וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו חזר לוועדת חוץ וביטחון, ו"נדרש לתשובות"

2.6.2014 / 10:15

אחרי היעדרות ממושכת הופיע היום ראש הממשלה בפני הוועדה שבראשות ח"כ אלקין. "המשבר בתקציב הביטחון חריף, ודרושה התערבותך", אמר לנתניהו - שענה: "אשיב בפורום סגור"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

אחרי היעדרות ממושכת הופיע היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני ועדת החוץ והביטחון, שחזרה לאחרונה לפעילות סדירה הודות להסכם הרוטציה. בפתח הדיון הודה היו"ר ח"כ זאב אלקין (שיוחלף בעתיד על ידי יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין) לנתניהו על "האמון שנתן בו". בתגובה אמר ראש הממשלה בבדיחות: "אני נותן לך את איחוליי כמו גם את תנחומיי", ברומזו על העומס שצפוי לחברו לסיעה בתפקיד.

בעקבות המחלוקת בין משרדי האוצר והביטחון בדבר הקיצוץ החד בתקציב הביטחון פנה יו"ר הוועדה לנתניהו ואמר לו: "נרצה לשמוע ממך על העניין. זה מגיע לפתחך וחשוב לנו לשמוע את עמדתך, כי המשבר חריף ודרושה ההתערבות שלך". עוד אמר אלקין כי בדיון תתבקש התייחסותו של נתניהו גם לכינון ממשלת האחדות הפלסטינית ולביטול המשרד להגנת העורף.

"אני אתייחס לנושאים שציינת בפורום הסגור", הבהיר נתניהו. בנוגע לממשלה הפלסטינית החדשה, שהורכבה בעקבות הפיוס בין פתח וחמאס אמר: "הטרור האיסלאמי מרים את ראשו באירופה, והביטוי האחרון לכך היה הפיגוע בבריסל. תמוה שאותן ממשלות באירופה, שמגנות את הפיגוע מדברות בידידות על ממשלת חמאס. הדבר הזה לא מחזק את השלום - הוא מחזק את הטרור".

עוד בוואלה! חדשות
קרי לאבו מאזן: "מודאג שחמאס חלק מהממשלה"
דעה: כמה עולה שייטת 13?
"אני יכול להבין למה ישראל מרגלת באגרסיביות"

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. מאי 2014. מרק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ישראל סלם

ב"יש עתיד" הבהירו בחודש שעבר לנתניהו שכחלק מההסכם ובתור "פיצוי" הם מצפים שימונה מטעמם סגן שר לאחד המשרדים הבכירים - או הביטחון או החוץ. בינתיים, אחרי סירובו של ח"כ עפר שלח להתמנות לסגן שר הביטחון, מונה ח"כ צחי הנגבי לסגן שר החוץ במקומו של אלקין.

חבר הכנסת איתן כבל ממפלגת העבודה מתח ביקורת על משך הזמן הארוך שוועדת החוץ והביטחון לא תפקדה בהיעדר יושב ראש, עד כדי כך שהאופוזיציה נאלצה לפנות לבית המשפט העליון שהאיץ בממשלה למנות ראש לוועדה. "היתה לנו התלבטות קשה מאוד, הפעולה הזו לא נעשתה בשמחה וברצון", הבהיר כבל, "אך ללא הפעולה הזו דבר לא היה קורה, אילולא האמירה הבוטה של בית המשפט העליון שאמר שהוא לכאורה לא מאמין לכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זאב אלקין. עומר מירון
ראש הוועדה הזמני, ח"כ זאב אלקין/עומר מירון

גם חבר הכנסת ממרצ, ניצן הורביץ מתח ביקורת על חברי הקואליציה בוועדה. "הפקירו את הוועדה הזו במשך חצי שנה, וכדי לסדר את זה עשו מעין טלאי על טלאי וזה תמוה. מכל הסיפור הגדול של הוויכוח יצא עוד סגן שר, ואני רוצה להזכיר ש'יש עתיד' התנגדו בתוקף להגדלת הממשלה, וחבל שבשורה התחתונה סידרו להם את הכופתאה הזו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully