וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם שירה במחבל בתפוח הרג מחבל באותו הצומת בעבר

3.6.2014 / 7:24

א', לוחם גדוד "אלון" של מג"ב, נפצע הלילה קל מירי מחבל בצומת שבשומרון. לפני פחות משנה הוא נטל חלק באירוע דומה ובו ירה למוות בחמוש בטרמפיאדה וזכה לאות הוקרה מיוחד

צילום: הצלה יו"ש, נתנאל פרומן, דובר צה"ל; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

לוחם משמר הגבול סמל ראשון א', כבן 20, שנפצע הלילה (שלישי) באורח קל בעת שהשתתף בחילופי האש עם המחבל בצומת תפוח שבשומרון, חווה אירוע דומה לפני פחות משנה – באותו המקום בדיוק. אירוע הירי הקודם שבו היה מעורב התרחש בליל 8 בנובמבר. פלסטיני שעמד בטרמפיאדה בצומת החל לירות באקדח זיקוקים לעבר שוטרי מג"ב מגדוד "אלון" ולעבר חיילים שהיו במקום. א' וחייל נוסף החלו לבצע נוהל מעצר חשוד לעבר המחבל, ובסופו ירה בו א' למוות. א' קיבל אות הוקרה ממפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, על אופן התנהלותו באותו אירוע.

מפרטי תחקיר האירוע שהתרחש הלילה בצומת עולה כי א' פעל באותה הנחישות שהפגין בנובמבר האחרון. א' עמד במחסום עם מפקדו, סמל ראשון ד'. לאחר שקיבלו השניים דיווח על אדם חשוד הנמצא בתחנת האוטובוס לכיוון ירושלים, הוא התקרב אליו במטרה לחקור אותו. בשלב מסוים, שלף הפלסטיני אקדח וירה לעברו כמה כדורים. שניים מהם פגעו ברגליו. למרות פציעתו, הוא הצליח להשיב באש ואף לפגוע ככל הנראה במחבל. במקביל, ד' רץ לעבר המחבל עם חייל מחטיבת הנח"ל שהיה במקום והשניים ירו בו למוות. א' קיבל טיפול בידי צוות הצלה יו"ש וצוות מגן דוד אדום ופונה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה כשמצבו הוגדר קל. טרם ברור מאין הגיע המחבל ואם היה חלק מתשתית טרור רחבה או שמא פעל על דעת עצמו.

עוד בוואלה! חדשות:
גורם מדיני: "מאוכזבים שארה"ב תעבוד עם הממשלה הפלסטינית"
פירון נכנע למחאה: יפעל לביטול הצפיפות בכיתות
סגן נשיא "אינטל" נפל אל מותו בתאונת טיפוס

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, מבקר את סמל ראשון א' שנפצע באירוע הירי בצומת תפוח. דוברות מג"ב, חטיבת דובר המשטרה
מפקד מג"ב מבקר את א' שנפצע בירי, הלילה/חטיבת דובר המשטרה, דוברות מג"ב

סמ"ר ד', מפקד המחסום שהסתער לעבר המחבל וירה בו למוות, סיפר על השניות הדרמטיות: "קיבלנו דיווח מאזרח על חשוד שמסתובב באזור הטרמפיאדה סמוך למחסום", שחזר. "שלחתי את הלוחם שיבדוק את החשוד, ואז זיהיתי שהוא מבצע ירי לעברנו. אני ולוחם של חטיבת הנח"ל הסתערנו לעבר המחבל ונטרלנו אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בשישי: נתפסה חגורת נפץ בצומת

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, הגיע למחסום כדי לשמוע מפי הלוחמים על השתלשלות האירוע, ומאוחר יותר ביקר את א' בבית החולים. "ביצעתם את המשימה על הצד הטוב ביותר", אמר ללוחמים. "בפעולתכם הפגנתם נחישות, מקצועיות ואומץ לב. זה בדיוק מה שמצופה מלוחם משמר הגבול".

אירוע הירי הלילה בצומת תפוח מתווסף לאירוע אחר בצומת ביום שישי האחרון, שבו תפסו לוחמי גדוד "אלון" חגורת נפץ. כוח של משמר הגבול עצר פלסטיני, תושב שכם בשנות ה-20 לחייו, שנשא על גופו את חגורת הנפץ. הכוחות סגרו את האזור לתנועת כלי רכב וחבלנים הוזעקו למקום ונטרלו את המטען. המחבל נלקח לחקירת כוחות הביטחון. קצין בכיר בפיקוד המרכז מסר כי לא התקבלה טרם האירוע התרעה ממוקדת על כוונה לערוך פיגוע באזור. מחקירתו של הצעיר שנתפס, עלה כי מדובר במפגע בודד שלא עומד מאחוריו ארגון טרור.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully