וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד נוסף בדרך לאישור ירושת הורים בני אותו מין

11.5.2014 / 18:15

השרים אישרו להמשיך לקדם את החוק שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת, ולפיו המילים "איש ואישה" ישונו ל"בני זוג במשק משותף". לבני: "החוק לא יבחין עוד בין אהבה לאהבה"

השאה לבני בישיבת סיעה של התנועה, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
"ישראל של 2014 היא חברה הרבה יותר פתוחה". ציפי לבני/נועם מושקוביץ

כנס הקיץ של הכנסת ייפתח מחר (שני) בסימן חקיקה אזרחית. האות הראשון לכך ניתן כבר היום בצהריים, כשוועדת השרים לענייני חקיקה אישרה להחיל דין רציפות על הצעת חוק המבקשת לתקן את חוק הירושה, כך שיחול גם על בני זוג מאותו המין. על פי ההצעה, שאושרה בקריאה ראשונה בשנת 2011, ישונו בחוק הירושה המילים "איש ואישה החיים במשק בית משותף", ובמקומן ייכתב "בני זוג החיים חיי משפחה במשק משותף". כעת, אישרה הוועדה להמשיך בהליך החקיקה מהנקודה שבה הופסק בכנסת הקודמת.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו תמך, הממשלה אישרה החוק שימנע שחרור מחבלים
"ההשוואה בין נאציזם ל'תג מחיר' עוברת את הגבול"
ג'ודי שלום ניר מוזס: "הייתי שמחה להיות בבית הנשיא"

"חוק הירושה לא יבחין עוד בין אהבה לאהבה ובין סוגים של בני זוג", אמרה שרת המשפטים, ציפי לבני, העומדת בראש ועדת השרים לחקיקה, לאחר האישור. "החוק מעתה קובע כי נכסי נפטרים יעברו למי שבחר לחלוק עמו את חייו, ולא משנה אם מדובר באהבה סטרייטית או אהבה גאה".

לבני הוסיפה כי כעת קיימת יותר פתיחות בקרב הציבור בקבלת זוגות חד-מיניים. "כשחוקק החוק, ההגדרה הזו הייתה מצומצמת בהרבה כי החברה הייתה שונה יותר וליברלית פחות. ישראל של 2014 היא חברה הרבה יותר פתוחה, מכילה ומכירה בעובדה שיש שלל סוגים של אהבה".

הצעת חוק הירושה היא חלק מרצף של הצעות חוק אזרחיות שמבקשות סיעות "יש עתיד" ו"התנועה" לקדם במושב הנוכחי. בין ההצעות הנוספות ברית הזוגיות, חוק הפונדקאות, והסכם קדם-נישואין. יש לציין כי ההצעות הונחו על שולחן הכנסת במושב הקודם, אולם לא קודמו בשל מחלוקת חריפה בין "יש עתיד" ו"הבית היהודי".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully