וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ביקשה להגיש ראיות חדשות בפרשת טלנסקי

27.5.2014 / 19:05

הפרקליטות ביקשה לאפשר לה להגיש את הראיות שהגיעו לידיה בעקבות הסדר הטיעון עם שולה זקן בפרשת "הולילנד". בראיות: קלטות שבהן נשמע אולמרט משכנע את זקן לא להעיד נגדו

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב – מאי 2014. רויטרס
הפעיל אמצעים פסולים כדי למנוע מזקן להעיד. אהוד אולמרט/רויטרס

פרקליטות המדינה ביקשה היום (שלישי) מבית המשפט העליון להורות לבית המשפט המחוזי בירושלים לאפשר לה להגיש ראיות חדשות בפרשת טלנסקי, אשר הגיעו לידיה בעקבות הסדר הטיעון עם שולה זקן בפרשת "הולילנד". הראיות החדשות הן שתי קלטות שבהן נשמעים ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וזקן משוחחים ביניהם בהקשר לפרשה. זאת בנוסף לרישומים ביומניה של זקן, שלא הוגשו במשפט המקורי. לטענת הפרקליטות, בקלטות נשמע אולמרט משכנע את זקן לא לעלות על דוכן העדים בתמורה לסכומי כסף נכבדים שיכסו את הוצאות משפטה.

לקריאה נוספת:
אולמרט נחקר באזהרה בחשד לשיבוש הליכי משפט
זקן חשפה: "אולמרט ניסה לשכנע אותי לשנות גרסה"
יומני זקן: ראיות חדשות בפרשות ראשונטורס וטלנסקי

ביולי 2012 זוכה אולמרט מכתב האישום שהוגש נגדו בפרשות "ראשונטורס" ו"מעטפות הכסף" והורשע בהפרת אמונים בפרשת "מרכז ההשקעות". במסגרת פרשת "מעטפות הכסף", הואשם אולמרט שקיבל מאיש העסקים משה טלנסקי מאות אלפי דולרים שלא כדין. בית המשפט אמנם קבע שהוכח שאולמרט קיבל את מעטפות הכסף, אך זיכה אותו כיוון שלא הוכח שהכסף נועד לשימושו האישי.

לאחרונה, במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם זקן, נפתחה חקירה נוספת נגד אולמרט בחשד לשיבוש מהלכי משפט, הדחה בנסיבות מחמירות והטרדת עד. במסגרת החקירה, העבירה זקן למשטרה את הראיות החדשות, ובפרקליטות סבורים שייתכן שראיות אלה יכולות לשנות את ההכרעה בפרשת "מעטפות הכסף".

שולה זקן ועורך דינה בדיון שלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. מוטי קמחי, מערכת וואלה! NEWS
לאחר ששתקה, לעדותה יש ערך רב. שולה זקן/מערכת וואלה! NEWS, מוטי קמחי

בקשה מהסוג שהגישה היום הפרקליטות מעולם לא הוגשה לעליון לאחר זיכוי בבית משפט מחוזי, אלא רק למחוזי לאחר זיכוי בבית משפט שלום. על פי הבקשה, עליה חתום פרקליט המדינה שי ניצן, בבסיס הזיכוי בפרשת טלנסקי עמדה הנחתו של בית המשפט המחוזי, כי קיימת אפשרות שהכספים שהוחזקו אצל אורי מסר היו כספים פוליטיים. לטענת הפרקליטות, כעת ישנן בידיה הוכחות לכך שבכספי הקופה נעשה שימוש לצרכיו הפרטיים של אולמרט.

עוד נאמר בבקשה, כי מהקלטות עולה שאולמרט הפעיל אמצעים פסולים כדי למנוע מזקן להעיד. אולמרט מימן את הגנתה המשפטית של זקן ובה בעת דיבר על לבה כדי שלא תעיד, תוך שהסביר לה שאם תעשה כן תהיה עדותה לחובתו, נכתב בבקשה. זקן בחרה לא להעיד ועקב אי התייצבותה, הרישומים ביומנה הממוחשב לא היו קבילים נגד אולמרט. על כן, לעדותה של זקן ערך רב לאחר שבחרה לשתוק.

על מנת להגיש את הראיות החדשות יהיה צורך בעדותה של זקן, גם אם תהיה זאת עדות קצרה וממוקדת. בשלב זה הפרקליטות אינה מבקשת שזקן תעיד בפרשת ראשונטורס, אלא רק בפרשת טלנסקי. "בקשתה של המבקשת אינה מחייבת את ההגנה", נכתב בהמשך. "ייתכן שזו תבקש מצדה לפתוח סוגיות שכבר הוכרעו ובית המשפט יצטרך להכריע אם הוא מוכן". באחד הסעיפים מוזכרת הקלטה ממאי 2011, שבה מוקלט אולמרט כשהוא מנסה להבטיח את המשך שתיקת זקן גם במשפט עצמו ואף דן איתה לגבי משמעות עדותה אם תבחר חלילה להעיד.

בפרקליטות מבקשים כי בטרם תתקבל ההחלטה בנושא, יתאפשר לה להציג את הקלטות המעידות על התנהגותו הפסולה של אולמרט. רק לאחר מכן יתבקש בית המשפט העליון לאשר את הבקשה העיקרית ולהורות לבית המשפט המחוזי לקבל את שתי הקלטות והיומנים, באמצעות זקן כעדה, ולשוב ולשקול את הכרעתו בהתאם. "החתירה לאמת, האינטרס של עשיית צדק והצורך במיצוי דין בהקשר של פרשה בעלת אינטרס ציבורי כה מובהק, דורשים להיות מוכנים לשלם מחיר אפשרי שכזה", לשון הבקשה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully