וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכול הפיגוע בצומת תפוח: "המחבל כנראה פעל לבדו"

30.5.2014 / 22:10

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי המחבל שנתפס בשומרון לא פעל כחלק מארגון גדול ונראה שלא היה לו ניסיון רב. המפכ"ל: "האירוע ממחיש את חשיבות הפעילות בגזרה הרגישה הזאת"

צילום: איתן חוברה, אלון מורה, חטיבת דובר המשטרה, עריכה: מתן חדד, יותם בן-דוד

מחקירתו של תושב שכם בשנות ה-20 לחייו שנתפס הבוקר (שישי) בצומת תפוח שבשומרון כשעל גופו חגורת נפץ, עולה כי מדובר במפגע בודד שלא עומד מאחוריו ארגון טרור. את המידע הזה הסיקו החוקרים מסוג המטענים שנשא על גופו. לטענתם, מדובר במטענים ובחגורת נפץ שאיכותם מלמדת כי מרכיב החגורה לא היה בעל ניסיון רב. "אין לי ספק שאסון גדול נמנע. הלוחמים במוכנות כל הזמן בדיוק לאירועים כאלה", אמר סמ"ר ס', אחד משני הלוחמים שעצרו את המחבל.

עוד בוואלה! חדשות:
מרוץ אופנועים שהסתיים באסון: "התרענו למשטרה בעבר"
דיווח: "המודיעין הישראלי האזין לנשיא קלינטון"
לא רק מחסור במים: המצב העגום מעבר לגדר ההפרדה

"הרכב המטען וגודלו מעידים שהסיכול מנע פגיעה באזרחים רבים חפים מפשע", אמר מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו כמה שעות לאחר הסיכול. כמו כן, הורה המפכ"ל לכלל הכוחות לגלות ערנות ולוודא כי אכן מדובר במפגע בודד. הוא שוחח עם המפקדים והלוחמים בשטח ושיבח את פעילותם. בין היתר אמר להם דנינו כי "מדובר בהתנהגות מבצעית של לוחמים בעלי תושייה, נחישות ומקצועיות מהמעלה הראשונה. האירוע ממחיש עד כמה חשובה הפעילות השוטפת של כוחות צה"ל ומג"ב בגזרה רגישה זו". לפי שעה, עדיין לא ברור מה היה יעד הפיגוע.

מטען החבלה של המחבל שנעצר בצומת תפוח, 30 במאי 2014. חטיבת דובר המשטרה
מטען החבלה שנתפס בצומת תפוח, היום/חטיבת דובר המשטרה

לוחמי מג"ב אלון המאיישים את הצומת שבו נתפס המחבל, אמרו כי המעיל שלבש ביום חם שכזה מיד עורר את חשדם. "כשזיהיתי אותו מתקרב לעבר המחסום בצורה מחשידה, הייתה לי הרגשה שמדובר באירוע חריג. קראנו לו לעצור ולהוריד את הז'קט ואז זיהיתי קופסה שחורה שדבוקה לבטנו ומיד הבנתי שמדובר במחבל מתאבד", אמר סמ"ר ס'.

מיד לאחר מכן ביצעו הלוחמים נוהל מעצר חשוד. במהלכו התבקש החשוד להוריד את המעיל שלבש, ובעודו מבצע זאת זיהו הלוחמים חגורת נפץ שחוברה למעילו. כמה שניות לאחר מכן הודה החשוד כי אכן מדובר בחגורת נפץ. לאחר מעצרו הזעיקו הלוחמים למקום חבלנים שפוצצו את המטענים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully