וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדפה משמעותית ליוצאי צבא ברכישת דירה ראשונה

11.5.2014 / 18:11

ההטבה של מע"מ בשיעור 0% לדירה ששוויה עד 1.6 מיליון שקלים תינתן "למי שתרמו למדינה", בהם גם יוצאי שירות לאומי ואזרחי. אלה שלא שירתו יזכו בהטבה לדירה של עד 600 אלף שקל

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
ההטבה המשמעותית תינתן "למי שתרם למדינה". לפיד/יואב דודקביץ'

בתום דיונים ממושכים בין לשכת שר האוצר והדרג המקצועי במשרדו לבין היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וצוותו, גובשו היום (ראשון) הקריטריונים לביטול המע"מ לרוכשי דירה ראשונה – מהם עולה כי תינתן העדפה ליוצאי צבא או משרתי השירות האזרחי והלאומי כתנאי לקבלת ההטבה.

היועמ"ש וינשטיין סירב בעבר לאשר קריטריונים אשר אינם מקנים הטבה מסוימת לכל חלקי האוכלוסייה, בעוד שר האוצר לפיד עמד על הדרישה "ליצור העדפה ברורה למי שתרם למדינה".

בסופו של דבר הושגה פשרה בין הצדדים לפיה תושב ישראל ששירת שירות צבאי, לאומי או אזרחי יזכה להטבת המע"מ בשיעור 0% לדירה ראשונה ששוויה עד 1.6 מיליון שקלים. לעומת זאת, מי שלא שירת, ההטבה תעמוד לזכותו ברכישת דירה ראשונה ששוויה עד 600 אלף שקלים בלבד.

עוד בוואלה! חדשות
הרופאים דחו את תכנית ההבראה של הדסה
שיטפון פתאומי במדבר יהודה, עשרות נלכדו
צעד נוסף בדרך לאישור ירושת הורים חד-מיניים

הקריטריונים הנוספים לקבלת ההטבה הם אלה שעליהם כבר הוסכם בעבר בהתאם להחלטת הממשלה.

א. זוג נשוי, לרבות ידועים בציבור, שלו ילד אחד לפחות והורה במשפחה חד הורית שלו ילד אחד לפחות בחזקתו.
ב. זוג נשוי, לרבות ידועים בציבור, ללא ילדים (כשאחד מבני הזוג מעל גיל 35).
ג. רווק/ה מעל גיל 35.
ד. אדם שזכאי לקצבת נכות כללית בהתאם לחוק הביטוח הלאומי, התשנ"ה 1995 (להלן - חוק הביטוח הלאומי) או אדם בדרגת נכות של 75% לכל הפחות, שהינו זכאי לקצבת נפגעי עבודה בהתאם לחוק הביטוח הלאומי או לקצבה לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום) התש"יט-1959 כמי שעמד בתנאי השירות הצבאי/לאומי/אזרחי.

זכאים אלו יצטרכו גם לעמוד בתנאים הבאים: מלוא הזכויות בדירה נרכשו על ידי בני הזוג והדירה היא דירה ראשונה של הזוג, כמו כן מעולם לא הייתה בבעלות מי מבני הזוג דירת מגורים לרבות שכל אחד מבני הזוג לא ביצע עסקת לרכישת דירה אשר בוטלה.

תזכיר החוק המלא הכולל את שאר התנאים לעסקה וביניהם מפרט הדירה המינימלי ותנאים נוספים יופץ ביומיים הקרובים להערות הציבור.

יצוין, כי מדובר ביוזמה של שר האוצר לפיד שקיבלה הערב את הסכמתו של וינשטיין כדי שיוכל להגן עליה בבג"ץ אם יתקבלו נגדה עתירות בגלל ההעדפה שיש בה ליוצאי צבא. עם זאת, מדובר בשלב ראשוני מאוד בדרך ליישומה של התכנית, שעוד צריכה לעבור דיון ואישור במליאת הממשלה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully