וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם חיוך על הפנים: הורשע הרוצח בצומת תפוח

יהושע בריינר

14.7.2013 / 16:23

סלאם זרל, תושב הכפר שוויכה, הורשע בבית משפט צבאי ברצח אביתר בורובסקי בפיגוע הדקירה בשומרון. בהקראת הכרעת הדין הרבה לחייך למשפחתו. סנגורו: "סובל מהירי לעברו"

בית המשפט הצבאי בשומרון הרשיע היום (ראשון) את סלאם זרל, פלסטיני בן 22 תושב הכפר שוויכה שליד טול כרם, ברצח אביתר בורובסקי, שנדקר למוות בחודש אפריל בצומת תפוח בשומרון. בעודו יושב על ספסל הנאשמים ומחייך לכל עבר, שמע זרל את החלטת בית המשפט להרשיעו גם בעבירה של ניסיון רצח.

סאלם זג'ל- החשוד ברצח אביתר בורובסקי. יולי 2013. שלומי גבאי
ישב על ספסל הנאשמים וחייך לכל עבר. זרל/שלומי גבאי

מכתב האישום המתוקן נגדו, שהגיע לידי וואלה! חדשות, עולה כי בחודש אפריל השנה החליט זרל לרצוח מתנחל, במסגרת מאמציו להוציא לפועל פיגוע הקרבה. זרל, שהגיע לתחנת אוטובוס בצומת תפוח, הבחין בבורובסקי – בן 31 ואב לחמישה מיצהר. הוא דקר אותו, חטף את נשקו האישי ופתח בירי לעבר לוחמי מג"ב שהוצבו באזור. השוטרים השיבו באש ופצעו את המחבל. צוותי הצלה שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו של בורובסקי, ואילו זרל פונה לקבלת טיפול בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. זרל, שנעזר בקביים בבית המשפט, סירב לענות לשאלות שהופנו אליו, אך הודה בעבירות שבהן הואשם והרבה לחייך לעבר בני משפחתו ולאנשי יחידת נחשון של שב"ס שליוו אותו. בשל חודש הרמדאן ביקשו נציגיו של המחבל לדחות את שלב הטיעונים לעונש. בראש צוות התביעה בתיק עמד רב-סרן אלון רווה.

אביתר בורובסקי ההרוג מהפיגוע בצומת תפוח. באדיבות המשפחה
בורובסקי/באדיבות המשפחה

סנגורו של זרל, עורך דין מוהנד חרז, אמר בתום הדיון כי "זרל הורשע בשני סעיפים בכתב אישום מתוקן שבו הודה, מכיוון שביקש להגיע להכרעה כמה שיותר מהר מבלי שיתקיימו דיונים נוספים. זרל חולה וסובל בגלל הירי לעברו. לכן, הוא ביקש לסיים את ההליכים נגדו במהרה". בכתב האישום המקורי שהוגש נגד זרל הוא הואשם בנוסף בעבירה של שידול לרצח, כיוון שלטענת התביעה הוא ניסה לשכנע את אחיו לרצוח סוכן שב"כ. סעיף העבירה הושמט מכתב האישום המתוקן.

בעקבות ההרשעה אמרה צופיה בורובסקי, אלמנתו של אביתר, כי חבל לכלוא את הרוצח. "דינו של רוצח נתעב הוא מוות. נקודה. זהו העונש היחיד שראוי למעשה כזה. בימים האחרונים נודע שנתניהו וממשלתו מתכננים לשחרר ערבים רוצחים ששפכו דם יהודים, במחווה למנהיג המחבלים אבו מאזן. אני מאחלת לרוצח השפל מוות מייסר במיתה משונה, אבל חבל להכניס אותו לכלא לאור העובדה שהוא ישוחרר בעסקה כזו או אחרת וינצל את זמנו שם ללימודים אקדמיים חינם ולרמת חיים גבוהה שמאפשרת מדינת ישראל לרוצחי אזרחיה".

בורובסקי הוסיפה כי "המשך המשפט וכליאתו של הרוצח עד לשחרור הרוצחים הבא במוקדם או במאוחר, יוצרת מצג שווא של עשיית צדק ומשפט, כשהמציאות האמיתית היא קרקס. הנוסחה המעוותת של הממשלה שמאפשרת שחרור רוצחים אפילו ללא ריצוי תקופת המאסר שנגזרה עליהם, מלמדת את אויבינו שדמנו הפך להפקר. עם ישראל חייב להתעורר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully