וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הולילנד: אורי לופוליאנסקי הכחיש שקיבל שוחד

גלעד גרוסמן

1.9.2013 / 18:18

ראש עיריית ירושלים לשעבר נאשם כי כסף שניתן לו כתרומה לארגון "יד שרה" שימש בעצם שוחד לצורך קידום מיזם הנדל"ן. היום בבית המשפט טען כי מדובר ב"סיפורי בדים"

ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, אחד הנאשמים בפרשת הולילנד המסועפת, הכחיש היום (ראשון) במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב את האשמת השוחד המיוחסת לו. לופוליאנסקי נאשם בקבלת שוחד בסכום של כשני מיליון שקלים בעת ששימש ממלא מקום ראש העיר. לטענת הפרקליטות, הכסף ניתן לו כתרומות לארגון "יד שרה" שאותו ייסד. "לא הייתי מודע לתרומות ל'יד שרה' בזמן אמת ולא היה לי שום קשר אליהן", אמר לופוליאנסקי ביושבו על דוכן הנאשמים. "'יד שרה' נותנת לכל אחד ומקבלת תרומות מכל אחד", העיד. בכל מקרה, אמר, לא היה סיכום בינו לבין עד המדינה בפרשה, שמואל דכנר, כי הוא יסייע בקידום המיזם.

על פי עדותו של דכנר, שהלך לעולמו בחודש מרץ האחרון, הוא העביר לידי לופוליאנסקי כסף עבור הקמת בית כנסת ורכישת ארון קודש. זאת, כדי שיסייע לו לקדם את תוכנית הנדל"ן השאפתנית הולילנד. לדברי דכנר, בשנת 2000 סייע במימון בית הכנסת, ואף התמודד במכירה פומבית על רכישת ארון קודש מעץ מהמאה ה-18, ולאחר שרכש אותו העבירו למשמרת ב"יד שרה" עד לבניית בית הכנסת. הוא גם שילם 88 אלף שקלים עבור קבלת פנים מפוארת לרגל פתיחת סניף המאה של הארגון. עוד סיפר, כי נתן ללופוליאנסקי 120 אלף שקלים במזומן ביום הבחירות לראשות עיריית ירושלים, כדי שיוכל לשלם לאנשי השטח שעבדו עבורו. "לופוליאנסקי קיבל את הכסף ביד", אמר דכנר.

שמואל דכנר, עד המדינה בפרשת הולילנד שמת בסוף השבוע האחרון, מרץ 2013. ניב אהרונסון
"לופוליאנסקי קיבל את הכסף ביד". עד המדינה המנוח שמואל דכנר/ניב אהרונסון

בעדותו היום, סיפר לופוליאנסקי כי כאשר זומן לתת עדות במשטרה, סבר בעקבות פרסומים בתקשורת כי מדובר בשאלות בנוגע ל"יד שרה". כאשר הגיע למשטרה והודיעו לו כי הוא חשוד בקבלת שוחד הוא הופתע. "זה היה Out Of The Blue", אמר. עוד סיפר, כי מכיוון שעבר הליך רפואי ביום שלפני החקירה, הוא לא חש בטוב. בנוסף לכך, הוא טען כי רק ב-22:00 בערב באותו היום, בעת שהיה במעצר, קיבל מעט אוכל. מכיוון שהוא מקפיד לאכול אוכל כשר "גלאט", כלומר כזה אשר עבר תהליך הכשרה מחמיר יותר מהרגיל, הוא אכל ארוחות מסודרות רק יומיים לאחר מכן. "הרגשתי כאילו אני בחלום בלהות", אמר. "הייתי מטושטש בתוך החור השחור הזה". לופליאנסקי, שהשיב לשאלות החוקרים בחקירתו הראשונה, אולם בהמשך שמר על זכות השתיקה, נשאל על ידי השופט, דוד רוזן, מדוע אם, כטענתו, הוא חף מפשע וכל ההאשמות נגדו הן סיפורי בדים, לא להשיב לשאלות החוקרים? על כך השיב לופוליאנסקי כי חש שאינו יכול לתת לחוקרים תשובות מדויקות.

לופוליאנסקי, שמתוקף תפקידו שימש גם יו"ר ועדת התכנון והבנייה המקומית, אמר כי כלל לא עסק בנושאים תכנוניים. "לא נכנסתי לנושא התכנוני של הולילנד. זה אפילו לא עניין אותי", העיד. הוא הוסיף כי לא ידע על תרומות שקיבל ארגון "יד שרה" מיזמי הולילנד, ובראשם הלל צ'רני, וכי התמיכה במועצת העיר ירושלים בבניית מלון במתחם הולילנד נבעה מרצון להגדיל את מספר חדרי המלון בעיר לקראת ביקורו הצפוי של האפיפיור בשנת 2000. הוא סיפר גם כי לא ידע על שתי תרומות בגובה עשרות אלפי שקלים שהעביר עד המדינה דכנר לסניפים של הארגון בהרצליה ובבאר שבע. על טענותיו של דכנר, שלפיהן לופוליאנסקי החליט לתמוך בתכנית להקמת מלון במתחם הולילנד בעקבות הכספים שקיבל, השיב: "שקר וכזב. סיפורי בדים".

עוד על פרשת הולילנד:
אחרי מותו של עד המדינה: לאן יילך משפט הולילנד מכאן?
פרשת הולילנד: יוסי אולמרט הוכרז "עד עוין"
נבחנת האפשרות לסגור את תיק אולמרט בפרשת הולילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully