וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו צודק - ארה"ב צריכה להיזהר מתמיכה בחמאס"

מאמר המערכת של "ניו יורק טיימס" הביע תמיכה בעמדתו של ראש הממשלה נגד ממשלת האחדות הפלסטינית אך גם ציין את כישלונו בשכנוע הקהילה הבינלאומית שלא להכיר בה

פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם הנשיא האמריקני, ברק אובמה, בבית הלבן, וושינגטון, פברואר 2014. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
הפער גדל. ברק אובמה ובנימין נתניהו בבית הלבן/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

מאמר המערכת של "ניו יורק טיימס" שפורסם הבוקר (שבת) הביע תמיכה זהירה בעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתנגד נחרצות לממשלת האחדות הפלסטינית. במאמר צוין שנתניהו צודק שחמאס הוא "ארגון קיצוני ואלים שמחויב להשמדת ישראל". עם זאת, נכתב כי "הכישלון של נתניהו לשכנע את הקהילה הבינלאומית שלא להכיר בממשלה הפלסטינית החדשה מדגיש את הפער בין ישראל לבעלות בריתה החשובות ביותר".

עוד על ממשלת האחדות הפלסטינית:
ארה"ב: נעבוד עם הממשלה הפלסטינית החדשה
האיחוד האירופי: "נעבוד עם הממשלה החדשה ברשות"
נתניהו: "מוטרד מכוונת ארה"ב לעבוד עם הממשלה הפלסטינית"

במאמר נכתב כי על ארצות הברית, שהודיעה כי תשתף פעולה עם הממשלה החדשה ותעביר לה סיוע כלכלי, להיזהר שלא לעודד את חמאס ואת האלימות שבה נוקט הארגון. "ארה"ב ואירופה חייבות להמשיך להבטיח שאבו מאזן נצמד להבטחותיו ואינו מאפשר לחמאס להיות עם ידו על העליונה", נאמר.

השבעת ממשלת האחדות הפלסטינית של פתח וחמאס ברמאללה, יוני 2016. רויטרס
ראש הממשלה הפלסטיני עם אבו מאזן בטקס השבעת הממשלה החדשה/רויטרס

באשר לאיחוד בין פתח לחמאס, נכתב כי הוא "מסוכן עבור פתח, אך אבו מאזן ככל הנראה הרגיש שאין לו דבר להפסיד". "תשעה חודשים של שיחות שלום עם ישראל בתיווך אמריקני לא הביאו לשום התקדמות", נכתב. "כשהוא מתקרב לגמלאות, בגיל 79, הוא (אבו מאזן) ראה ערך בניסיון לאחד את הגדה המערבית ורצועת עזה לאחר שבע שנים של פיצול מר".

בתוך כך, שרת החוץ של ארה"ב לשעבר, הילרי קלינטון, שצפויה להתמודד לתפקיד הנשיאה בבחירות ב-2016, מודה כי ממשל אובמה שגה בנושא ההתנחלויות. בספר חדש שהיא מוציאה לאור, תחת השם "החלטות קשות", היא מציינת שהלחץ האמריקני להקפאת הבנייה בהתנחלויות הקשיחה את עמדתו של אבו מאזן. "הקו המוקדם והקשה שלנו בנוגע להתנחלויות לא עבד", היא כותבת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ביום שלישי אמר נתניהו בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי כי הוא "מוטרד מאוד" מהחלטת ארצות הברית לעבוד עם ממשלת האחדות. נתניהו הפציר במדינות העולם שלא לקיים מגעים עם הממשלה הפלסטינית החדשה, משום שחמאס הוא חלק ממנה. "ארה"ב צריכה להבהיר באופן ברור לאבו מאזן שהסכם עם חמאס הוא לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת", אמר נתניהו.

יומיים אחר כך קיבל נתניהו תמיכה משורה של חברי סנאט וקונגרס בכירים בארצות הברית, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, שפרסמו בימים האחרונים הצהרות נגד החלטת הממשל האמריקני להכיר בממשלה החדשה. כמו כן, הם הבטיחו לפעול לקיצוץ הסיוע האמריקני לרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully