וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרג פלסטיני שירה באקדח זיקוקים בצומת תפוח

לדברי גורמי ביטחון, הפלסטיני עמד בטרמפיאדה בצומת שבשומרון וירה לעבר החיילים במקום. הצומת נסגר מחשש שהוא לבש חגורת נפץ. "ראינו את המחבל רץ ויורה לעברנו"

צילום: מחלקת ביטחון שומרון, עריכה: טל רזניק

(צפו בתיעוד האירוע ממצלמת האבטחה בצומת)

כוח צה"ל הרג אמש (חמישי) פלסטיני כבן 29 סמוך לצומת תפוח שבשומרון, לאחר שהאיש פתח באש, ככל הנראה מאקדח זיקוקים. על פי הדיווחים מהמקום, הפלסטיני עמד בטרמפיאדה, וככל הנראה ירה לעבר העמדה של החיילים שנמצאים באופן קבוע בצומת. בתגובה פתח הכוח באש, והרג אותו. לדברי עדי ראייה, האנשים ששהו באותה שעה בטרמפיאדה הסתתרו מאחורי תחנת אוטובוס ולא נפגעו. הצומת נסגר בשל החשש כי הפלסטיני לבש חגורת נפץ.

קצין בכיר בפיקוד מרכז מסר: "מדובר במחבל שניסה לבצע ירי מנשק מאולתר. שני חיילים מגדוד שקד וחייל מג"ב ביצעו נוהל מעצר חשוד, ירו בו והוא נהרג. לא הייתה התראה על אירוע שכזה. החיילים נכחו במקום במסגרת הפקת לקחים מאירועים קודמים". הקצין הבכיר הוסיף כי הפלסטיני "כיוון את הנשק שנועד לירות זיקוקים לעבר האזרחים שהיו בטרמפיאדה בטווח של 15 מטר. מדובר בפלסטיני שעונה בשלב זה לפרופיל של מפגע בודד. הוא אחז בידו נשק לירי זיקוקים. החיילים ראו פיצוצים, אש ותאורה כמו ירי. זיקוק כזה שפוגע לך בראש לא משאיר אותך עומד".

אשר הופמן, עד ראייה שנכח במקום האירוע, סיפר לוואלה! חדשות: "היינו פה ארבעה בטרמפיאדה ופתאום שמענו פיצוצים. ראינו את המחבל רץ לעברנו ויורה לכיווננו. יצאו זיקוקים. תוך כמה שניות הגיע ג'יפ של מג"ב. אמרו לנו להסתתר. הכוח הרג את המחבל".

זירת האירוע

פיגוע דקירה נמנע בזכות ערנותו של שוטר מג"ב

באירוע נוסף אמש, נורה פלסטיני למוות על ידי שוטרי משמר הגבול, בעת שניסה לדקור כוח שעמד במחסום ליד בית לחם. מצבו של הפלסטיני הוגדר תחילה בינוני עד קשה, אך מאוחר יותר נקבע מותו. אין נפגעים מקרב כוחותינו.

בשעה 23:15, הגיע למחסום הקיוסק רכב מכיוון צפון. מפקד המחסום רס?ר טלאל חסן סיפר: ?בתחילת המשמרת קיבלנו מידע על רכב עם פרטים דומים אשר מעורב בעסקת סמים ולכן החלטנו לעכב אותו לבידוק?. במהלך הבידוק הגיע למחסום בנסיעה מהירה, ומאותו כיוון, רכב נוסף. הרכב נעצר בפתאומיות בסמוך ללוחמים, אשר היו עסוקים אותה עת באבטחת המחסום ובחיפוש ברכב המעוכב. מתוך הרכב ירד פלסטיני בשנות העשרים לחייו, כשבידו סכין, והחל לרוץ במהירות לעבר הלוחמים.

אחד הלוחמים שהיה במחסום, זיהה את החשוד וצעק לו לעצור בערבית. כשזה לא נעצר, דרך הלוחם את נשקו, וממרחק קצר הצליח לירות לעברו כדור אחד על מנת לנטרל אותו ולהסיר את האיום. המחבל נוטרל במקום. הלוחמים יצאו ללא כל פגע תודות לערנותו של הלוחם, אשר סיים טירונות רק לפני מספר חודשים.

מחסום הקיוסק ממוקם בוואדי נהר בין הכפר סוואחרה לכפר עיבדיה בפאתי בית לחם, והוא מאויש על ידי לוחמי משמר הגבול. מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב שיבח את פעילות הלוחמים בשני האירועים, והדגיש את פעילותם הנחושה והמקצועית תוך חתירה למגע.

"תזכורת עם מי יש לנו עסק"

חבר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ יוני שטבון, הגיב אמש לאירוע: "ישראל קיבלה הערב תזכורת שיש לה עסק עם מחבלים. אני מקווה שגם לבני וקרי, הוזי איוולת שתי המדינות, ערים למתרחש. עם טרור נלחמים, לא מדברים. ישראל מוכרחה להגיב במהירות ועוצמה, אחרת לא רק המוטיבציה לשירות קרבי בשחיקה אלא גם כושר ההתרעה שלנו".

בחודש יולי הרשיע בית המשפט הצבאי בשומרון את סלאם זרל, פלסטיני בן 22 תושב הכפר שוויכה שליד טול כרם, ברצח אביתר בורובסקי, אחרי שדקר אותו למוות בחודש אפריל בצומת תפוח. זרל, שהגיע לתחנת אוטובוס בצומת תפוח, הבחין בבורובסקי – בן 31 ואב לחמישה מיצהר. הוא דקר אותו, חטף את נשקו האישי ופתח בירי לעבר לוחמי מג"ב שהוצבו באזור. השוטרים השיבו באש ופצעו את המחבל.

צוותי הצלה שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו של בורובסקי, ואילו זרל פונה לקבלת טיפול בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, ובהמשך נשפט והורדשע ברצח. בעקבות ההרשעה אמרה צופיה בורובסקי, אלמנתו של אביתר, כי חבל לכלוא את הרוצח. "דינו של רוצח נתעב הוא מוות. נקודה".

לקריאה נוספת
עם חיוך על הפנים: הורשע הרוצח בצומת תפוח
חשד: שורת מקרי "תג מחיר" לציון חודש לרצח בתפוח
אביתר נרצח בפיגוע בשומרון: "תמיד חייך והאיר פנים"

עדכון ראשון: 19:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully