וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע: מחבל נתפס עם חגורת נפץ בצומת תפוח

שוטרי מג"ב זיהו אדם חשוד הלבוש במעיל גדול מתקרב למחסום שבשומרון, הורו לו לעצור ובחיפוש מרחוק איתרו את המטען על גופו. המטען נוטרל, ללא נפגעים. צפו ברגעי המעצר

צילום: איתן חוברה, אלון מורה עריכה: מתן חדד

כוח של משמר הגבול עצר הבוקר (שישי) בצומת תפוח שבשומרון פלסטיני, תושב שכם בשנות ה-20 לחייו, שנשא על גופו חגורת נפץ. הכוחות סגרו את האזור לתנועת כלי רכב וחבלנים הוזעקו למקום ונטרלו את המטען. המחבל נלקח לחקירת כוחות הביטחון. קצין בכיר בפיקוד מרכז מסר כי לא התקבלה טרם האירוע התרעה ממוקדת על כוונה לבצע פיגוע באזור.

האירוע החל באזור השעה 10:00. לוחמי גדוד "אלון" של משמר הגבול המוצבים במחסום שבצומת זיהו אדם חשוד לבוש מעיל גדול מתקרב ברגל לכיוונם. הם החלו בביצוע נוהל מעצר חשוד והורו לו מרחוק לשכב על הרצפה ולהתפשט. בעת שהוריד את מעילו זיהה הכוח את המטען מחובר אליו. כמה שניות לאחר מכן, הודה החשוד כי אכן מדובר בחגורת נפץ. הוא נעצר במקום, ובמקביל הזעיקו הלוחמים חבלנים במטרה לנטרל את המטען.

"טרם ברור מה הייתה כוונתו של החשוד", אמר מפקד גדוד אלון של משמר הגבול, סגן-ניצב שלומי יוסף. "מה שבטוח הוא שערנות הלוחמים ומקצועיותם הובילה למעצר החשוד ותפיסת חגורת הנפץ, מה שככל הנראה מנע אסון כבד".

עוד בנושא צבא וביטחון:
הקצין שאחראי למחאה נגד "תג מחיר" ביצהר נחקר
חודר שריון: כך פוגע הקיצוץ באימון הטנקים בשיזפון
לא חזרתי לצבא בגלל השכר | דעה

סיכול פיגוע חגורת נפץ בצומת תפוח 30 במאי 2014.. דרור עינב
צומת תפוח, היום/דרור עינב

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שוחח היום עם לוחמי משמר הגבול אשר סיכלו את הפיגוע ולכדו את המחבל, ושיבח את פעילותם. "ערנותכם ועבודתכם המקצועית הביאו ללכידת מחבל עם חגורת נפץ", אמר להם. "מנעתם פיגוע והצלתם חיים, אני גאה בכם ובעשייתכם המצוינת".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, גינה את ניסיון הפיגוע. "מדובר בעליית מדרגה חמורה בניסיון של הפלסטינים לפגוע באזרחים תמימים", אמר. "ברור שפניהם של הפלסטינים אינם לשלום, והגיע הזמן שממשלת ישראל תכיר בכך ותוכיח את מי שמעז לומר שהיא האשמה בכישלון המשא ומתן".

לפני כשלושה שבועות עצרה המשטרה בצומת תפוח שלושה פלסטינים תושבי כפר ארם לאחר שבחיפוש ברכבם נמצא אקדח מאולתר. השלושה עוכבו ונלקחו לחקירה.

בחודש שעבר נעצר פלסטיני בחשד שתכנן לבצע פיגוע דקירה בצומת. ממשטרת מחוז ש"י נמסר אז כי הפלסטיני, תושב הכפר ביתא אל-פוקא שמדרום לשכם, עורר את חשדם של שוטרי סיור שהיו בפעילות יזומה בצומת. כשבדקו אותו, נמצא בכיסו סכין. מחקירה ראשונית עלה כי הוא תכנן לדקור חייל במקום. הוא הועבר לחקירה במרחב שומרון.


לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
שבתי בנדט: sben72@walla.com

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully