וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי קונגרס לצד ישראל: מתנגדים להכרה באחדות הפלסטינית

5.6.2014 / 12:30

חברי סנאט וקונגרס משתי המפלגות פרסמו בימים האחרונים הצהרות המגנות את ממשלת האחדות של פתח וחמאס: "צעד אדיר לאחור". בין היתר הם קוראים לשלול סיוע מהרשות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

המאבק נגד ממשלת האחדות הפלסטינית עובר לוושינגטון: שורה של חברי סנאט וקונגרס בכירים בארצות הברית פרסמו בימים האחרונים הצהרות נגד החלטת הממשל האמריקני להכיר בממשלה החדשה שהוקמה ברשות. כמו כן, הם הבטיחו לפעול לקיצוץ הסיוע האמריקני לרשות הפלסטינית. ההתנגדות לממשלת האחדות מגיעה מצד דמוקרטים ורפובליקנים כאחד.

עוד על ממשלת האחדות הפלסטינית:
ממשלת פיוס פלסטינית: צה"ל נערך להתעצמות חמאס
בישראל קיוו שחמאס ימשיך לשלוט ברצועה
הקבינט החליט: לא למשא ומתן עם ממשלת פתח-חמאס

השבעת ממשלת האחדות הפלסטינית של פתח וחמאס ברמאללה, יוני 2016. רויטרס
השבעת ממשלת האחדות ברמאללה/רויטרס

הסנאטור הדמוקרטי הבכיר הארי ריד, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, כינה את המהלך הפלסטיני "צעד אדיר לאחור" ואמר כי מדובר בממשלה שזוכה לתמיכה ברורה מצד חמאס. ריד הוסיף כי הוא תומך בישראל ומגנה את ההחלטה הפלסטינית להקים ממשלה משותפת עם חמאס. גם נציגת הדמוקרטים הבכירה בוועדת התקצוב של הקונגרס, חברת הקונגרס ניתה לאווי, פרסמה הודעה ברוח דומה.

בצד הרפובליקני התייצבו שורה של סנאטורים וחברי קונגרס בכירים נגד האחדות הפלסטינית, ובהם הסנאטור מרקו רוביו מפלורידה, שמסומן כאחד המתמודדים על מועמדות המפלגה לנשיאות ב-2016. רוביו חתם על קריאה משותפת לשלול מהרשות הפלסטינית את סיוע החוץ שהיא מקבלת מארצות הברית, בהיקף של כחצי מיליארד דולרים בשנה, בתגובה להקמת הממשלה עם חמאס.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אירופה: "הבנייה בהתנחלויות - משחק באש"

גורם אמריקני אמר בשבוע שעבר לוואלה! חדשות כי הממשל מעריך שהכרה בממשלה הפלסטינית תגרור מאבק בקונגרס בנושא סיוע החוץ לפלסטינים. קבוצת הלובי הפרו-ישראלית איפא"ק עדיין לא החלה לפעול במלוא המרץ לטובת קיצוץ סיוע החוץ, אך קבוצות יהודיות בולטות אחרות, כמו הליגה נגד השמצה, כבר פרסמו קריאה פומבית לחברי קונגרס בנושא. בשבועות הקרובים המאבק צפוי להסלים.

בתוך כך, באירופה זועמים על החלטת הממשלה לקדם בנייה של כ-1,500 דירות בירושלים ובגדה המערבית, שדווחה לראשונה אמש בוואלה! חדשות. דיפלומטים אירופיים ששוחחו עם וואלה! חדשות הבוקר העריכו כי ההחלטה תגרור גינוי חריף מהאיחוד האירופי וממדינות בולטות ביבשת. דיפלומט בכיר אמר כי החלטת הבנייה היא "משחק באש" והזהיר כי "מהלכים כאלה מבודדים את ישראל ופוגעים במעמדה הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully