וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת לפיד: אלו הדירות בת"א בפחות מ-600 אלף שקל

2.6.2014 / 15:25

כדי לזכות בהטבה של 0% מע"מ, מי שלא שירת בצבא צריך למצוא דירה של עד 600 אלף שקל. בדיקת וואלה! חדשות מגלה שההיצע זעום והאיכות רעה. מחסן של 6 מ"ר הוסב לדירה. "יש שם הכול". צפו במהדורה

מערכת וואלה!

במטרה להקל על מצוקת הדיור הכריז לאחרונה שר האוצר יאיר לפיד על פטור ממע"מ לדירה ראשונה בסכום של עד 1.6 מיליון שקלים בתנאי שהמבקשים לרכוש אותה שירתו בצבא.

לאלו שלא עומדים בתנאי - כלומר לאלו שלא שירתו בצבא, ניתנה ההטבה לדירה ששוויה עד 600 אלף שקלים. כבר אחרי הפרסום, הלינו רבים - אפילו שר השיכון עצמו, כי מלאי הדירות הללו הוא זעום בשוק.

מבקריו של לפיד טענו כי מדובר ברצון "לייצר כותרות" ואפקט תקשורתי וכי אין בסיס הגיוני שעומד מאחורי ההכרזה על רכישת הדירה ב-600 אלף שקלים. מבדיקה של מערכת וואלה! חדשות עם חברת מדלן, המנתחת את שוק הנדל"ן בישראל, נמצא כי סך העסקאות על דירות חדשות בסכום של עד 600 אלף שקלים ברחבי המדינה היה פחות מ-500 (1.3% מכלל העסקאות החדשות). מהניתוח עולה כי רוב העסקאות האלה התבצעו מחוץ לאזור המרכז ונעשו דרך קבוצות רכישה - כך שהפטור ממע"מ ממילא לא חל עליהן.

האופוזיציה נגד לפיד: "העדפת יוצאי צבא - אנטישמיות"

"למעשה, ההגבלה החדשה לא שינתה את הכוונה המקורית להעניק בפועל הטבות רק למי ששירת בצבא", אמר אמיר וינשטוק, ממקימי אתר מדלן. וינשטוק הבהיר כי מרבית העסקאות נחתמו בחריש, בפרויקטים שיועדו לציבור החרדי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

בשוק הדירות מיד שנייה בסכום של עד 600 אלף שקל המצב חמור עוד יותר. מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי במקרים מסוימים מדובר במסדרונות, בחדרונים, במחסנים ובחנויות שהוסבו לדירות. בין אם זה במרכז תל אביב או בדרום, חדרונים בגודל מזערי נמכרים כדירות אף שאינן רשומות ככאלו .

לשם המחשה, "דירה" בגודל של 11 מ"ר ברחוב המבשר בשכונת התקווה שבדרום תל אביב נמכרת תמורת רבע מיליון שקלים. לדברי המוכרים, "זה המקום לזוג צעיר להקים את התא משפחתי". אבל לא רק הגודל הוא הבעיה. מסתבר, שאותה דירה כלל לא רשומה בטאבו. בלב תל אביב, הבעלים העזו למכור מחסן שהוסב לדירה בגודל של 10 מ"ר במחיר של 390 אלף שקלים. על מטבח אין מה לדבר, ואת הבגדים צריך לתלות מעל המיטה. ברחוב ביל"ו נמכרה דירה בגודל 16 מ"ר ב-595 אלף שקלים.

שיא ה"חוצפה" היה ברחוב בעלי מלאכה - שם חנות בגודל שישה מטרים רבועים הוסבה ליחידת מגורים. "הכל יש שם", אמר בעל הנכס: בית שימוש, מקלחת, מיטה, כיור - וכל זה במחיר מציאה של 200 אלף שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד במהדורה:

"הדרך לדעות קדומות רצופה בכוונות טובות": ביקורת בעקבות חשיפת סיפורן של נערות מראשון לציון ממוצא אתיופי שהדרדרו לזנות בחמרות של האפריקנים בדרום תל אביב.
אליאס אינברם, איש תקשורת ומרצה, התרגז על ציון המוצא האתיופי של הנערות, והוא חושב שהוא לא הכרחי ורק מעמיק את הסטראוטיפים הגזעניים כלפי בני העדה האתיופית.

בין בו ברגדאל לניקולס ברודי מ"הומלנד"- המציאות עולה על הדמיון: תסריטאי הסדרה האמריקנית לא יכלו לכתוב טוב יותר את סיפורו של בו ברגדאל, החייל שהוחזק בשבי הטאליבן במשך חמש שנים וצפוי לשוב לביתו בזמן הקרוב. זה מתחיל בדמיון הפיסי בין החייל לדמות בסדרה, וממשיך בבנות הזוג ובמסרים שהעבירו מהשבי.

מחווה למי שחג השבועות רק מפזר לו מלח על הפצעים: הרגישות ללקטוז צוברת תאוצה בשנים האחרונות ושבעה מכל עשרה ישראלים לא יוכלו להנות מעוגות גבינה ובלינצ'ס בערב החג. איך בודקים אם אתם רגישים, אילו מוצרים לא חלביים מכילים לקטוז, כמה תשלמו עליהם ולמה מאוד לא מומלץ לתת לחתול לשמור על השמנת?

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר עלייה קלה בטמפרטורות ועדיין מעט מעונן. ברביעי חג השבועות, עלייה ניכרת של הטמפרטורות, ייעשה שרבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully