולה להתפרש כמעשה לא ראוי".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully