וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

חילופי מהלומות בין גורמים במשרד הביטחון לבין השר יובל שטייניץ, השחקנית חנה מרון הלכה לעולמה, 2 הרוגים במרוץ לא חוקי בשומרון ולמשטרה בבלגיה אין קצה חוט. כל כותרות השבת

"תנחומינו לקהל שסבל את החפירות של שטייניץ"

חילופי מהלומות והתבטאויות נוטפות ארס בין גורמים עלומים במערכת הביטחון לבין השר לנושאים אסטרטגיים, לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים יובל שטייניץ, שיצא הבוקר (שבת) נגד מה שכינה "המניפולציות של מערכת הביטחון" במסגרת הקרב על התקציב.

גורם ביטחוני אמר היום כי "סוף שבוע בלי שיובל שטייניץ מופיע בשבתרבות הוא לא באמת סוף שבוע. תנחומינו לקהל שנאלץ לסבול את חפירותיו. עד כמה שזכור לנו יובל שטייניץ התחנן להיות שר הביטחון, אבל יש גבול לכל תעלול. סביר שאם היה שר ביטחון היה מתבטא באופן הפוך לחלוטין.

מקורבים לשר שטייניץ מיהרו להגיב על הדברים החריפים ועקצו בחזרה. "לפני ששר הביטחון מלין על תקציב הביטחון והביקורת בעניין, שווה שישמש דוגמה עצמית ולא ישתמש במסוק צבאי על מנת להגיע לאירועים משפחתיים. שר הביטחון צריך ליטול קורה מעיניו ולא להגיב בצורה ילדותית לביקורת עניינית".

חנה מרון הלכה לעולמה

השחקנית חנה מרון מתה אתמול (שישי) בגיל 90 בבית החולים איכילוב בתל אביב כשבני משפחתה לצידה. מרון נולדה בשנת 1923 לאב פולני ואם ממוצא הונגרי שהשתקעו בגרמניה בגיל צעיר. בגיל ארבע הופיעה על הבמה לראשונה בהצגה המבוססת על הספר "פצפונת ואנטון". לאחר עליית הנאצים לשלטון בשנת 1933, עלתה יחד עם משפחתה לארץ ישראל.

הקריירה המפוארת של מרון שזורה בכל אבן דרך תרבותית בישראל: החל מהצגות בתיאטרון דרך סרטים בקולנוע וכלה בתפקידי משחק בטלוויזיה. בין הצגות התיאטרון בהן השתתפה ניתן למנות את "הוא הלך בשדות", "פונדק הרוחות", "כטוב בעיניכם", "פיגמליון", "הלילה השנים-עשר" ו"כולם היו בניי". בשנת 1973 קיבלה מרון את פרס ישראל לתיאטרון. בקולנוע כיכבה מרון בסרטים "העיט", "כביש ללא מוצא" ו"דודה קלרה".

מרוץ לא-חוקי נגמר באסון: 2 הרוגים בתאונה בשומרון

גל של תאונות דרכים קשות אירע בערב שישי ברחבי הארץ. שני אופנוענים, שככל הנראה השתתפו במרוץ בלתי-חוקי, נהרגו בתאונה בכביש 465 ליד ההתנחלות בית אריה שבשומרון. מותם של השניים, בני 22 ו-25, מתו במקום. תושבי האזור שבו אירעה התאונה סיפרו כי בכל סוף שבוע מגיעים למקום רוכבי אופנוע כדי לערוך תחרויות. לדבריהם, הם התריעו על כך בעבר למשטרה, אך אלה לא עשו דבר בנידון.

בתאונה אחרת בצפון הארץ נהרג גבר בשנות ה-30 לחייו, לאחר שהתהפך עם הטרקטורון שבו נהג מסיבות לא ידועות. את ההרוג מצא עובר אורח כשהוא מוטל על שביל עפר סמוך לקיבוץ נאות מרדכי שליד קריית שמונה. כמו כן, נהג מכונית פרטית בשנות ה-40 לחייו נפצע באורח בינוני-קשה בהתנגשות עם משאית בכביש הבקעה, סמוך למושב נעמי שבבקעת הירדן. אדם אחר נפצע קל. בתאונת שאירעה בצומת כלניות סמוך למושב מאור שבשרון נפצעו שמונה בני אדם באורח קל.

אין מצילים ברוב חופי תל אביב: "עוד יהיה פה אסון"

מזג האוויר היום היה אמנם מעונן חלקית אמנם, ובתל אביב היו "רק" 27 מעלות, אבל זו אינה הסיבה לעובדה שברובם הגדול של החופים בעיר אין מצילים. העירייה הודיעה שבעקבות הנחיה חדשה של משרד הפנים, החליטו המצילים להופיע הבוקר לעבודתם בשני חופים בלבד: ירושלים ומציצים. השיבושים צפויים להימשך גם בשבוע הקרוב.

בתל אביב ישנם 13 חופים. כדי להימנע מלעבור על חוק שעות עבודה ומנוחה, סיכמו העירייה והמצילים כי ייפתחו תשע תחנות הצלה בלבד. אלא שלאחרונה הורה משרד הפנים לעירייה לפתוח 11 תחנות הצלה. העירייה, שמחויבת לפעול בהתאם להוראות משרד הפנים, הנחתה את המצילים לפתוח 11 תחנות. המצילים, שטוענים כי לשם כך נדרש כוח אדם נוסף, סירבו בתוקף. הם אמנם לא פתחו בשביתה רשמית, אך כאמור רובם לא הגיעו לעבודה הבוקר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

שבוע לירי בבריסל: המרדף נמשך, למשטרה אין קצה חוט

שבוע לאחר אירוע הירי במוזיאון היהודי בבריסל, שהביא למותם של מירה ועמנואל ריוה, תושבי תל אביב, כמו גם למותם של אזרחית צרפתייה ושל צעיר בלגי, המרדף אחר היורה נמשך. לפי כלי התקשורת המקומיים, יותר ממאה שוטרים לוקחים חלק במשימה 24 שעות ביממה ומנסים למצוא קצות חוט שיובילו את הרשויות בבלגיה למציאת החשוד.

מבצע בסדר גודל כזה לא נראה בבריסל שנים רבות, וכוחות הביטחון בעיר פועלים ללא הרף במרוץ נגד השעון מחשש שהיורה עלול לפעול שוב בכל רגע נתון. ראש עיריית בריסל, איוון מאיור, אמר: "אני מאוד מפחד שהוא יפעל שוב. אנו מתייחסים לאפשרות הזו ברצינות גמורה".

לפי דיווחים בבלגיה, למאמצי החיפוש הצטרפו גם גורמים בבולשת הפדרלית האמריקנית, FBI, על רקע ביקורו הצפוי של נשיא ארה"ב ברק אובמה בעיר במהלך השבוע הקרוב. הרשויות מקוות לשים את ידיהן על הרוצח, שמסתובב חופשי לפי שעה, לפני הגעתו של אובמה מחשש לפעולה נוספת, ומכיוון שבעת הביקור, יהיה קשה יותר להמשיך בחיפושים בשל חסימות בעיר וסידורי האבטחה לשיירת הנשיא.

חשד: הציתו קרוואן עם מאות ספרי תורה בכביש 6

קרוואן נייד השייך לבית חב"ד עלה באש לפנות בוקר (שבת) בזמן שחנה בתחנת הריענון לנהגים סמוך למחלף באקה–ג'ת בכביש 6 לכיוון צפון. הקרוואן נשרף כליל וכך גם מאות ספרי תורה ותשמישי קדושה שהיו בתוכו. משטרת עירון פתחה בחקירת נסיבות האירוע וממצאים ראשוניים עולה כי ככל הנראה מדובר בהצתה מכוונת. נבדק חשד שמדובר בפשע שנאה על רקע לאומני. טרם נעצרו חשודים בביצוע המעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully