וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילואימניקים ליעלון: השב האימונים או שנפנה לבג"ץ

9.6.2014 / 5:53

אנשי תנועות המילואים שלחו מכתב חריף לשר הביטחון, בו התריעו בפניו על ההשלכות החמורות של הקיצוץ בימי המילואים. "מערך המילואים עומד לאבד כליל את כושרו וכשירותו", כתבו

ישיבת ממשלה, יוני 2014. מרק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
לחץ מצד משרתי המילואים. יעלון/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ישראל סלם

משרתי המילואים מאסו בהתגוששות בין שר הביטחון, משה יעלון, לבין שר האוצר, יאיר לפיד, בנוגע לגודל הקיצוץ בתקציב הביטחון, והחליטו לנקוט בצעד חסר תקדים: איום בפנייה לבג"ץ אם לא תוחזר שגרת האימונים.

תנועות המילואים, הכוללות את פורום המח"טים והמג"דים, פורום החפ"שים והעמותה למען משרתי המילואים, התאגדו ושלחו מכתב מיוחד ליעלון, בו התריעו בפניו על ההשלכות החמורות של הקיצוץ בימי המילואים ועל עצירת האימונים שנלווית לכך. במקביל, תתקיים היום (שני) ישיבה בוועדת המשנה לכוח אדם של ועדת חוץ וביטחון בראשות ח"כ עמר בר לב (העבודה) שתדון בסוגיית כשירות מערך המילואים.

הקרב על תקציב הביטחון - כתבות נוספות:
כמחצית מהישראלים: לא להגדיל את תקציב הביטחון
קצין איסוף: למה אנחנו צריכים מטה כללי מנופח?
כמה עולה שייטת 13? | דעה

חיילי מילואים. GettyImages
"מערך המילואים עומד לאבד כליל את כושרו וכשירותו". חיילי מילואים/GettyImages

"אין צורך להכביר במלים על ההשלכות על כשירות המערך, שממילא הידרדרה מאוד בשנתיים האחרונות בשל הקיצוץ הנמשך בימי האימונים", כתבו אנשי המילואים, והזהירו כי בשל ההחלטה לעצור באופן מוחלט את האימונים עד להודעה חדשה, "מערך המילואים עומד לאבד כליל את כושרו וכשירותו".

התנועות דורשות מיעלון להפסיק להפר את הוראות חוק שירות המילואים, שנחקק לפי למעלה מחמש שנים. "התרענו כי אי קיום הוראות החוק אינו תקין, ואף עלול לפגוע בביטחון המדינה", כתבו ליעלון. הם הדגישו כי החוק מטיל אחריות ברורה על שר הביטחון להציג בפני הממשלה ובפני ועדת חוץ וביטחון את הצעתו לעניין היקף מערך המילואים, לבחון זאת כל שנה, וכן לאשר את רמת הכשירות הנדרשת כפי שהמליץ לו הרמטכ"ל.

נוכח הקמת ועדת לוקר, שעניינה בחינה של תקציב הביטחון, מבהירים ראשי התנועות, אלוף-משנה (במיל') אבי סייג, אופיר טל ואייל בוטון, כי נדרשת פעולה דחופה ועצירת המשך הפרת הוראות החוק. הם הבהירו כי בכוונתם לפנות בדחיפות לבית המשפט העליון על מנת להביא לקיום הוראות החוק.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully